Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door crauwels
#30590
hey allemaal,

na lange tijd zonder hoedplank gereden te hebben, was het me toch storend aan het worden dat je vanbuitenuit in de koffer kan kijken. Nu heb ik sinds enkele weken het rekje terug gelegt maar ik wod gek van het gekraak. Dus heb ik deze net uit elkaar gehaalt, heeft er soms iemand enig gedacht hoe ik het kan maken zonder te laten kraken?
door allewijn
#30612
Nu zijn helaas de afbeeldingen in dat door mij opgestarte topic verdwenen, maar ALLES staat in een prachtig mooi PDF DOCUMENT (met dank aan JOOP):

http://www.tt-forum.nl/forum/downloads.php?cat=4

Hier moet je wat aan hebben toch?

Gr.

Tim
door joTTie
#30669
Hoi Yves,

De laatste link zal waarschijnlijk de oplossing zijn voor je probleem.

Wellicht kun je je ook even hier voorstellen. Dan weten de mensen hier voor wie ze het doen.

groetjes,

JoTTie
Gebruikersavatar
door Adeejay
#59405
Ik heb die topic gezien gelezen.
En vind het allemaal een beetje omslachtig. Wel leuke foto's erbij dat je binnen in de rand het moet bekleden, nog wat ijzerdraad er rondom aan de binnekant spannen en dan nog eens alles lijmen! Beetje amateurtjes werk. En als het nu weer los moet? Alles vastgelijmd! Hahaha
Beetje raar niet als ie dat in het begin nooit heeft gedaan en dan dit allemaal doen om het op te lossen. TERWIJL HET ZO MAKKELIJK IS!!!!

Wil je weten hoe je het gekraak stopt?
Binnen 10min is dit verholpen. Let op!

Vraag je eens af hoe het kan dat ie tijdens de ontwikkeling van de auto en het testen dit de testrijder niet is opgevallen of heeft gehoord?
Nou?? Omdat ie dat in het begin nooit heeft gedaan!!! Goed zo!
Nu, hoe kan dat dat ie het nu wel doet?? Kunstof zet immers niet uit, dus het kan niet gaan vrijwen ineens op elkaar!
Nou heel simpel, tussen elk druk-bevestigingspunt (dat is waar je de bovenste afwerkingsrand mee vastklikt aan de hoedenplank) zat een klein mopje Lijm/Kit. En als het goed is zie je dat ook nog in die gaatjes een beetje zitten. Zwarte kit.
Nou dit was bij productie nog elastisch. Maar na 5jaar is de rek er voort uit, en wordt het hard.
En dan krijg je dus vrijwing in de gaatjes van het pinnetje dat erin zit om het zooitje bij elkaar te houden.

Nou dus wat kun je doen?
Heel makkelijk, je krapt met een klein schroevendraaiertje de gaatjes open. (Wat heel makkelijk gaat, als ze niet in je ogen schieten.)
EN NU KOMT HET!
Want je kunt dit weer met kit doen, maar dan heb je over 1jaar weer hetzelfde en moet ik hier weer alles uit eggen. hahaha.
Je plakt over elk gaatje een stukje plakband. Gewoon kleine stukjes er een beetje los op leggen.
Als je alle gaatjes hebt bedekt, en vergeet daarbij niet de metale strips die in de zijkant in de hoedenplank zitten dan klik je de afwerkrand op de hoedenplank.

En wat denk je dat hij nu niet meer doet??? Juist kraken!! En ook niet over 5jaar.
Hahahahaha
Gebruikersavatar
door Ronnie
#59415
Makkelijkste oplossing was er geheel uit, dat onding zat te vaak in de weg en de kofferbak was niet hoog genoeg, achterbank lag toch altijd plat... heb de hoedenplank pas terug geplaatst toen de auto verkocht werd.

Wil je overigens kit gebruiken die gewoonweg jaren hard en goed blijft, zwarte ramen kit gebruiken, heb je na 1 jaar je voorruit er al uit zien vallen? Heb de spiegel glaasjes die niks als trilden er ook maar van voorzien, wil je t los halen ooit is de truc los föhnen ;)

Plakband wordt op den duur hard, poreus en scheurt. Zwarte ramenkit bijft langer goed. Zetten ze spoilers me vast, sideskirts en nog veel meer wat er na 1 jaar 5 jaar of 10 jaar nog niet af komt en waar veel druk op komt door wind e.d. door de jaren heen.
Gebruikersavatar
door Adeejay
#60147
Ronnie schreef:Makkelijkste oplossing was er geheel uit, dat onding zat te vaak in de weg en de kofferbak was niet hoog genoeg, achterbank lag toch altijd plat... heb de hoedenplank pas terug geplaatst toen de auto verkocht werd.

Wil je overigens kit gebruiken die gewoonweg jaren hard en goed blijft, zwarte ramen kit gebruiken, heb je na 1 jaar je voorruit er al uit zien vallen? Heb de spiegel glaasjes die niks als trilden er ook maar van voorzien, wil je t los halen ooit is de truc los föhnen ;)

Plakband wordt op den duur hard, poreus en scheurt. Zwarte ramenkit bijft langer goed. Zetten ze spoilers me vast, sideskirts en nog veel meer wat er na 1 jaar 5 jaar of 10 jaar nog niet af komt en waar veel druk op komt door wind e.d. door de jaren heen.
Juist!
Valt niets meer aan toe te voegen!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]