Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door tenbrey
#19649
Ik heb de TT eindelijk weer rijdende gemaakt.
Alleen nu heb ik na 3 dagen opeens een raar probleem.
TT Quattro 165kw (1999)
Het Bose systeem maakt opeens geen geluid meer :(
Ik hoor nogwel muziek HEEL zacht als ik het volume vol openzet.
Ook al met VAGCOM uitgelezen, maar ik kan geen fouten constateren.
Ik denk zelf dat de versterker kapot is.
Zijn er eventueel nog dingen die ik kan checken om de echte oorzaak te achterhalen?
Thanks...
door allewijn
#19657
Uit welke speakers hoor je nog wél geluid?
Enkel uit de tweeters toevallig?
door tenbrey
#19659
allewijn schreef:Uit welke speakers hoor je nog wél geluid?
Enkel uit de tweeters toevallig?

Goede vraag, moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zeker weet.
Ga het morgen even beluisteren.
Laat het dus morgen ff weten.
Gebruikersavatar
door svkaster
#19671
Mocht de versterker kapot zijn, dan kun je bij http://www.coendonkers.nl voor 2 a 3 tientjes weer een nieuwe kopen!
kosten thuis bezorgen is 13 euro :idea:

Hij heeft een stuk of 40 Bose versterkers (bowjaar versterker 2000) liggen ingekocht uit USA voor een Audi TT Coupe.

type 8N7035 223 A

m.v.g

Stefan :wink:
door tenbrey
#19673
svkaster schreef:Mocht de versterker kapot zijn, dan kun je bij http://www.coendonkers.nl voor 2 a 3 tientjes weer een nieuwe kopen!
kosten thuis bezorgen is 13 euro :idea:

Hij heeft een stuk of 40 Bose versterkers (bowjaar versterker 2000) liggen ingekocht uit USA voor een Audi TT Coupe.

type 8N7035 223 A

m.v.g

Stefan :wink:


Zo, dat zou echt geweldig zijn:)
Maar die zijn allemaal qua vermogen specificaties/aansluitingen hetzelfde?
Bedankt voor de tip iig man 8)
Gebruikersavatar
door svkaster
#19692
Zo, dat zou echt geweldig zijn:)
Maar die zijn allemaal qua vermogen specificaties/aansluitingen hetzelfde?
Bedankt voor de tip iig man 8)
Deze Bose versterker van Coen Donkers is van een coupe van 2000. Bij mijn weten is er niks veranderd. Kijk anders even wat voor een connector je aan je versterker hebt zitten. Als dit een 25 polige is dan zal het wel hetzelfde zijn. De Roadster en de TT's van na 2002 hebben een 31 pins connector op de Bose versterker zitten. (De Roadster heeft zowiezo een 5 kanals versterker en de coupe maar een vier kanals)

Je kunt eerst even kijken of je de volgende spanningen krijgt op je huidige Versterker.

Pin 11 = massa
Pin 13 = + 12 Volt (permanent)
Pin 24 = + 12 volt (als je het contact aan hebt)
Pin 25 = + 12 volt (zodra je de radio aanzet.) Als de radio uit gaat moet de spanning 0 volt zijn en moet de Versterker uitschakelen.

Bij het op spanning zetten van pin 25 zul je ook de versterker horen inschakelen

Ik vermoed dat bij jouw de versterker in zijn geheel niet meer ingeschakeld. Is dit het geval en zijn de spanningen correct, dan zal de relais van de versterker wel kapot zijn.
Dan zou ik als ik jouw was voor de coendonkers versterker gaan. :idea:

Als je bij de dealer iets gerepareerd wil krijgen dan heb je een lange adem nodig en een dikke buidel :wink:

m.v.g

Stefan
door tenbrey
#19710
Heb net even nog wat geprobeerd.

-Radio zekering verwijderd en code opnieuw ingegeven, geen verschil

Ik heb ook even goed geluisterd en ALLE speakers en tweeters geven geluid alleen HEEEL zacht als het volume vol openstaat!
Ook hoor ik met in/uitschakelen van de radio een klik geluid recht achterin.
Is dit normaal?
Gebruikersavatar
door svkaster
#19715
tenbrey schreef: Ook hoor ik met in/uitschakelen van de radio een klik geluid recht achterin.
Is dit normaal?
Dat klik geluid is vermoedelijk afkomstig van het inschakelen van de versterker. Dat is dus normaal. Dan komt er +12 Volt op pin 25 van de connector.
Het is wel vreemd dat er toch nog een zwak signaal op staat.

De Concert I of II hebben beide vier audio uitgangen die door de versterker versterkt worden. Het is dan dus wel vreemd dat alle vier de versterker trappen kapot zouden zijn :!:

De audio staat op Pin 7/8/9/10.
Massa (afscherming van de audio) staat op pin 6. Hangt de afscherming nog wel aan Massa :?:

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Meten is weten!


m.v.g

Stefan
door tenbrey
#19735
svkaster schreef:
tenbrey schreef: Ook hoor ik met in/uitschakelen van de radio een klik geluid recht achterin.
Is dit normaal?
Dat klik geluid is vermoedelijk afkomstig van het inschakelen van de versterker. Dat is dus normaal. Dan komt er +12 Volt op pin 25 van de connector.
Het is wel vreemd dat er toch nog een zwak signaal op staat.

De Concert I of II hebben beide vier audio uitgangen die door de versterker versterkt worden. Het is dan dus wel vreemd dat alle vier de versterker trappen kapot zouden zijn :!:

De audio staat op Pin 7/8/9/10.
Massa (afscherming van de audio) staat op pin 6. Hangt de afscherming nog wel aan Massa :?:

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Meten is weten!


m.v.g

Stefan

Bedankt voor je tips.
Alleen waar kan ik de versterker precies vinden?
En hoe kom er ik bij?
En kun je nog vertellen hoe ik dat kan meten met de multimeter?
Ik ben namelijk niet zn electro man :roll:
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door svkaster
#19750
Je Bose versterker zit als ik mij niet vergis achter bij de achterbank. Aan de bestuurder zijde zit een verband doos en aan de ander ekant zou je Bose versterker moeten zitten. Je kunt de spanningen meten meten met een multimeter inderdaad.
door tenbrey
#19808
Bij Audiparts een andere versterker gehaald, en vandaag na toch een hoop werk de versterker omgewisseld.
Echter was dit HELAAS niet de oplossing :cry:
Zou de org Concert 1 nog interessant zijn om te laten fiksen? :roll:
Ik ga iig morgen even navragen, want door de vorige eigenaar is al een keer de radio vervangen bij de dealer (1 maand terug in DE)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]