Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door hj
#44754
ik ben net terug uit aalten en die van mij is nog gechipt, via rijden wel heel apart je mekrt gelijk verschil.
mijn torbo staat opm 80% 100% ging niet op 80% al 1,55 bar en bij 1,60 bar gaan de drijfstangen kapot dus maximaal 80%
rond 260 pk en 420 nm echt super, had alleen een probleem met de bezine bp ultemate98 gisteren getankt is de bezine weer anders gemaakt keer problemen met pingelen maar is ook weer opgelost.

groeten hj
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#44755
is de brandstof bp ultimate weer veranderd? hoe bedoel je dat precies?

ik moet morgen naar aalten voor het chippen en moet m`n auto nog
aftanken. ik wou dit doen met bp ultimate maar is dat nog wel zo okee
als het veranderd is?

gr.dennis
Gebruikersavatar
door hj
#44757
het lijkt er wel op maar gewoon tanken er is niks anders op dit moment.

gr hj en succes het wordt echt een hele andere auto
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#44759
@Erwin: Die van mij is nog lang niet geknipt en geschoren... heb al weer het volgende op het menu staan.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Om de toekomstige 300 paarden te temmen :D Het zijn Porsche 996 Turbo remklauwen, kunnen R32 (334 bij 34) remschijven in!

@Dennis: Er is bij de VR6 een onbemand tankstation waar je hele goede 98 kan tanken. Het advies wat ik kreeg was -> rijdt je benzine (zo veel mogelijk) op en tank daar. Ik kwam mooi in het rood aan in Aalte en heb toen een volle tank getankt.
Gebruikersavatar
door evdb
#44762
Ramon,
Rode remklauwen... Eerlijk is eerlijk, ik moest al erg wennen (2 uur...) aan de kleur die je had gekozen (die ik nu overigens waanzinnig vind) en dat heb ik nu ook met de remklauwen.
Wanneer ga je die dingen er onder zetten? Wil ik uiteraard wel ff in het echt zien.

Ga je nog die klem geheel rood maken, zonder porsche? Of laat je dat er op?
Gebruikersavatar
door Rommyke
#44765
projecTT-ONE schreef:Gebruik maken van de rollerbank kost geloof ik 65 euro. Het beste bel je even van te voren naar VR6 want als ze meer mensen die dag hebben voor de rollerbank gaan de kosten iets omlaag.

Bij mij is de turbodruk op 100% gezet, de turbo kon dit makkelijk aan evenals mijn koppeling en krukas :D

Ik dacht altijd dat een 225 naar 265 zou gaan?! Hoezo kwamen die 2 TT's op 250 uit?
Hallo Ramon,

Bij eentje was inderdaad de verkeerde brandstof getank, Ron95 ipv Ron 98 wat +/- 20pk scheelt.
Bij de andere was de koppeling te veel versleten waardoor deze slipte en hebben ze de Turbo maar op 75% kunnen zetten.Maar motor kon een heel deel meer aan .


Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door Rommyke
#44766
Toch nog een opmerking over de brandstof.

We proberen de beste brandstof te tanken die we kunnen vinden maar kunnen we eigenlijk niet beter de slechtste brandstofnemen en je vermogen hierop afstellen.Als je dan betere brandstof tank na het chippen kan je wagen alleen maar beter rijden.
Maar onze chip is nu afgesteld op een goede kwaliteit brandstof (ook het pingelen wordt op deze gehalte afgesteld) , wat als we nu ergens slechte brandstof tanken , gaat de motor dan de hele tijd pingelen , .... ?

Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#44769
@Erwin: Nog geen idee of ik ze rood laat. Ligt ook een beetje er aan hoe het met de velgen staat.
Andere kleuren die ik in m'n hoofd heb zijn geel en zwart. Denk wel dat ik porsche er op laat staan... het heeft wel wat ;)

Ze komen er voorlopig nog niet onder, heb sinds feb. rondom nieuwe remschijven + remblokken dus die kunnen nog wel even mee. Kon de remklauwen nu voor een leuke prijs krijg dus maar alvast toegeslagen :D

@Romain: Het lijkt me niet verstandig. Wat je dan volgens mij krijgt is dat wanneer je betere brandstof pakt, het onvoorspelbaar wordt. Misschien ga je dan een grens over (van een onderdeel) als je volgas geeft en loopt de boel in de soep. Nu is hij op maximaal "safe" afgesteld. Begrijp je wat ik bedoel?!

Groeten,
Ramon
door weebie
#47254
Hoi ramon,

Auto ziet er gaaf uit, hoeveel pk heeft je auto nu en wat kostte het? Zou het wel goed zijn om je auto te tunen, is dat niet slecht voor de motor...

Groetjes

Dennis
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#47280
Hallo Dennis,

mijn TT heeft nu zo'n 220 pk. Doordat ik niet op de vermogensbank ben geweest met de auto kan ik het je niet precies zeggen. De kosten waren 380 euro maar dat kwam door de groeps-actie van dit forum. Normale prijs voor een "chip-op-maat 1" is 480 euro geloof ik.

Het tunen d.m.v een chip is niet slecht als dit door een vakman gebeurt, en dat is Ronald zeker. Zoals ik schreef is hij nu 'safe' afgesteld met een maximaal vermogen. Ik ben van mening dat de levensduur van je motor wel iets minder wordt, maar we praten dan denk ik over enkele maanden.

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door Tom
#47290
Ik ben zeer geïntresseerd in een chipje voor m'n TT. Is het misschien een idee om nog een groepsaankoop op te starten?

Gr. Tom
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#47292
Tom,

vele van ons waren er bij tijdens de meeting waar de actie een onderdeel van was. Ik denk dat er weinig animo is op dit moment maar het staat je natuurlijk vrij om het te organiseren.
Denk dat eind dit jaar de actie wel weer onderdeel zal zijn van een meeting, was het de afgelopen 2 jaren ook.

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door Tom
#47294
Heb mijn TT nog niet zo lang dus is er niet van gekomen, maar het komt er zker wel in :-)
Gebruikersavatar
door PascalTT_225
#47301
Hey tom , ik ben van de partij...kan eigenlijk niet wachten tot eind dit jaar...wil er in het voorjaar/de zomer al van genieten. Ik vind alles best nadat ik van JD een factuur van ongeveer 1500 euro kreeg voor een chip op maat, Forge Turbo pijp, Air intake, DV007p inc installatie...das toch wel een heftige kostenpost.


-Iemand enig idee of het de moeite en het geld waard is om voor de tuning een Milltek high flow cat te installeren (hoeveel pk, nm toename meer te verwachten bij de tuning?)?
-Wanneer is het aan te raden om een andere Front intercooler te plaatsen?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#47326
PascalTT_225 schreef:Ik vind alles best nadat ik van JD een factuur van ongeveer 1500 euro kreeg voor een chip op maat, Forge Turbo pijp, Air intake, DV007p inc installatie...das toch wel een heftige kostenpost.
was dat een prijsopgave of was dat een rekening die je kreeg? zo ja wat voor auto had je eerst dan? het is inderdaad een aardig hoog bedrag.

grTTz. dennis
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]