Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jos_br
#87067
Even wat versterkte drijfstangbouten incl. nieuwe lagers (voorzorg) gemonteerd,

Afbeelding

Afbeelding

Dit hebben de originele lagers tot nu toe overleeft,

Afbeelding

Vermogen wordt overigens behoorlijk terug gezet vanwege de behoorlijke rookontwikkeling en de mechanische belasting... :mrgreen:

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#87391
Nog een aanpassing waarmee die niet harder gaat, heb ledverlichting geplaatst. Wil geen xenon namelijk. Wat een verschil i.c.m. de lenslampen!

Afbeelding

Op de foto lijkt het erop dat de lampen te hoog staan of scherp verblinden, dit is in de praktijk niet zo.

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#87926
Om wat meer grip te krijgen heb ik de banden verwisselt van Conti CSP5 225/40r18 naar Michelin Pilot Sport4 235/40r18. Opvallend is dat de band behoorlijk groter in alle richtingen is. Zou 1cm breder en een iets grotere omtrek moeten hebben, de Michelin is wanneer je meet, bijna 2cm breder en de teller geeft 6%! minder aan. De band is tegenover een nieuwe Conti bijna 2,5cm hoger......

Afbeelding

Dit heeft als gevolg dat er een kleine (5mm) spacer voor nodig is, én de voorschermen 10mm naar buiten moeten.

Afbeelding

Jos.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#87954
Jos,

Heb je de zomer in je bol? warm en droog weer, ja dan heb je hartstikke gelijk om breder te gaan. Maar met dit weer en jaargetijde heb je juist smaller nodig om meer grip te krijgen en meer druk per vierkante centimeter op het wegdek... In Nederland heb je meer grip over het algemeen met een smallere band ipv een bredere...

Caddy met 20 inch was leuk 225 voor en 245 achter 8,5J voor en 10J achter... als t nat weer was gleed ie achter gewoon weg. oogde dik maar het was minder veilig dan er een smallere band gebruikt zou worden.

p.s. michelin heeft breder en dikker opgezette wangen dan conti banden. Daar zit een verschil en de Michelins hebben meer grip dan een continental band die sowieso al spint tov michelin.

Gr Ronnie
Gebruikersavatar
door jos_br
#87962
Ik heb inderdaad de zomer in mijn hoofd en vind het uiterlijk, zeker qua banden, niet belangrijk. Ik merk met deze banden in ieder geval dat je voluit door plassen kunt rijden zonder aquaplaning! Ik heb, met de bovenstaande theorie in mijn achterhoofd, 205 banden geprobeerd op 17" velgen......., dit was helemaal een glijpartij. Dus ik denk, dat zeker met droog weer deze bandenmaat de beste keuze is. Ook het kevlar verhaal waardoor het midden goed moet slijten en de wang stijf moet zijn, staan me aan. Ik laat me domweg verassen en kijk hoe deze band zich gedraagt.

De Caddy is overigens een verhaal apart. Om deze (met starre achteras) goed sturend te krijgen heb je een zeer goede set dempers nodig. Toevallig ben ik in samenwerking met Madeno Racing bezig een goede demperset te ontwikkelen om te zorgen dat de achterkant eens fatsoenlijk stilligt na het nemen van bijv. een drempel. Ook de achterkant is dan veel rustiger en breekt minder snel uit. We hebben er nu een mee rondrijden, en deze voelt heel goed aan.

Jos.
Gebruikersavatar
door jos_br
#87973
Peter139 schreef:Stabilisatorstang achter geen optie? weet niet of het technisch kan maar daarmee krijg je een totaal andere auto
Bedoel je voor de TT of de Caddy?

Jos.
Gebruikersavatar
door Peter139
#87976
jos_br schreef:De Caddy is overigens een verhaal apart. Om deze (met starre achteras) goed sturend te krijgen heb je een zeer goede set dempers nodig. Toevallig ben ik in samenwerking met Madeno Racing bezig een goede demperset te ontwikkelen om te zorgen dat de achterkant eens fatsoenlijk stilligt na het nemen van bijv. een drempel. Ook de achterkant is dan veel rustiger en breekt minder snel uit. We hebben er nu een mee rondrijden, en deze voelt heel goed aan.

Jos.
Voor de caddy bedoelde ik :)
Gebruikersavatar
door jos_br
#87978
Het probleem bij de Caddy is dat de veren dusdanig in én weer uitveren dat de demper dit blijkbaar niet bij kan houden, waardoor de auto heel onrustig wordt. Bij een goede demper die zowel in als uitgaand goed dempt voelt de auto heel anders aan. Een stabi doet eigenlijk alleen iets tegen het hellen.

Jos.

Overigens staat de TTtdi momenteel bij JD Engineering voor de definitieve afstelling. :smt024
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88047
Onder een Caddy Michelin Pilot Super Sport XL monteren, dan glijdt die nooit weg op 19 inch 235 rondom gereden, waren super banden. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
En ps Caddy heeft af fabriek al een stabilisator stang achter. max. verlaagd wordt het net een kart en zeker als je de dempers op 100% hard zet met de 24 standen. Enige wat ruk is is de beide bladveren die blijven beweging er in houden. Zou eigenlijk een vaste achteras onder moeten net als bij een Golf A3 Leon e.d.
Gebruikersavatar
door jos_br
#88509
Mogge allemaal, was even het wachtwoord kwijt.....

De TT is nu teruggezet op 370pk/600nm i.v.m het niet goed gesynchroniseerd krijgen van de verstuivers, en heeft ook een middagje circuit ( http://www.raceparkmeppen.nl/ )meegemaakt. Hier zijn toerentallen van bijna 6000tpm gehaald (diesel) en het enige niet al te slimme was dat ik een setje Conti CSC5 had liggen waarmee ik ben gaan racen. Dit was met dit koppel geen goed idee, het leek meer een soort boot qua wegligging en was het één grote glijpartij. Wel is de auto bijzonder makkelijk te corrigeren. Volgende keer maar (semi)slicks eronder. Wel loopt de motor erg goed en kun je fatsoenlijk zware benzine auto's pesten. Inmiddels staat de km teller op 22000km met deze motor. Oja, 4900tpm is dus 275km/u GPS, das met de diesel nu haalbaar en de auto geeft qua wegligging dan geen krimp. Nu de bak nog verlengen zodat deze snelheid met 4500tpm gehaald kan worden en met 4920tpm 300km/u mogelijk moet zijn. Denk dat één keer die snelheid rijden meteen genoeg is, heb het nog niet gereden......... :smt003

Jos.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88545
conti vind ik onder een standaard auto al niks dus als je daarmee gaat racen glijdt is sowieso Jos... liever hankook dan of michelins, maar om te racen idd semi slicks is beter
Gebruikersavatar
door jos_br
#88559
Op de bovengaande fofo waren de banden nog heel, bij nader inzien toch maar gewisseld, dit is na een middagje Meppen...... :) ,


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jos.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]