Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Thomas
#15806
Hoi!
Ik ben nieuw hier, so please be gentle :)
Na een tijdje zoeken heb ik toch nog niet echt een antwoord gevonden op mijn vraag...
Omdat mn Concert I het bekende plots-naar-maximum-volume probleem heeft, en de cd-lader me te vaak skipped, maar vooral omdat ik mp3 via sd kaartjes luister, wil k mn concert vervangen door een andere.
Ik heb dus de Bose-uitvoering, en onderaan staan foto's van het schema op de Concert I én de achterkant van de 'nieuwe'.
Slechts 1 van de 8-polige stekkers is aanwezig op de Concert, die gaat dus gewoon zo in de nieuwe, denk ik.
Ik vermoed dat het gele stuk van de 20-polige plug via zo'n kabeltje als op de Ebay.de link onderaan naar de 'front' en 'rear' cinch uitgangen van de nieuwe radio moeten.
Maar wat gebeurt er met de rest, zijnde de 10-polige stekker die nog over schiet en het blauwe en groene deel van de 20-polige stekker.
Ik vermoed dat ik de weergave van radiozender of cd-track op het controlepaneel kwijt ben?
Voor velen onder jullie is dat waarschijnlijk erg basic, maar ik zou heel dankbaar zijn als iemand me op weg zou kunnen helpen.
Bedankt op voorhand!

Afbeelding

Afbeelding

Ebay.de
Gebruikersavatar
door MisterCats
#15809
Hoi,
Ik wist niet eens dat er zoveel kabeltjes inzitten :P
door allewijn
#15810
Thomas schreef: Afbeelding

Ebay.de
Wat voor radio is dat op dit bovenstaande plaatje?

Als ik je goed begrijp, dan wil je dus gewoon een 'aftermarket' radio, die dus gewoon van standaard iso stekkers voorzien is, aansluiten op de bekabeling die uit jouw TT komt (bose-bekabeling)?
Je hebt dan gewoon een adapterkabel nodig van de TT-bose naar ISO.
Deze dus bijvoorbeeld:

KLIK

Dit bedoel je???
Gebruikersavatar
door Thomas
#15814
Bedankt voor je antwoord!
Die radio op het prentje is slechts tijdelijk, tot ik weer wat budget heb en weet wat ik wil in mn auto. Is er gewoon eentje van de Lidl die MP3 vanop SD kaartjes en USB sticks afspeelt. Klinkt mss belachelijk om zo iets in de plaats van de Concert te zetten, maar het is maar tijdelijk. Bovendien kan ik dan eindelijk eens wat meer muziek meenemen, zonder met cd's te moeten zeulen. Als het echt niets wordt, kan ik nog altijd de Concert er weer inzetten.

