Pagina 5 van 10

Geplaatst: di jan 23, 2007 23:46
door Ronnie
Nou dat wordt dus een eigen topic met een fotoreportage als die af is!!

Geplaatst: wo jan 24, 2007 8:44
door krieltje
Ja ga denk ik van de week ff wat fotoos maken in de spuiterij,das wel leuk denk ik

Geplaatst: wo jan 24, 2007 16:47
door Ronnie
Zeker weten!

Geplaatst: do mar 22, 2007 20:06
door Ivo8hoven
Tja ik ben hier ook al een tijdje aan het rondneuzen, we krijgen komende week de TT, maar ik oet zeggen dat ik niet onwijs onder de indruk was tijdens de proefrit van de 132kw die de TT hoort te leveren...... :cry:
Als je vanuit 3 wegtrekt vanaf de 80km/u moet er toch wel wat gebeuren......., het gaat nu allemaal erg geleidelijk....
Is dit normaal voor deze motor, of zal er toch een nwe lmm in moeten...? Zo ja, wat kost dit tegenwoordig bij de dealer...? iemand een idee, ik oorde iets over ruil delen...?

Geplaatst: do mar 22, 2007 21:33
door MARK
..............Even goed teruglezen...... :wink:

Geplaatst: do mar 22, 2007 23:08
door Ivo8hoven
Had ik al gedaan..., dus volgende week maar even wat bestellen bij onze vrieden van Audi.... :wink:

Geplaatst: wo mei 09, 2007 21:15
door bob
http://home.zonnet.nl/leeoscar/luchtmas ... uchtfi.htm :D

kijk hier maar even na en veel pezier :)
vergeet de link niet in de tekst :oops: voor de tt rijders die iets meer willen weten over luchtmassa meters. :D :D :D

http://home.zonnet.nl/leeoscar/lmm_1.htm

volgens mij zijn ze wel gevoelig maar om de 30000km lijkt mij te gek :roll:

lees dit maar eens door en en vergeet de extra links niet.

vr gr bob

Geplaatst: do mei 10, 2007 0:22
door Ronnie
90.000 km en bij mij issie vervangen dan gaat ie echt irriteren de LMM

Geplaatst: do mei 10, 2007 21:26
door bob
ronnie hoe kom je er achter dat hij slecht is?? :roll:
onze tt zit op 96000km toeren maakt hij nog trekt als een lier maar het is onze 1e snelle auto :D :D :D
vol uit durf ik niet ik heb een rij bewijs :oops: geen vliegbewijs :twisted:

gr uit groningen

Geplaatst: vr mei 11, 2007 2:29
door Ronnie
Ervaring met verschillende Audi's :D

De A3 liep met 97.000 km op de klok steeds vreemder... LMM vervangen en t liep als een zonnetje en zuiniger ook. Was een 1.6 8 klepper die laat wel merken dat de LMM niet meer oké is.

De TT 225QC deed eigenlijk pas vreemd na de chiptuning en andere aanpassingen... LMM en tevens direct ook de temp. sensor vervangen en reed weer naar behoren. Kilometerstand on en nabij de 110.000 km

S3 aangeschaft en vervloekte die LMM weer en onder de 88.000 km al dit keer, maar rijdt met een nieuwe als een zonnetje.

Om erachter te komen koppel je de stekker los van de LMM... rijdt die dan beter dan mag je de LMM vervangen en anders functioneert die nog steeds naar behoren. Maar ben en zeur wat m'n auto betreft die moet gewoon super zijn en blijven.

Geplaatst: ma mei 14, 2007 20:14
door MarkG
Nog nooit vervangen. 142.000 km.

Hij hoort bij 3000 rpm volgens http://www.gerritspeek.nl/vag-com_lmm.html#lmm_benzine 75 g/s tot 80 g/s te pakken.

Lijkt er niet op: Las em net uit...

Afbeelding

hmzz @ 3000 toeren haalt ie dat niet.

Geplaatst: di mei 15, 2007 12:14
door Ronnie
ofwel? lmm toch maar eens vervangen?>

Geplaatst: di mei 15, 2007 13:25
door MarkG
Excactly en jup ga ik ook laten doen. Samen met de dv. Dan lees ik em nog een keer uit en post het hier.

Helaas kan ik er niet bij zijn bij het vervangen. Dus ik ga maar voor de markeer-act.

@ http://www.wak-tt.com/maf/maf.htm als ik dan het eerste plaatje zie, wordt dan het onderdeel waar gelijk de stekker op zit ook vervangen? Dan kan ik die markeren.

Geplaatst: wo mei 16, 2007 19:18
door MarkG
LMM + diverter valve vervangen. Net proefritje gedaan:

Afbeelding

Geen enkel verschil. Rara politiepet. Zonde van m'n geld is mijn eerste indruk.

-Ik heb de boel gemarkeerd dus er zit echt wel een andere in. Verschil heb ik niet gemerkt. (merkte ook niet echt verschil toen ik zonder LMM reed btw. Ligt overigens geheel aan mij. Kreeg een placebo gevoel ;))

//edit en dan nu de 2e indruk. Had : swear: door moeten trekken tot minimaal 6500 RPM. :shock: http://www.wak-tt.com/vagcom/vagcomamm.htm Las de TDI handleiding @ Gerrit Speek...

Geplaatst: zo feb 24, 2008 16:54
door knotski
Hmm

net ff met vagcom mijn tt-tje uitlgezen na een zeelandritje van 600km,
en kreeg alleen deze foutmelding:
Control Module Part Number: 8L0 906 018 M
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 05710
Work Shop Code: WSC 00079
1 Fault Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent


dit zou kunnen wijzen op een defecte LMM, ware het niet dat ik deze zo'n 3000km geleden heb vervangen?
Heb erg rustig getoerd, maar daar geeft ie toch niet zo'n fout van aan?
Ik merk ook geen echt verschil ofzo?

heb m maar gewist maar het zit me toch niet helemaal lekker,
verder geen foutmeldingen en een gemidd verbruik van 1:13 gehaald..

ps:
Gerrit Speek wijst op mogelijke oplossing als:

Kontroleer screen ?
Kontroleer bedrading en aansluitingen
Kontroleer op lekken bij de LMM ?
Haal de LMM eruit en maak 'm schoon (remreiniger). behandel de sensor voorzichtig (lijkt mij niet met 3000km oud?)
Kontroleer het voltage van de LMM hoe/waar?
Vervang de LMM NOT

help?
gr
G