Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door sweeper
#35198
jos_br schreef:Auto is merkbaar sterker, echter de lmm gaat over zijn nek, dus ik kan niet volgas rijden. 220km/u (gps) is echter geen probleem, motor levert dus wel vermogen.......

Jos.
Wat bedoel je met dat de "lmm over zijn nek gaat".

Is dat bijv. te merken dat een getunede TT op hogere snelheid niet soepel reageert op het gas geven, en dus lijkt te gaan stotteren?

gr. Eric
Gebruikersavatar
door jos_br
#35215
Sweeper schreef:
jos_br schreef:Auto is merkbaar sterker, echter de lmm gaat over zijn nek, dus ik kan niet volgas rijden. 220km/u (gps) is echter geen probleem, motor levert dus wel vermogen.......

Jos.
Wat bedoel je met dat de "lmm over zijn nek gaat".

Is dat bijv. te merken dat een getunede TT op hogere snelheid niet soepel reageert op het gas geven, en dus lijkt te gaan stotteren?

gr. Eric
Motor vraagt nu zoveel lucht (dankzij de grote turbo) dat deze hoeveelheid niet meer gemeten (waardes komen buiten bereik) kan worden door de lmm ondanks dat dit er een voor de 150pk tdi versie is. Ik heb nu een andere gerbruikt en kan nu normaal rond toeren.

Jos.
Gebruikersavatar
door sweeper
#35227
Dan heb ik nog een vraag. (eerst uitleg)

Ik heb 180pk Q getuned bij VR6Spec. tot 212pk/339Nm.
LMM is vervangen. Heb zelf een Pipercross Viperkit luchtfilter geplaatst.

Laatst in Duitsland bij snelheden van rond de 200 km/h wist de motor niet of hij nu gas moest geven of inhouden, terwijl ik geen gas gaf. Zodra ik hem op cruise-controle zette was het effect van het stotteren weg. Als ik rustig gas bij geef bij die snelheden dan ging dat ook niet echt soepel.

Zou dit kunnen betekenen dat ik van hetzelfde effect last heb?
Ik begrijp dat je het hebt opgelost door een andere LMM te plaatsen. Welke, en moet er dan met de tuning/computer nog wat aangepast worden?

Heeft het niet met hetzelfde te maken heb je dan nog een suggestie?

Thanks
Gebruikersavatar
door jos_br
#35228
Sweeper schreef:Dan heb ik nog een vraag. (eerst uitleg)

Ik heb 180pk Q getuned bij VR6Spec. tot 212pk/339Nm.
LMM is vervangen. Heb zelf een Pipercross Viperkit luchtfilter geplaatst.

Laatst in Duitsland bij snelheden van rond de 200 km/h wist de motor niet of hij nu gas moest geven of inhouden, terwijl ik geen gas gaf. Zodra ik hem op cruise-controle zette was het effect van het stotteren weg. Als ik rustig gas bij geef bij die snelheden dan ging dat ook niet echt soepel.

Zou dit kunnen betekenen dat ik van hetzelfde effect last heb?
Ik begrijp dat je het hebt opgelost door een andere LMM te plaatsen. Welke, en moet er dan met de tuning/computer nog wat aangepast worden?

Heeft het niet met hetzelfde te maken heb je dan nog een suggestie?

Thanks
Aangezien het bij mij om een diesel gaat is er niet meteen deze vergelijking. Wat jij beschrijft is een fout in de mengselverhouding (benzine/lucht) en is vaak te wijten aan de software. Wanneer deze gemaakt word is een goede proefrit onontbeerlijk. Op een vermogenstestbank komt dit soort storingen vaak niet eens boven........
Uitlezen is het devies, misschien is er ook wel een foutcode opgeslagen, zou voor de tuner een mooi aanknopingspunt zijn.

Jos.
Gebruikersavatar
door sweeper
#35229
Er zijn een paar proefritten gemaakt, zowel op de weg als eerst op de testbank.
Voor de tuning is de auto nog nagelopen op fouten in de Vag-com, en na tunen nog gecontroleerd op fouten.
Op dat moment komt er natuurlijk niets tevoorschijn.

Met de snelheden waarbij ik het nu gemerkt heb zit je boven de mogelijkheden van een testbank, dus is ook niet zomaar te meten.

verder zoeken dus.
Gebruikersavatar
door jos_br
#35466
Soms zit het mee, soms niet.........,

Na erachter te zijn gekomen dat de (3.0 v6)turbo absoluut niet op een 4 cilinder goed wil functioneren ook even de motor om zeep geholpen (dejavu caddy.........).......

Auto wil bijzonder hard (ik vindt 255km/u gps hard), alleen hoort de olie volgens mij dan IN de motor te blijven zitten.
Affijn, lijkt op werk.

