Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#30610
Zoals velen van jullie al weten had ik nogal wat probleempjes na de 'op-maat-chip', december vorig jaar bij JD-ENGINEERING in Lochem.
Om het nog even kort te herhalen:

Op de rollenbank kwam mijn 180pk TT Quattro niet aan zijn beloofde vermogen, hij kwam op max. 194PK, wat er minimaal 215 moesten wezen.
Toen kwamen ze bij JD er niet direct achter en ik ben met 'maar' 194PK huiswaarts gegaan...
2 dagen later liep mijn TT ineens op 3 cilinders, waarna mijn garage constateerde dat een van de bobines defect was gegaan (mogelijk dat hij al oud was en doordat hij nu harder moest vonken, hij de geest had gegeven).
Dus direct alle vier de bobines en bougies vervangen waarna hij ineens een stúúúúúk beter reed. Hij voelde beduidend sterker en trok tenminste in het gehele gebied door.
Máár: Bij ongeveer halfgas in vooral de 2e, 3e, 4e versnelling voelde ik een aarzeling/stottering bij het opkomen van de turbo, tussen de 2500 en 3000 toeren.
Deze stotter/inhouden bleef dan heel eventjes aanwezig en daarna trok hij weer verder.
Héél irritant... bij volgas leek ik er geen last van te hebben.
Vele malen contact met JD gehad, die aangaf dat dat een klein beetje hoorde bij dit type regelapparaat (maargoed toen wist hij nog niet hoe erg het was, dit was enkel een telefonische conclusie).
Sinds die tijd een hoop veranderd/gezocht, waaronder een nieuwe N75klep en een N249 modificatie.
Deze N249 modificatie leek in eerste instantie te helpen, ik dacht dat het verholpen was, maar het kwam weer terug, of misschien was het wel nooit echt weg geweest.
Vorige week was ik het zat en heb nogmaals naar JD gebeld, welke aangaf dat ik langs kon komen.

Vandaag was het zover, om 09:00 uur stond ik voor de deur (is vanaf mijn huis 2.5uur rijden).
Martijn van JD-engineering heeft in mijn TT gereden en logs gemaakt (waarbij hij dus zelf ook gelukkig het stotteren/inhouden voelde).
Vervolgens is mijn computer eruit gehaald en is Jeroen aan de slag gegaan met de logs en de chip.
Hij ontdekte dat er bij het opspoelen van de turbo en fout/terugval in de onsteking zat en hij is érg uitgebreid bezig geweest om deze terugval weg te programmeren.
Na enige tijd was het hem gelukt en is de computer terug geplaatst maar bij het starten van de TT liep hij bijzonder slecht stationair. Horten. Stoten. Stotteren.

Met z'n allen hebben ze de motorruimte onderzocht en kwamen een carter-ontluchtings-slang tegen welke hélemaal gescheurd was (een scheur van 5cm in de lengte).
Hierdoor zou ie ineens zo slecht lopen (omdat nu de software weer helemaal aangepast was zoals hij zou moeten zijn en nog niet de tijd had gehad om zichzelf een soort van 'aangepast programma' aan te leren, waar hij dus kennelijk voorheen altijd op had gelopen, waardoor het alleen maar leek alsof hij toen soepel liep, doordat het programma zich zeg maar aanpaste aan dat lek).

Gelukkig hadden ze de betreffende slang bij JD op voorraad en hebben ze die direct vervangen.

Hierna heeft Martijn nogmaals een rit gemaakt en gelogd, waarna hij terugkwam en mij wist te melden dat hij hem nu hélemaal goed vond rijden.

Snel stapte ik zelf in en jáhoooor: EEN HEERLIJK SOEPEL LOPENDE TT, welke nog krachtiger/soepeler boost als voorheen.

Eindelijk de soepelheid, eindelijk de beloofde PK's, eindelijk de beloofde NM's!!!

De lange rit terug was dan ook heerlijk, hij loopt ineens weer zo soepel en strak. Op de snelweg bij 120km/u het gas intrappen resulteert ook in een heerlijke harde duw die oneindig lang lijkt te duren (iig tot hoogst illegale snelheden).
Elke versnelling is een genot en zodoende ook in het stadsverkeer weer heerlijk doseerbaar en soepel.

Ik ben weer blij! Ik heb weer zin om mijn TT te voorzien van nieuwe banden, nieuwe remmen, een grote beurt, spacers, etc! :D :lol: :D
(ooohooh daar gaat de inhoud van mijn portemonnee weer)

JD-ENGINEERING levert weer een prachtige service en ik ben dan ook SuPeR geholpen!

Zo zie je maar, wat ben ik blij dat ik toentertijd niet voor zo'n flut-chippie van een Ziptuning, Tunex, oid. heb gekozen, daar had ik echt niet 9 maanden later nog aan hoeven kloppen en daar hadden ze al hélemaal niet de chip zo precies op maat aan kunnen passen!

JD-ENGINEERING --> TOP!!!!
(http://www.jdengineering.nl/)
Een aanrader....


Gr.

Tim
door emanuel
#30619
Mooi Tim, nou kun je met een gerust hart je aanmelden voor de circuit dag op 7 oktober. Kun je meteen testen of je de juiste banden gekocht hebt. Ik kwam er daar voor het eerst achter hoe slecht de grip van de Dunlop SP-9000 is.

