Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Jerry
#7958
Beste TT rijders, sinds enige tijd volg ik als TT rijder dit forum. Ik heb er inmiddels veel van opgestoken. Sinds oktober 2006 reed ik TT (coupé) en de auto beviel mij uitstekend. Twee weken geleden heb ik hem ingeruild voor een TT roadster, dit omdat ik hiervoor Mercedes SLK heb gereden en het mij het open rijden erg beviel. Gisteren heb ik mijn zilver kleurige TT opgehaald het is een plaatje, slechts 40400km gereden en schade vrij. Hij is als nieuw. Nu komt het, ik wil de orginele radio/cassette speler vervangen door de concert 2 (met cd) echter las ik ergens op het internet dat dit niet zomaar gaat en dat je de bedrading moet aanpassen omdat de radio/cd speler na ca 30minuten uitschakeld. klopt dit en heeft iemand daar ervaringen mee....

Alvast bedankt voor de info...

Jerry
door krieltje
#7959
Heeft met wel of geen can-bus te maken,volgens mij heb je gewoon can bus
Gebruikersavatar
door MisterCats
#7961
Lekker he, open rijden 8)
door Jerry
#7962
Hoi Modderaar :)

Ja heerlijk om open te rijden, vorig jaar met de SLK naar Toscane geweest en daar 1800 km rond gereden. Het is echt aan te raden.... :lol:
Gebruikersavatar
door remarc
#7968
Het hangt ervan af van wanneer je auto is. Is hij van 2001 of jonger zou je Can-bus bedrading moeten hebben, is hij van voor 2001 zal je een aanpassing moeten aanleggen in je bedrading om deze competable te krijgen met de nieuwere Concert 2 radio. Bij een dealer is dat erg duur (heb ik begrepen). Ik ben aan het wachten op mijn bestelling uit Duitsland, daar verkopen ze een soort van Interface simulator die er voor zorgt dat jij in een oudere auto een nieuwe radio kan aansluiten. Op het moment dat ik de simulator en de radio (concert 2) binnen heb zal ik mijn bevindingen op het forum melden.
Succes ermee,

Is momenteel toch wel koud buiten om open te rijden :lol:
door krieltje
#7969
kijk op ebay.de,daar worden de interfaces voor zonder canbus gewoon voor concert 2 aangeboden.Simpel TT laten zoeken,dan car hifi,geloof 8 tientjes
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7970
Past in bijna alle TT's behalve van voor 2000 kan t zijn dat met de 150 en 180 pk FWD t dr niet direct af fabriek geheel in zit. Bij de TT halen ze je cockpit eruit en trekken de draden door. Bij de S3 blijkt het een heel ander verhaal, die draadbomen zijn niet allen erop voorbereid de TT's als het goed is wel.

MARK heeft er ook een inzitten pm hem eens hij weet wel dat ie een keer uit kan vallen maar verder stoort ie zich dr niet aan dacht ik.

vanaf 2000 zijn ze in de fabriek allen voorzien van canbus
Gebruikersavatar
door Frank
#7976
Ik heb in mijn tt ook een concert II gezet.
Hiervoor heb ik een can bus simulator gekocht in Duitsland.
Deze gaf nog wel wat problemen met de verlichting van de radio.
Als deze gedimd wordt dan begint de verlichting van de radio te knipperen.
Dus zet de dashboard dimmer op max anders werkt de simulator niet goed.
door Jerry
#7977
Hoi Frank, als ik de interface bekijk is het plug&play met 2 losse draden erbij. Die gaan dan denk ik op de voeding (12V)? misschien om het knipperen te voorkomen deze op een vaste 12volt zetten.
Gebruikersavatar
door Frank
#7979
De 2 draden die je los ziet zijn de can high en low.
Daarmee stuur je concert 2 aan.
De andere connectoren zijn plug en play.
Het is meer een soort verlengkabel.

Wat trouwens ook niet werkt is de sensor in de radio. Bij meer licht in de auto gaat de display feller
branden. Nadat ik de can bus simulator had geinstalleerd werkte dit niet meer.
Op zich geen groot probleem, maar hierover vind je nergens niets terug op internet.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7982
Wat jullie opnoemen wordt vanachter de cockpit aan draden verlengd naar de radio toe door Audi... max. een uurtje werk is mij verteld. Tot achter de cockpit is het voorbereid ergens en dient naar de radio met 2 draden iig verlengd te worden. Ik probeer es een keer naar een dealer te rijden en probeer dan es de boel te onthouden wat de monteur verteld. groene, bruine draad e.d. heb ik horen vallen telefonisch maar wil dr t fijne es van weten.
Gebruikersavatar
door svkaster
#7986
Toch even een vraagje, waarom gaan voor en concert 2 :?: Deze kan nog steeds geen MP3 afspelen :!: Of heeft iemand hier een firmware upgrade voor? Vindt het overigens belachlijk dat Audi dat ding niet upgrade. Krijg volgende week een nieuwe A3 sportback voor de vrouw en die is nog steeds uitgerust met zo'n oude concert 2 :cry:

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door charlotte
#7987
Zulke artikelen kun je in NL ook gewoon bij een Car hifi zaak kopen hoor.
Waarom steeds die duitse bedrijven spekken en maar afwachten wat je opgestuurd krijgt??????????

(sorry moest er een keer uit)

charlotte
Gebruikersavatar
door MisterCats
#7995
svkaster schreef:Toch even een vraagje, waarom gaan voor en concert 2 :?: Deze kan nog steeds geen MP3 afspelen :!: Of heeft iemand hier een firmware upgrade voor? Vindt het overigens belachlijk dat Audi dat ding niet upgrade. Krijg volgende week een nieuwe A3 sportback voor de vrouw en die is nog steeds uitgerust met zo'n oude concert 2 :cry:

m.v.g

Stefan
Upgraden komt in het Audi woordenboek niet voor. :?
Eenmaal gekocht zul je het er ook mee moeten doen.
Lijkt mij dat er een flinke aftermarket vraag naar upgrades is, maar het uitmelken van hun klantenbestand laten ze gewoon zitten. Dit tot ongenoegen van menig bezitter van een Audi.
Als ik geen eigen onderneming had zou ik de vraag eens onderzoeken en daar op inspringen.
Er is geld genoeg bij de mensen; een audi rij je niet uit armoe :roll:

Ik wil bijvoorbeeld graag naar een nav system met DVD ipv die stomme achterhaalde CD's. Stel je voor, in de nieuwe MK2 zit nog steeds een nav op CD basis :roll:
Ook een Audi radio die MP3's kan afspelen zou ik overwegen.
Nou ja..... is er eigenlijk een merk dat wel een upgrade policy heeft :?:


Of willen ze misschien dat je weer de nieuwste auto koopt voor de snufjes :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]