Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6725
Hoi allemaal,

graag wil ik van de mensen welke in het bezit zijn van koplampen met xenon-gas erin weten of het zo is dat het best veel scheelt qua verlichting. Onder andere zou het meer licht opleveren en de wegmarkering zou beter oplichten.

Ik zit erover te denken zo een setje aan te schaffen maar ik zou het zonde vinden als achteraf blijkt dat het geen winst opgeleverd.

Gr. Dennis
door krieltje
#6726
Hoi Dennis,ik heb vorige maand een setje bij dennis (design car) laten inzetten hellemaal top.

Hou er rekening mee dat niet alle setjes erin kunnen,ivm de boordcumputer die foutmelding aan gaat geven.Bij die van design car is hij ingebouwd.En heb je geen FIS,dan is het natuurlijk geen probleem.
De lampen zijn overgens 6500 kelvin,dat is meer dan fabrieksaf.

succes groetjes mart
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6727
Hoi Mart,

bedankt voor je reactie maar het is eigenlijk niet wat ik bedoel. Het liefste zou ik ook een echte xenon-set aanschaffen maar ik wacht liever eerst nog even tot er iets meer bekend is met betrekking tot de APK-keuring.

Wat ik bedoel zijn bijvoorbeeld Philips Bluevision lampen of iets dergelijks. Deze lampen leveren ook wit /blauw licht en schijnen beter te zijn dan de standaard lampen.

Hier de site van Philips:
[web]http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl[/web]

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
door MisterCats
#6735
Dennis,
Ik heb standaard Xenon af fabriek en ik wil nooit meer zonder. :idea:
Ook mijn andere Audi heeft Xenon. :P
Toen ik nog twee Audi's had waarvan een met Xenon en een met Halogeen, zat ik regelmatig te controleren of mijn verlichting wel aanstond... zoveel scheelt het. :smt017
Het is inderdaad een wereld van verschil en zeker de investering waard.
Maar probeer het op een donkere avond/nacht eens uit..ga met iemand mee die Xenon heeft en stap daarna in je eigen auto en ervaar het verschil. :shock:
Veel succes :P
Gebruikersavatar
door Alexander
#6736
Je hoeft niet bang zijn voor wetgeving, dat is allemaal al geregeld. Zoek ook een ouder topic op. Bluevision helpt bijna niets, dat hier xenongas in zou zitten is een fabeltje. Xenongas zit alleen in xenon lampen, vandaar de naam. Dit heeft een hele hoge stroomschok nodig om aan te springen, het licht is een chemische reactie van het gas nadat er zo'n 20.000 volt doorheen is gejast. Gewoon xenon nemen, zul je geen spijt van krijgen. Bij mij wordt het binnenkort ook erin gezet.
door krieltje
#6740
idd wat hussla zegt.Kijk maar in een oud topic van mij over aftermarked setjes,daar staat een stuk van de RDW en wetgeving omtrent sproei en hoogte verstelling.

Design car verkoopt trouwens ook origineel TT verlichting met xenon.Mooie tweedehandsjes voor geloof 600 pleuri
door TTMarky
#6743
Bestaan deze tweedehandsjes ook uit de sproeierinstallatie? Volgens mij zijn de koplampunits voor halogeen en xenon geschikt?
door krieltje
#6746
De sproeiinstalatie zit niet in de koplampen maar in de bumper.De binnenkant van de xenon is verijkt met de hoogspanningskastjes,die de 24000volt moeten leveren om het gas te ontsteken.Bij mij zit het kastje erbuiten
door TTMarky
#6748
Aha op die manier... Dan bgrijp ik het nu.

Bedankt voor de info...
Gebruikersavatar
door truckrukker
#6751
@ Hussla Ik heb sowieso een foutje gemaakt want er zit alleen een soort coating op de lichten en zoals jij al zei zit er geen Xenon-gas in.

Dan weet ik in ieder geval dat ik geen Bluevision verlichting of iets dergelijks aan hoef te schaffen, maar dat ik beter een keer een aftermarket-setje erin kan laten zetten.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties.

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
door remarc
#6756
Hoi,

Ik kan er maar 1 ding op zeggen; heb namelijk vorige maand (20-12-2006) Xenon laten inbouwen bij Dennis (design-car in Enschede) voor ongeveer (zie zijn site) 450 euro's en ben er heel erg blij mee, kan nu zien waar ik rij :lol:
Het is inderdaad wel een vreemd gezicht als je je lampen aanzet, lijkt net of ze eerst kapotspringen en dan gewoon gaan schijnen.
Aanrader, echt waar en je moet je niet te druk maken over regeltjes ,keuringen en sproeiers, e.d. , te hard rijden mag ook niet :wink:

Groet Remco
Gebruikersavatar
door massari
#6762
Die xenon-gas H7 lampjes zijn ruk! Ik heb ze toen in verschillende auto's geplaatst. Dat waren die dingen van Halfords of van Philips, de Blue Vision variant.

Telkens gaan ze gauw stuk en ze kosten per stuk ook een hoop geld.
Investeer in iets mooiers en ga voor after market H7 xenonkits, zoals Krieltje die heeft.

Vanaf 199 euro heb je een set exclusief inbouw.
door emanuel
#6774
Ik had in mijn Alfa ook zo'n after market Xenon set zitten, heb ik een jaar tijd 3 lampen kapot gehad. Dat was telkens een hoop gedoe, want uitwisselen was niet echt handig. Ik was zo stom geweest ze op Ebay te kopen, lekker voordelig dacht ik :cry:

Als je dus zo'n set koopt, doe dat dan liefst bij een zaak waar je service krijgt en waar ze reserve lampen op voorraad hebben. Ik heb wel gemerkt dat er zeer veel kwaliteitsverschil in de lampjes zit. Ik heb de set uiteindelijk uit de Alfa gehaald voordat ik deze inruilde op mijn TT. Voor de liefhebber het ik nog 2 mooie ballasten +1 een werkende Xenon lamp liggen :D

De lichtopbrengst was wel top van die Xenon lampjes. Mij werd wel afgeraden lampen te nemen met meer dan 6500 Kelvin omdat die nog korter meegaan.
door krieltje
#6777
Bij dennis 1 jaar garantie op de lampjes,en 2jr op de ontsteking

gr mart
Gebruikersavatar
door svkaster
#6803
Ik heb ook een aftermarket kit in laten bouwen bij de Audi dealer en heb als het goed is 3 jaar op alles.

Ik wil nooit iets anders meer..... (totdat deze lampjes kapot gaan en ik het zelf moet betalen.

Ik heb in het eerste jaar al twee nieuwe gas onsteekings units gekregen.

Ik moet zeggen de laatste twee jaar geen problemen meer gehad.

Maar nu is de garantie voorbij dus hopen maar dat ze het blijven doen. :?


m.v.g Stefan
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]