Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door charlotte
#19999
De antenne versterker heb je echt wel nodig, alleen een verloop geeft niet voldoende kracht om het signaal optimaal te maken.
Met Pioneer is het meestal zo gepiept mss dat JVC net wat anders geinstalleerd moet worden.
Ik probeer dat nog even te achterhalen voor je.

gr,
charlotte
door allewijn
#20001
Ik betwijfel of de antenneversterker benodigd is!
(Bij de standaard radio's is die ook absoluut niet benodigd en daarom dus ook niet aanwezig)
TENZIJ: De standaard CONCERT radio's van zichzelf al een krachtigere ontvanger intern hebben zitten als alle andere aftermarket headunits, maar daar geloof ik niet in.

Voor degene die geen/slecht ontvangst hebben op hun CONCERT radio: in je handleiding staat hoe je die zodanig in moet stellen (middels indrukken TP terwijl radio uit staat, en dan met ingedrukte TP radio inschakelen, je krijgt dan een extra menu). Via dit menu kan je aangeven dat de radio alle iets minder sterkere zenders wél of niét over moet slaan tijdens het zoeken!
Gebruikersavatar
door charlotte
#20004
Inderdaad heeft de concert een ingebouwde versterker, dus haal je die weg ook versterking weg.
Een ander merk radio is ook versterkt echter blijkt steeds weer dat die noet voldoende zijn.
Gebruikersavatar
door CneTT
#26713
Ik heb vanmiddag een nieuwe headunit gekocht, namelijk de Pioneer DEH-65BT KLIK.
Mooie is dat ik Bluetooth heb en dat ik de verlichting van de radio rood kan maken voor OEM look.
Alleen lees ik hier dat ik nog lang niet klaar ben. Ik heb een Full Bose systeem dus heb ik die adapterstekkers en blokjes om de radio passend te maken ook nodig.
Misschien dat Charlotte me daarmee kan helpen?
Gebruikersavatar
door charlotte
#26718
Kan ik zeker, kun je me voor de zekerheid een foto sturen van de alle stekkers die uit je auto komen.
Ik heb alle stekkers op voorraad. Zie je pb.

gr,charlotte
door emanuel
#26776
Er zit een antenne versterker in je audi ingebouwd, die krijgt zijn spanning via de antenne kabel vanuit de concert radio. Als je er een andere radio inzet moet je er een speciale adapter tussen zetten die deze voedingsspanning weer op de antenne kabel zet. Die ziet er net zo uit als op een paar foto's die ik net langs zag komen. De blauwe draad moet dan idd wel goed aangesloten worden.

Succes ermee !
Gebruikersavatar
door CneTT
#26869
Me radio zit erin hoor :D. Charlotte nogmaals bedank voor de kabels en de service ;)
Ik heb nu bluetooth carkit erin en de radio leds kleuren mooi rood wat goed bij het interieur past.
En het mooie is dat me klepje gewoon dicht kan. Zelfs als het frontje erop zit :D
door D.J
#27430
**kugh**

mompelt iets over aansluitkunsten........ :+ :D

Plaats ook ff pix van je dashboard :D
Gebruikersavatar
door charlotte
#27498
Goed om te horen dat het allemaal werkt. :wink:
Wat heb je overigens gedaan om je radio verder naar achter te zetten zodat de klep dichtkan....??? Ik heb dat namleijk niet.. :cry:

gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door CneTT
#27504
D.J schreef: Plaats ook ff pix van je dashboard :D
Afbeelding

:lol:
Ik moest dus een plus kabel, remote en een RCA naar achteren trekken. Ook heb ik een Pioneer iPod adapter ertussen. En dat werkt super op mijn radio 8)
charlotte schreef: Wat heb je overigens gedaan om je radio verder naar achter te zetten zodat de klep dichtkan....???
Euhm dat ligt denk ik aan de soort radio. Die van mij heeft niet z'n dik frontje denk ik dan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Staat wel gaaf hé
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]