Jos.
Gebruikersavatar
door screamer
#35480
Dat klinkt niet al te best.... Wat is fout gegaan?



Guy
Gebruikersavatar
door jos_br
#35489
Waarschijnlijk een te hoge uitlaatgastemperatuur. Motor hoeft er niet uit, cilinders zijn nog te gebruiken, lichte krassen welke er makkelijk uit kunnen. Ook zijn de cilinders goed rond, dus met nieuwe zuigers lukt dit wel weer. Ik heb in het verleden ook nooit meegemaakt dat alles in een keer goed gaat, ben dus blij dat de schade beperkt blijft tot een paar zuigers. Ook de kop heeft alles goed overleeft. Auto zag er niet uit......,

Afbeelding

Jos.
Gebruikersavatar
door Mischa
#35490
Zal fijn rijden zijn geweest met die olie op de voorruit :|

Volgens mij is er nog nooit iets perfects gemaakt zonder de nodige tegenslagen. Succes er mee! En schiet een beetje op, misschien moet ik volgend jaar alweer gaan dieselen :(... (eigenlijk niet eens :( maar wel als de TT weg zou moeten :roll: )
Gebruikersavatar
door jos_br
#35491
Het idiote is dat ik eerst niet eens in de gaten wat er aan de hand was aangezien de motor nog normaal liep........ik zat eerst te vloeken op de ruitenwissers (was nachts). Lekker rijden doet ie met deze motor wel, was meer dan 250pk......

Jos.
Gebruikersavatar
door screamer
#35495
Ja in princiepen hoort de olie niet over je motorkap uitgespreid te zijn..... :shock: :P Maar gelukkig valt de schade nog redelijk mee. Wordt weer de nodig uurtjes klussen dus.

Succes!


Guy
Gebruikersavatar
door Superfunk
#35527
Zo die heeft aardig wat olie terug gegeven aan de natuur zeg.
Maar waar heeft hij de olie uit/tussen uit gespoten?

Absurd trouwens 255 km/h GPS, in een TT die oorspronkelijk met de orginele benzine motor niet harder ging dan 225 km/h.

Oftwel supergaaf! Echter zonde dat het kapot gelopen is, maar t.z.t. als de kinderziektes eruit zijn, heb je wel een bullitproof motorblok neem ik aan.
En iets wat de basis legt voor verdere door ontwikkeling?
door allewijn
#35528
jos_br schreef:Het idiote is dat ik eerst niet eens in de gaten wat er aan de hand was aangezien de motor nog normaal liep........ik zat eerst te vloeken op de ruitenwissers (was nachts). Lekker rijden doet ie met deze motor wel, was meer dan 250pk......

Jos.
Vervelend vand de tegenslag...
Wel mooi om te lezen hoe 'licht' je dit oppakt en het niet echt als een tegenslag beschouwd. Je bekijkt het iig positief! ToP!
Is een behoorlijke snelheid zeg! Ik haal het niet met mijn 215pk en 340NM 1.8t...
Hoeveel PK en Koppel schat je de Diesel-TT nou op?
En is dit met een standaard 5bak?
Gebruikersavatar
door jos_br
#35584
allewijn schreef:
jos_br schreef:Het idiote is dat ik eerst niet eens in de gaten wat er aan de hand was aangezien de motor nog normaal liep........ik zat eerst te vloeken op de ruitenwissers (was nachts). Lekker rijden doet ie met deze motor wel, was meer dan 250pk......

Jos.
Vervelend vand de tegenslag...
Wel mooi om te lezen hoe 'licht' je dit oppakt en het niet echt als een tegenslag beschouwd. Je bekijkt het iig positief! ToP!
Is een behoorlijke snelheid zeg! Ik haal het niet met mijn 215pk en 340NM 1.8t...
Hoeveel PK en Koppel schat je de Diesel-TT nou op?
En is dit met een standaard 5bak?
Motor was 450nm (vlak koppel vanaf 2500>5000tpm)en 250pk+. De turbo wilde echter niet goed inkomen en het vermogen viel mij tegen. Ik heb nog nooit iets gebouwd wat en extreem was en in een keer heel bleef, zeker omdat niet veel mensen dit doen is er niet meteen overal ervaring beschikbaar.

Jos.
Gebruikersavatar
door craze
#35586
he Jos, zo te zien loopt het nog niet 'gesmeerd', of juist wel :!: :D
sorry, kon het niet laten.... maar vind het zeer netjes wat je doet, RESPECT hiervoor :!:
ben benieuwd wat het eindresultaat gaat worden en wat het kostenplaatje is.
denk dat er best wel mensen zijn die hierin interesse hebben als het niet teveel kost.... :roll:
idg, succes met de laatste loodjes.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]