Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Niels82
#29196
O

Oke das goed om te weten rij er al een tijdje mee rond.
als die waterpomp vervangen wordt dan kan ik ook de riemen beter laten mee pakken enzo ofniet?? :?

dan pak ik voorlopig wel ff de fiets :D

stefan heb je die diffuser er al op zitten :?: :?:
Gebruikersavatar
door screamer
#29197
Zeker gelijk laten doen, ook de spanrol en de demper, alles. Kosten zijn alleen materiaal, maar voorkomt grote problemen en extra kosten in de toekomst (als het als nog gedaan moet worden).
Gebruikersavatar
door Niels82
#29226
Maar waar aan kun je nog meer zien of de waterpomp defect is..??
door batje
#29279
Carmello schreef:Die van mij liep laatst (2 weken na het tunen) ook ineens op 3 poten. Dat deed ie maar 10 sec ofzo en daarna was het over. Blijkbaar krijg je dit gauw na het tunen jah.
Wat bedoel je met op 3poten?
Ik was vandaag n.m. even in duitsland, toeren met een paar vrienden en toen had ik soms dat de auto bij de 160 ging stotteren, en dat hij dan haast niet meer harder wou. Als ik dan even weer zachter ging rijden, deed hij het daarna wel weer, en ging hij weer lekker naar de 220. Alleen zo af en toe ging het dus niet helemaal goed. zou dit de bobine(s) kunnen zijn?
Gebruikersavatar
door Carmello
#29281
Met 3 poten bedoel ik gewoon op 3 cilinders. Dan valt er gewoon een bobine uit die dat dus veroorzaakt. Dan trek ie ook voor geen meter meer. Maar soms bij een bepaalde gasstand doet ie het dan weer wel. Maar zodra je de motor dan weer gaat belasten dan houdt ie er weer mee op. Typisch een bobine geval dus.
door batje
#29297
Toch maar eens laten vervangen dan =P
Gebruikersavatar
door Carmello
#29327
Nog even vergeten hierop te melden dat mijn auto nu super is afgesteld door hartog tuning. Hij trok in de hogere versnellingen niet lekker en hield best wel in. Maar dat probleem is nu verholpen door wat kleine aanpassingen te doen. Hij trekt nu zo lekker snel door zonder een hik of wat dan ook. En onderin heb ik nog iets meer koppel gekregen omdat ik dat graag wou. Dus al met al 110% geslaagd.
Gebruikersavatar
door Masterwill
#29335
Ben je terug gegaan naar Hartog Tuning en voor kleine extra aanpassingen heb je gedaan?
Ik heb de 21 augustus een afspraak en ik wil m onderin ook meer koppel maar ik wil niet dat gaat hikken.
Is er iets speciaals wat ik kan doen voordat ik daarheen ga?
Gebruikersavatar
door Carmello
#29338
Neeh dat niet behalve nadrukkelijk aangeven dat je onderin iets meer koppel wilt. En dat inhouden was omdat de turbo druk 1/10 te hoog op het maximum was afgesteld tussen een bepaalde toerental. Maar dat is voor de rest zeer netjes opgelost. Dus alvorens even goed aangeven wat je wensen zijn. Het is uiteindelijk een chip op maat voor jou en je auto. Succes joh
Gebruikersavatar
door Masterwill
#29355
tnx, kan niet wachten
Gebruikersavatar
door janstefke
#29395
ik ben woensdag naar pedro geweest met mn TT, en ben zeer tevreden! hij vond bij de eerste proefrit dat hij sterk aanvoelde, hij had standaard 181 pk, en een koppel die ook hoger was dan de fabrieksopgave.....na 5 ritjes en 2,5 uur achter de computer was pedro tevreden, en ben ik naar 207 pk gegaan en een koppel die 60 nm omhoog is gegaan...
Gebruikersavatar
door Masterwill
#30156
Zo net terug van Pedro.
Mijn TT is nooit zo vies geweest omdat zijn testweg onder de modder zat. :wink:
Maar het resultaat is echt geweldig. Na 2500 toeren hoor je de turbo aanzuigen wat ik daarvoor nooit hoorde en bij het gas loslaten hoor je de DV afblazen. :D :D
En tussen de 3000 en 5000 is het echt feest. Het is echt een genot om even terug te schalen op de snelweg.
Standaard had m'n TT 232 pk's en bij de 4700 toeren gaf hij nogmaals extra power wat Pedro raar vond.

Na het chippen is het vermogen toegenomen tot 264 PK's. Ik weet alleen niet hoe je de NM moet berekenen.
Maar ik ben zeer tevreden en nog bedankt Pedro.



Afbeelding

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]