Veel pret gewenst met je TT en ben zuinig op je roze briefje, je bent het zo kwijt!
Gebruikersavatar
door screamer
#30628
Dat is goed nieuws! Zal nodige frustratie weg nemen gok ik zo. ;) Hele nette service van JD, zo te zien willen ze echt moeite doen om een tevreden klant(en) te hebben. (Doe je dat als bedrijf niet dan ga uiteindelijk altijd ten onder)

Weer even sparen en dan ga ik ook eens kijken of er nog wat PK's er uit te slepen zijn. :D


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door bazzz
#30656
echt wel beter dat het nu eindelijk opgelost is!!!! moet binnenkort toch ook maar eens een offerte oplaten maken en een gaatje in de agenda prikken om afspraak te maken !!!
door joTTie
#30658
Mooi zo. Proficiat :)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#30663
Is de les die we hier uit kunnen leren misschien dat er eerst een goede check op slangen en dergelijke gedaan moet worden voordat je gaat chippen; een soort pre-chip checklist afwerken :wink:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#30701
Da's idd een goed idee!
Mijn ervaring na het chippen was dat een van de bobines was heengegaan, dus die kunnen we ook meteen maar ff checken als er gechipt gaat worden.
Hier zijn evt. nog meer ervaringen te vinden.
Enneh, een pdf-je is zo gemaakt :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#30714
Modderaar schreef:Is de les die we hier uit kunnen leren misschien dat er eerst een goede check op slangen en dergelijke gedaan moet worden voordat je gaat chippen; een soort pre-chip checklist afwerken :wink:
Ik sloop slangen (ouderdom) komt nu wat sneller naar voren door de chiptuning van Ronald :D De turboslang heb ik ook al losgereden gehad ;)
heerlijk die druk, maar net als Jeroen Dik is Ronald van de *** niet te lui om problemen uit te zoeken, die neemt er echt de tijd voor.
Gebruikersavatar
door MARK
#30721
Misschien leuk om even een fotootje van de slang en inbouwplaats te maken Tim......kunnen andere mensen zich hier ervoor behoeden! :)
Gebruikersavatar
door MARK
#30722
Wat denken we ervan om een Hoofdstuk aan te maken met alle "standaard" veel voorkomende mankementen?! We hebben nu heel veel topics waarin hetzelfde probleem wordt omschreven.....erg verstrooid allemaal. Misschien moet het Forum eens grondig opgeschoond worden :!:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#30754
forum hoeft nie schoon... heeft geen nut. Verzamelen van de mankementen met een beschrijving erbij is slimmer om te maken dan kan dat stiky worden.

Slangetje wat boven de peilstok aan dat (inlaat)spruitstuk zit was bij mij kapot gescheurd 3 cm lang in t elleboogje... valt niet te fotograferen dr zit iets teveel grijzigheid boven ;) en reed blijkbaar al ffkes met de slang los die aan de turbo vast hoort te zitten... al de 2de keer. Toch maar afvoeren de druk? nee das nie leuk :D
Gebruikersavatar
door Carmello
#31998
Ik had mijn tt ook een tijd terug laten tunen maar dan bij hartog tuning (groepactie). Hij was er eerst mee bezig en toen ie eindelijk klaar en getuned was gingen we proefrijden. En hij bleek dat de turbo druk niet in orde was. En pedro dacht meteen aan een lek ergens. Dus even zoeken en bleek dus ook de carterslang gescheurd te zijn doordat ie poreus was geworden. Daar verloor hij druk en ging ie ook steeds bijregelen. Nadat ie bij hem was vervangen was de turbodruk ook ineens goed. Dus andere TT rijders opgelet,........... kijk even als je slangen na en dan met name die carterslang.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#32001
Carmello schreef:Ik had mijn tt ook een tijd terug laten tunen maar dan bij hartog tuning (groepactie). Hij was er eerst mee bezig en toen ie eindelijk klaar en getuned was gingen we proefrijden. En hij bleek dat de turbo druk niet in orde was. En pedro dacht meteen aan een lek ergens. Dus even zoeken en bleek dus ook de carterslang gescheurd te zijn doordat ie poreus was geworden. Daar verloor hij druk en ging ie ook steeds bijregelen. Nadat ie bij hem was vervangen was de turbodruk ook ineens goed. Dus andere TT rijders opgelet,........... kijk even als je slangen na en dan met name die carterslang.
En waar is deze te vinden? :D
Gebruikersavatar
door screamer
#32002
Onder je motorkap... :P :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Carmello
#32003
Als je je motorkap opendoet, dan kijk je naar je inlaatspruitstuk. Dat rechthoekige ding met 4 buizen die naar de kop gaan. Aan de onderzijde van dat rechthoekige stuk waar ook een turbo slang op komt, vind je een zwarte slang met een doorsnee van 15 mm( pas op er is nog een slang daar maar die is wat dunner. Die loop ongeveer van de linkerkant van het spruitstuk naar de rechterkant en vanaf daar iets naar onderen. Dan steekt ie weer in een andere slang. Maar tot daar loopt die slang en die was bij mij kapot. Maar die slang waar ie weer in steekt kan ook wel vaak kapot gaan. LET WEL OP DIT GAAT OM DE QUATTRO 225 PK versie. Ik zou niet weten waar ie van de 180 pk zit. Succes ermee
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]