- do sep 04, 2008 15:53
#30610
Zoals velen van jullie al weten had ik nogal wat probleempjes na de 'op-maat-chip', december vorig jaar bij JD-ENGINEERING in Lochem.
Om het nog even kort te herhalen:
Op de rollenbank kwam mijn 180pk TT Quattro niet aan zijn beloofde vermogen, hij kwam op max. 194PK, wat er minimaal 215 moesten wezen.
Toen kwamen ze bij JD er niet direct achter en ik ben met 'maar' 194PK huiswaarts gegaan...
2 dagen later liep mijn TT ineens op 3 cilinders, waarna mijn garage constateerde dat een van de bobines defect was gegaan (mogelijk dat hij al oud was en doordat hij nu harder moest vonken, hij de geest had gegeven).
Dus direct alle vier de bobines en bougies vervangen waarna hij ineens een stúúúúúk beter reed. Hij voelde beduidend sterker en trok tenminste in het gehele gebied door.
Máár: Bij ongeveer halfgas in vooral de 2e, 3e, 4e versnelling voelde ik een aarzeling/stottering bij het opkomen van de turbo, tussen de 2500 en 3000 toeren.
Deze stotter/inhouden bleef dan heel eventjes aanwezig en daarna trok hij weer verder.
Héél irritant... bij volgas leek ik er geen last van te hebben.
Vele malen contact met JD gehad, die aangaf dat dat een klein beetje hoorde bij dit type regelapparaat (maargoed toen wist hij nog niet hoe erg het was, dit was enkel een telefonische conclusie).
Sinds die tijd een hoop veranderd/gezocht, waaronder een nieuwe N75klep en een N249 modificatie.
Deze N249 modificatie leek in eerste instantie te helpen, ik dacht dat het verholpen was, maar het kwam weer terug, of misschien was het wel nooit echt weg geweest.
Vorige week was ik het zat en heb nogmaals naar JD gebeld, welke aangaf dat ik langs kon komen.
Vandaag was het zover, om 09:00 uur stond ik voor de deur (is vanaf mijn huis 2.5uur rijden).
Martijn van JD-engineering heeft in mijn TT gereden en logs gemaakt (waarbij hij dus zelf ook gelukkig het stotteren/inhouden voelde).
Vervolgens is mijn computer eruit gehaald en is Jeroen aan de slag gegaan met de logs en de chip.
Hij ontdekte dat er bij het opspoelen van de turbo en fout/terugval in de onsteking zat en hij is érg uitgebreid bezig geweest om deze terugval weg te programmeren.
Na enige tijd was het hem gelukt en is de computer terug geplaatst maar bij het starten van de TT liep hij bijzonder slecht stationair. Horten. Stoten. Stotteren.
Met z'n allen hebben ze de motorruimte onderzocht en kwamen een carter-ontluchtings-slang tegen welke hélemaal gescheurd was (een scheur van 5cm in de lengte).
Hierdoor zou ie ineens zo slecht lopen (omdat nu de software weer helemaal aangepast was zoals hij zou moeten zijn en nog niet de tijd had gehad om zichzelf een soort van 'aangepast programma' aan te leren, waar hij dus kennelijk voorheen altijd op had gelopen, waardoor het alleen maar leek alsof hij toen soepel liep, doordat het programma zich zeg maar aanpaste aan dat lek).
Gelukkig hadden ze de betreffende slang bij JD op voorraad en hebben ze die direct vervangen.
Hierna heeft Martijn nogmaals een rit gemaakt en gelogd, waarna hij terugkwam en mij wist te melden dat hij hem nu hélemaal goed vond rijden.
Snel stapte ik zelf in en jáhoooor: EEN HEERLIJK SOEPEL LOPENDE TT, welke nog krachtiger/soepeler boost als voorheen.
Eindelijk de soepelheid, eindelijk de beloofde PK's, eindelijk de beloofde NM's!!!
