Pagina 3 van 3

Geplaatst: zo apr 13, 2008 19:17
door Vincentos
allewijn schreef:
Vincentos schreef:
Duidelijke taal :lol: Wat je noemt zal waarschijnlijk aardig in de euro's gaan lopen. Overmorgen maar eens een belletje geven.
Haha ja sorry dat ik het zo 'direct' zeg, maar zo bedoel ik het eigenlijk wel, want je zou gek zijn als je bovag garantie hebt om dan niet naar zoiets te laten kijken.
Hoezo denk je trouwens dat dat in de euro's gaat lopen? Die kosten zijn voor de garage hoor! De Bovag garantie dient zoiets te dekken en de reparatiekosten moeten zijn dan gewoon op zich nemen.
Haha geeft niets. Ik bedoelde meer dat als ik het zelf zou laten maken het mij veel geld zal kosten.
Morgen meteen even bellen. Zou mooi zijn als ze me verwennen met een KW schroefset ofzo :D

Geplaatst: ma apr 14, 2008 11:34
door Niall
Hoogstwaarschijnlijk zijn de draagarmrubbers versleten, is een standaard Golf 4/ TT kwaal, rubbers zijn de kosten niet maar het is wat werk. Was bij mijn TT ook zo na 73.000km, nadat die vervangen waren stuurde ie weer retestrak :wink:

Geplaatst: ma apr 14, 2008 17:28
door Vincentos
Niall schreef:Hoogstwaarschijnlijk zijn de draagarmrubbers versleten, is een standaard Golf 4/ TT kwaal, rubbers zijn de kosten niet maar het is wat werk. Was bij mijn TT ook zo na 73.000km, nadat die vervangen waren stuurde ie weer retestrak :wink:
Haha dat zou eens heel goed kunnen. Mijn ex golf 4 klonk ook over drempels als een versleten oma-fiets. Ik zal ze erop wijzen.

Groetjes,
Vincent

Geplaatst: ma aug 10, 2009 14:10
door deboer.bas
Kunnen de plaatjes opnieuw worden geupload? :) THX!

Mijn auto kraakt en piept ook bij iedere drempel, zeker in in het begin (bij wegrijden sochtends)...

Geplaatst: ma aug 10, 2009 19:16
door denders
Even terzijde over de handrem stukje eerder in het topic..

Je moet (als het niet nodig is) niet zoveel je handrem gebruiken als je de auto parkeerd.
In de winter lijkt me logisch, vastvriezen..

Maar doorgaands zet ik altijd mijn auto in de eerste versnelling weg.
Voordeel: handremkabel lubbert niet zo snel uit.
En geen gevaar dat de remschoenen/schijf te warm zijn na een rit en ze niet meer kunnen koelen omdat je ze op elkaar forceerd door de handrem.
Met als gevolg een hotspot op één van de materialen.

Succes met draagarm rubbers vervangen, altijd vervelend dit soort bij-geluiden.
Een TT hoort te zoeven, niet een oude Golf na te bootsen :roll:

Grt, Dennis.

Geplaatst: vr jun 18, 2010 11:07
door NilsGGD
Lui,

ik heb nog een aanvullende vraag. Mijn TT kraakt niet zozeer bij het nemen van drempels, maar geeft 1 of 2 'tikken' als er spanning op de aandrijving komt. Als ik wegrijd uit stilstand hoor ik standaaard ( TIk- KRak) of ( KNOEP-KNOEP) of (TAK-TAK) , hoe je het ook moet omschrijven ;) . Dit doet de auto gewoon met het stuur recht.

Je zou dus misschien verwachten dat het in de homokineet (aandrijfas) zou zitten. Echter is deze al vervangen. Ook zijn de rubbers vervangen maar na deze beide reparaties is het tikken juist erger geworden.

Kan ik de stabilisatorstang nu uitsluiten? Want het lijkt mij dat deze met name geluid maakt bij drempels, en daar heb ik geen enkel geluid bij.

Homokineet kraakt ook niet bij uiterste stuurstanden.

Veerpootlagers misschien? :? (en weet iemand of je verenklemmen moet gebruiken bij vervangen van de veerpootlagers?-oftewel: moet de veer los?)

Geplaatst: vr jun 18, 2010 22:45
door Ronnie
veerpoot lagers moeten onder de veerpoot schotel zitten wat ik begrepen heb vanwege de wiel vlucht maar goed ben geen automonteur heb t van de audi nooit los gehad nog tot op heden, maar t schijnt boven de veer te zitten dus hoeft
die dr iig niet af