Inderdaad, ik wil een aftermarket radio zoals op de foto in de TT zetten. Ik heb best al wat kabeltjes gezien op internet gedurende mn zoektocht, maar die was ik nog niet tegengekomen. Volgens de beschrijving klopt het inderdaad. Heb ik dan niet nog meer kabels nodig? Het lijkt me dat dit enkel voor het geluid dient. Ik bedoel maar, het afbeelden van de radiozender of tracknummers op de 'bestuurdersconsole' bijvoorbeeld gaat zo verloren?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15822
Voor Bose heb je 2 soorten van die tussenkabels met een omvormer tbv Bose dus goed opletten welke stekkers je hebt in je wagen.
Gebruikersavatar
door Thomas
#15863
Bedankt!
Op die link van asntechnologies zijn inderdaad omvormers van 20-polig naar iso te vinden, maar die kosten algauw 150 euro. Ik denk dat ik eens met zo'n kabeltje zoals op de Ebay link ga proberen, aangezien mijn autoradio ook cinch stekkers heeft...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#15900
ik heb zo'n stekker voor 30 euro gekocht... 150 euro??? die zijn gek maar wie kopen dat? dan begin ik vandaag nog een webshop in die kabeltjes :D
Gebruikersavatar
door Thomas
#19593
Even een update;
Ik heb uiteindelijk dat kabeltje waarvan er een ebay.de link in de eerste post staat gebruikt.
Mits je 12V aan de versterker geeft werkt dat wel.
Echter, zoals ik in andere draadjes heb gelezen heb ik ook dat 'klak' geluid telkens ik van nummer verander of m aanleg en zo (net alsof de spanning voor de versterker steeds af en aan wordt geschakeld).
Hoe kan dit nu verholpen worden? Actieve adapter van Charlotte?? :wink:
door Jerry
#19609
Thomas schreef:Even een update;
Ik heb uiteindelijk dat kabeltje waarvan er een ebay.de link in de eerste post staat gebruikt.
Mits je 12V aan de versterker geeft werkt dat wel.
Echter, zoals ik in andere draadjes heb gelezen heb ik ook dat 'klak' geluid telkens ik van nummer verander of m aanleg en zo (net alsof de spanning voor de versterker steeds af en aan wordt geschakeld).
Hoe kan dit nu verholpen worden? Actieve adapter van Charlotte?? :wink:
Hoi Thomas,

Inderdaad een actieve interface van Charlotte, ik had hetzelfde probleem dat de versterker met een dreun ingeschakeld. Via Charlotte het ik een andere gekocht en probleem is weg.

zie andere topic: http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=2090
Gebruikersavatar
door hj
#19612
voor je radio zenders moet je ook en versteker hebben, hebben ze ook bij charlotte, heb het 2 weken geleden ook allemaal vervangen voor 1 kenwood radio. succes
door Jerry
#19615
hj schreef:voor je radio zenders moet je ook en versteker hebben, hebben ze ook bij charlotte, heb het 2 weken geleden ook allemaal vervangen voor 1 kenwood radio. succes
HJ, na het vervangen van mijn concert voor een aftermarket radio is bij mij het ontvangst van de radio zeer slecht, ik begrijp dat je er een antenneversterker voor hebt aangeschaft. Wat voor type is het, is die eenvoudig te monteren en wat kost die.....
door emanuel
#19623
Thomas schreef:Bedankt!
Op die link van asntechnologies zijn inderdaad omvormers van 20-polig naar iso te vinden, maar die kosten algauw 150 euro. Ik denk dat ik eens met zo'n kabeltje zoals op de Ebay link ga proberen, aangezien mijn autoradio ook cinch stekkers heeft...
Dat is dus de klassieke fout die veel mensen maken. De standaard uitgang van de meeste radio's heeft een signaal van 2V en soms 4V bij de duurdere radio's. Het bose systeem gebruikt een signaal van 6V. De adapters die van je luidsprekeruitgang een signaal van 6V maakt is dus het enige wat echt goed werkt. Deze omzetting kost geld, vandaar dat die wat duurder zijn dan een simpele kabel met een paar stekkers.
Gebruikersavatar
door hj
#19712
heb de antenneverloop bij carstyling oss gekocht voor 19,90 werkt perfect de blauwe draad even verbinden met de blauwe uit de radio en je hebt een geschakelde antenne, succes
Gebruikersavatar
door Thomas
#19722
emanuel schreef: Dat is dus de klassieke fout die veel mensen maken.
Mee eens, maar het was het proberen waard, ik wist op dat moment ook niet beter.
Heb een pb naar Charlotte gestuurd, eens zien wat er van komt.

Trouwens, blijkbaar ben ik dus niet de enige TT-rijder op gas in de lage landen 8)
hj schreef:heb de antenneverloop bij carstyling oss gekocht voor 19,90 werkt perfect de blauwe draad even verbinden met de blauwe uit de radio en je hebt een geschakelde antenne, succes
Bedankt voor de info, ik zal horen wat Charlotte zegt...
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]