Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jos_br
#83041
Inmiddels staat de TT alweer een jaar stil, de nieuwe motor gaat niet goed aangezien het koelmiddel rechtstreeks het carter inloopt......... :oops: , was er flauw van en vanwege tijdgebrek geen aandacht meer aan deze auto besteed.
Gebruikersavatar
door jos_br
#84477
Zo, nu letterlijk wéér stof afblazen hier. Na meer dan een jaar stilstand toch de TT weer reanimeren. Intercooler bleek ook nog lek, deze wordt vervangen door een aangepaste S3 intercooler. Ook de kop wordt vervangen door een geflowd exemplaar incl. nog wat aanpassingen zoals andere verstuivers en turbo om wat dingen te proberen.
Staat er nu wat zielig bij,

Afbeelding

Jos.
Gebruikersavatar
door Peter139
#84559
ziet er goed uit jos. Ik zie wel dat het veel aanpassingen zijn. Van welk type s3 komt deze interkoeler af als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
door jos_br
#84560
Peter139 schreef:ziet er goed uit jos. Ik zie wel dat het veel aanpassingen zijn. Van welk type s3 komt deze interkoeler af als ik vragen mag?
Dat mag je zeker vragen! Deze zit op de S3/R20/TTs en meerdere modellen met de zwaardere 2.0 TFSI motoren. Ik hem dan weer gecombineerd met de radiateur en condensor van de 150pk tdi (ARL), dit past na een paar modificaties. Hierdoor heb ik een intercooler met de in en uitlaatzijde aan beide zijde waardoor de flow beter is. Ook is het koelend oppervlak het grootst wat ik kan plaatsen.

Jos.
Gebruikersavatar
door Haas22
#84594
Goed om te zien ! Nice
Gebruikersavatar
door jos_br
#84725
Even van de kopbewerker wat tekst en een filmpje gepikt. Een kop is klaar om gemonteerd te worden,

"Een VW Tdi16v op de flowbank ..Voor en na het bewerken van de in en uitlaatkanalen. Hier de flowcurves en swirlcurve van het standaard inlaatkanaal en het bewerkte inlaatkanaal. Het bewerkte inlaatkanaal heeft circa 20-23% meer flow dan standaard. De swirlcurve van de standaard AMC kop is met 0,3 op 10 mm kleplift behoorlijk lager dan die van een standaard VW kop (AMC is een aftermarket koppenfabrikant) . Die zou eigenlijk 0,42 moeten zijn.. maar dat is dus ook dik in orde. Voor de dieselbeten onder ons: swirl is eigenlijk de draaibeweging die de binnenstromende lucht in de cilinder opwekt . Als een draaikolk beweegt de lucht zich door de cilinder waardoor de diesel bij het inspuiten goed met de lucht vermengt wordt. Als de swirl er niet is zal een dieselmotor behoorlijk slecht lopen. De VW 16v tdi is een kop waarbij nog meer winst in flow te halen is maar dat doe ik niet omdat anders de kop op sommige plekken te slap wordt . Eerst dit maar proberen ..."

https://video-ams2-1.xx.fbcdn.net/hvide ... e=5586A7D0

Ook is er een coating in de kanalen aangebracht als een test. De AMC kop is qua materiaal dus goed bruikbaar, de kleppen zagen er niet meteen hoopvol uit. Deze waren dus niet rond, slingerde op de draaibank en hebben we hier weer standaard kleppen voor laten modificeren.

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#85375
Motor van de TT loopt, meteen de koplampen gepolijst, verder nog wat kleine dingen afbouwen en dan het spul inrijden en daarna afstellen.

Afbeelding

Afbeelding

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#85410
Volgens mij is deze nog steeds de enige in Nederland rond rijdende TT tdi. Ben zelf wel benieuwd naar de prestaties aangezien dezelfde niet aangepaste motor in de GolfV racewagen nu al de prestaties levert die ik van de TT hoop te halen...... :smt017

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#85465
Affijn, gezien de ervaringen met de Golf qua luchtfilter heb ik besloten de accu naar achteren te verhuizen om ruimte te creëren om dit filter ook in de TT te kunnen plaatsen. Het gaat om dit filter, op de foto nog in de Golf V,
2015-07-04 17.55.16_zpsdmdlgtgx.jpg
Daar zit nu dit (RS3) filter in,
2015-10-28 22.01.32_zpsdoxawxrr.jpg
Daarna maar weer eens afstellen.
Jos.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door jos_br
#85768
Eindelijk weer een stapje verder, filter geplaatst, moet de grille wel verder aanpassen. Roosters zijn bovenin niet open, dremelen maar....

Afbeelding

Afbeelding

Nu de accu acherin een plek geven.

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#85786
Nog eens even bezig geweest met het luchtfilter, alles zit nu zo goed als op z'n plek,

Afbeelding

Afbeelding

Grille is aangepast en de lucht kan nu vanuit de volle breedte het filter in.

Jos.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]