Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#30610
Zoals velen van jullie al weten had ik nogal wat probleempjes na de 'op-maat-chip', december vorig jaar bij JD-ENGINEERING in Lochem.
Om het nog even kort te herhalen:

Op de rollenbank kwam mijn 180pk TT Quattro niet aan zijn beloofde vermogen, hij kwam op max. 194PK, wat er minimaal 215 moesten wezen.
Toen kwamen ze bij JD er niet direct achter en ik ben met 'maar' 194PK huiswaarts gegaan...
2 dagen later liep mijn TT ineens op 3 cilinders, waarna mijn garage constateerde dat een van de bobines defect was gegaan (mogelijk dat hij al oud was en doordat hij nu harder moest vonken, hij de geest had gegeven).
Dus direct alle vier de bobines en bougies vervangen waarna hij ineens een stúúúúúk beter reed. Hij voelde beduidend sterker en trok tenminste in het gehele gebied door.
Máár: Bij ongeveer halfgas in vooral de 2e, 3e, 4e versnelling voelde ik een aarzeling/stottering bij het opkomen van de turbo, tussen de 2500 en 3000 toeren.
Deze stotter/inhouden bleef dan heel eventjes aanwezig en daarna trok hij weer verder.
Héél irritant... bij volgas leek ik er geen last van te hebben.
Vele malen contact met JD gehad, die aangaf dat dat een klein beetje hoorde bij dit type regelapparaat (maargoed toen wist hij nog niet hoe erg het was, dit was enkel een telefonische conclusie).
Sinds die tijd een hoop veranderd/gezocht, waaronder een nieuwe N75klep en een N249 modificatie.
Deze N249 modificatie leek in eerste instantie te helpen, ik dacht dat het verholpen was, maar het kwam weer terug, of misschien was het wel nooit echt weg geweest.
Vorige week was ik het zat en heb nogmaals naar JD gebeld, welke aangaf dat ik langs kon komen.