Audi TT Club - Forum

Heb je je TT of een andere auto onder handen genomen, plaats hier je behaalde resultaten
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door svkaster
#28868
Ook ik heb afgelopen weekend mijn TT Roadster gepoetst :D



De stappen:

- Wassen met Meguiars Gold Class Car Wash Shampoo and Conditioner
- Kleien met clay Meguiars
- Waxen met Mequiars NXT Generation Tech Wax 2.0
- Leer met Audi leer beschermings set



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zo dat was een zware bevalling dat uploaden :)


m.v.g

Stefan
Laatst gewijzigd door svkaster op ma jul 14, 2008 22:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#28869
Goed bezig :!:

Ben zelf ook maar ff aan het poetsen geslagen afgelopen zondag.... je kon het verschil tussen velg en band niet echt meer onderscheiden :D

Gebruik je nog speciale producten, btw?

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door svkaster
#28872
Nog even wat foto's toegevoegd

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door svkaster
#28878
Nog even een vraag aan de rest.

Zijn jullie nu echt tevreden met de producten van Meguiars?

Ikzelf ben goed te spreken over die nieuwe wax: Mequiars NXT Generation Tech Wax 2.0 :D :D
Maar dat kleien val mij wat tegen :roll:

Mijn TT wordt standaard elke week al gewassen, dus kreeg ik weinig resultaat van dat kleien.
Zelf denk ik als je je auto goed wast (met twee emmers en shampoo) en hem dan eens in de maand met wat wax insmeert, dat je dan beter en goedkoper af bent dan met die relatief dure Meguiars spullen.

Ben wel benieuwt hoe jullie ervaringen zijn met dit product.
zeg er dan wel even bij of je je TT vaak wast. Wand als je hem nooit wast, dan zal dit spul hem wel goed opknappen :)


m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#28886
Over de spullen van meguiar's ben ik over het algemeen ook zeer tevreden. De wagen wordt hier ook wekelijks gewassen, maar af en toe wil het er nog wel eens een keer over schieten :)
Waxen kijk ik meestal of het nodig is aan de hand van het beading-effect op de wagen. Zolang het water er nog mooi vanaf parelt, dan hoeft m.i. niet gewaxed te worden. Mocht dat wel het geval zijn dan gebruik ik altijd de NXT Tech wax (dus niet de 2.0).

Kleien doe ik een keer of 4/5 p/jaar, ook een beetje op gevoel. Ik heb hier in de buurt wat berken staan en die geven af en toe nogal wat rotzooi.

Verder probeer ik om 2x p/jaar het 5-stappenplan aan te houden; 1x in de herfst (om goed het winterseizoen in te gaan) en 1x in de lente.

Voor de "gewone" wasbeurtjes gebruik ik eigenlijk alleen die NXT schampoo en wat trim detailer van Poor Boy's World.
Daar moet ie het dan mee doen :D

Kortom, wanneer je het voor het eerst gebruikt zal je een gigantisch resultaat boeken. Daarna haal je je voordeel in de tijd en in het verbruik. Je hebt immers heel weinig nodig om toch een goed resultaat neer te zetten.
Het is eigenlijk net als met snelheid: De eerste keer weet je niet wat je overkomt. Daarna went het snel, maar dat neemt niet weg dat de power nog steeds aanwezig is :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door TéTé
#28937
Ziet er weer strak uit Stefan!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]