Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door vgamb
#13842
hallo,

ik ben hier nieuw, heb afgelopen vrijdag mijn TT opgehaald :D
De auto is van 1999, er zit een schitterend audiosysteem in, Concert van Bose, maar helaas alleen met cassettespeler :(

Ik heb vier vragen:
Kun je op deze (standaard radio) een cd-wisselaar aansluiten?
Zoja, weet iemand waar ik deze zou kunnen vinden?
Wat is de beste plek om hem weg te stoppen in de auto?
En, tot slot: Kan er anders misschien een mp3 speler op aangesloten worden?
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#13843
Dat moet zeker kunnen, ik heb een concert 1 met cd speler. Ik weet alleen niet in hoeverre kabels etc voorgewerkt in de auto liggen. Misschien is het alleen plug en play maar het kan ook net zo goed dat er nog wat kabels getrokken moeten worden.
Cd spelers(wisselaars) zullen vast op ebay te verkijgen zijn daar die niet specifiek voor een TT worden gemaakt maar ook in vele andere audi modellen gebruikt worden. Je wisselaar is origineel achter het linkerpaneel naast je achterbank te vinden. Onder het klepje heb je normaal gesproken toegang tot het magazijn van je wisselaar.

Grtn Henk
door allewijn
#13849
Weet je heel zeker dat er geen wisselaar in zit :?:
Want deze hoort, voor zover ik weet standaard bij het bose pakket!
Hij zit in het vakje aan de linkerzijde van de achterbank (aan de rechterzijde zit eenzelfde vakje maar dan met ehbo spullen).

En als hij er idd niet zit, dan heb je 4 opties:

* IPOD op de Audi radio:

Afbeelding
Dension ICElink

* Audi CD wisselaar:

Afbeelding
Cd wisselaars via Ebay

*Audi PHATNOISE harddisk:

Afbeelding
Phatbox Phatnoise

* Nieuwe autoradio:

Afbeelding
Bijvoorbeeld bij Rondevries

Op elke bovengenoemde optie zijn natuurlijk verschillende varianten mogelijk, zoals een ipod aansluiten via een harman kardon model ipv een dension model, maar dit is de 'basis'!

Succes!

P.s: "Stel jezelf en je TT eerst eventjes voor, alvorens vragen te stellen :wink: "
Gebruikersavatar
door vgamb
#13923
:oops: Sorry, je hebt helemaal gelijk!!
Ik zal morgen wat foto's maken en mezelf netjes voorstellen.
Ik heb zojuist gekeken: In het linkervakje zit niets, dat is ook maar een klein vakje van 15 bij 10, in de rechterkant zit inderdaad een EHBO setje.
Ben bang dat er dus geen wisselaar inzit. Ik ga morgen eerst eens op zoek naar bekabeling, dat kleine vakje links moet groter kunen :D

Mag ik jullie hartelijk danken voor de antwoorden en tips? :idea:
door allewijn
#13924
vgamb schreef:
Mag ik jullie hartelijk danken voor de antwoorden en tips? :idea:
Graag gedaan 'vgamb' :wink:
Je kan natuurlijk trouwens ook snel merken of je een wisselaar hebt of niet door op het knopje 'MODE' te drukken, als hij dan enkel switched tussen cassette en radio en de niets over 'no cd' oid zegt dan zit er natuurlijk géén wisselaar aan gekoppeld.
Succes met je keuze!
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#13927
Tim, is het niet zo dat de functies cd en/of cassette automatisch worden 'overgeslagen' als er geen cd resp. cassette inzit? Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij krijg ik de optie cassette niet te zien als er geen bandje in zit...

groeten
Joop
door allewijn
#13929
Klopt...

Die meldingen van de cassette wordt overgeslagen. Van de cd-wisselaar weet ik echter niet. Hij slaat de gehele functie dan als het goed is niet over, hij zegt enkel: 'no CD'. Maar dan weet je dus wel dat je een wisselaar hebt waar je cd's in KAN doen!
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#13930
vgamb schreef: Ik heb zojuist gekeken: In het linkervakje zit niets, dat is ook maar een klein vakje van 15 bij 10, in de rechterkant zit inderdaad een EHBO setje.
Precies en onder dat kleine klepje zit normaal gesproken het magazijn met cd's dat je via een druk op de knop naar buiten kunt laten komen. De rest van de cdspeler zit in een soort beugel gemonteerd achter de rest van het binnenscherm.
Heb namelijk mijn cdwisselaar al eens moeten vervangen, zie je dus onder het linkerklepje niets zitten dat heb je dus ook geen wisselaar erin.
Wil je goed bij het linkerbinnenpaneel komen om te checken of je al dan niet de bekabeling hebt liggen zul je deels de achterbank moeten verwijderen. Vervolgens draai die pen waar de linker rugleuning in valt los. Met enige moeite kun je dan voorzichtig het paneel eruit halen. Wel eerst even de rubber aan de deurzijde lostrekken vooraf.
Kan zijn dat ik ergens nog iets vergeten ben maar het is ook al een paar jaar geleden dat ik het los heb moeten halen.

Grtzz Henk
door krieltje
#13938
Op ebay.de worden ze bij bosjes aangeboden
Gebruikersavatar
door vgamb
#13942
Bedankt voor de hulp, er zit inderdaad geen cd-wisselaar in. Ook mijn radio reageert niet wanneer ik wil switchen.
En idd worden ze bij bosjes aangeboden...
Gaat helemaal goedkomen!! :P
Gebruikersavatar
door vgamb
#13968
:shock: Heeft iemand een idee of de JVC KD-BT1 achter het klepje past? :shock:
Het mooie is dat er Blue Tooth op zit (voor mijn telefoon) en een 40 Gb Harddisc, voor een paar MP3 tjes
Afbeelding

Ik heb hem dan bij Ron de Vries gezien, maar ik kreeg niet de directe link ge-upload.

Dat zou alles een stuk makkelijker maken :wav:
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#13970
Er is plaats zat achter dat scherm, echter de standaard cd wisselaar hangt er verticaal in een beugel.
Afbeelding
Normaal gesproken zal een nieuwe wisselaar (al dan niet met wat aanpassingen aan de bestaande beugel) er goed in te krijgen zijn.
Jij heb deze beugel waarschijnlijk niet en zult dus iets moeten verzinnen met de meegeleverde beugel van je nieuwe speler om dat ding goed bevestigd te krijgen.

Grtzzz henk
door krieltje
#13972
overgens koste mijn inbouw en aansluiting bij de dealer van de standaard cd speler 8 tientjes.Had de speler via ebay duitsland gekocht voor een paar tientjes,en doet het perfect.Hun hebben hem er alleen ingezet.
door emanuel
#13977
krieltje schreef: Hun hebben hem er alleen ingezet.
(Taalpurist mode aan) Is dat nederlands?? (taalpurist mode uit)

Ik kon het even niet laten :D :D
Gebruikersavatar
door vgamb
#13997
Sorry jongens, ik had even wat duidelijker moeten zijn. Ik ga geen cd wisselaar aansluiten, er liggen ook geen kabels.
Ik heb een ander soort radio op het oog, met een 40 Gb harddisk eraan gekoppeld en tevens BlueTooth.
Zo heb ik gelijk en carkit voor mijn GSM, en een cd-speler, en een mp3 aansluiting en een harddisk voor enorm veel mp3-tjes. \:D/
Wat ik eigenlijk bedoelde: kan bij deze radio het klepje dicht? Maar in principe maakt het niet uit: Het frontje kan eraf, en da's altijd beter....
En de kleur van het display is te veranderen in rood, dus wat wil je nog meer? Ik niks...
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]