De lange rit terug was dan ook heerlijk, hij loopt ineens weer zo soepel en strak. Op de snelweg bij 120km/u het gas intrappen resulteert ook in een heerlijke harde duw die oneindig lang lijkt te duren (iig tot hoogst illegale snelheden).
Elke versnelling is een genot en zodoende ook in het stadsverkeer weer heerlijk doseerbaar en soepel.
Ik ben weer blij! Ik heb weer zin om mijn TT te voorzien van nieuwe banden, nieuwe remmen, een grote beurt, spacers, etc!
(ooohooh daar gaat de inhoud van mijn portemonnee weer)
JD-ENGINEERING levert weer een prachtige service en ik ben dan ook SuPeR geholpen!
Zo zie je maar, wat ben ik blij dat ik toentertijd niet voor zo'n flut-chippie van een Ziptuning, Tunex, oid. heb gekozen, daar had ik echt niet 9 maanden later nog aan hoeven kloppen en daar hadden ze al hélemaal niet de chip zo precies op maat aan kunnen passen!
JD-ENGINEERING --> TOP!!!!
(http://www.jdengineering.nl/)
Een aanrader....
Gr.
Tim
Om het nog even kort te herhalen:
Op de rollenbank kwam mijn 180pk TT Quattro niet aan zijn beloofde vermogen, hij kwam op max. 194PK, wat er minimaal 215 moesten wezen.
Toen kwamen ze bij JD er niet direct achter en ik ben met 'maar' 194PK huiswaarts gegaan...
2 dagen later liep mijn TT ineens op 3 cilinders, waarna mijn garage constateerde dat een van de bobines defect was gegaan (mogelijk dat hij al oud was en doordat hij nu harder moest vonken, hij de geest had gegeven).
Dus direct alle vier de bobines en bougies vervangen waarna hij ineens een stúúúúúk beter reed. Hij voelde beduidend sterker en trok tenminste in het gehele gebied door.
Máár: Bij ongeveer halfgas in vooral de 2e, 3e, 4e versnelling voelde ik een aarzeling/stottering bij het opkomen van de turbo, tussen de 2500 en 3000 toeren.
Deze stotter/inhouden bleef dan heel eventjes aanwezig en daarna trok hij weer verder.
Héél irritant... bij volgas leek ik er geen last van te hebben.
Vele malen contact met JD gehad, die aangaf dat dat een klein beetje hoorde bij dit type regelapparaat (maargoed toen wist hij nog niet hoe erg het was, dit was enkel een telefonische conclusie).
Sinds die tijd een hoop veranderd/gezocht, waaronder een nieuwe N75klep en een N249 modificatie.
Deze N249 modificatie leek in eerste instantie te helpen, ik dacht dat het verholpen was, maar het kwam weer terug, of misschien was het wel nooit echt weg geweest.
Vorige week was ik het zat en heb nogmaals naar JD gebeld, welke aangaf dat ik langs kon komen.
Vandaag was het zover, om 09:00 uur stond ik voor de deur (is vanaf mijn huis 2.5uur rijden).
Martijn van JD-engineering heeft in mijn TT gereden en logs gemaakt (waarbij hij dus zelf ook gelukkig het stotteren/inhouden voelde).
Vervolgens is mijn computer eruit gehaald en is Jeroen aan de slag gegaan met de logs en de chip.
Hij ontdekte dat er bij het opspoelen van de turbo en fout/terugval in de onsteking zat en hij is érg uitgebreid bezig geweest om deze terugval weg te programmeren.
Na enige tijd was het hem gelukt en is de computer terug geplaatst maar bij het starten van de TT liep hij bijzonder slecht stationair. Horten. Stoten. Stotteren.
Met z'n allen hebben ze de motorruimte onderzocht en kwamen een carter-ontluchtings-slang tegen welke hélemaal gescheurd was (een scheur van 5cm in de lengte).
Hierdoor zou ie ineens zo slecht lopen (omdat nu de software weer helemaal aangepast was zoals hij zou moeten zijn en nog niet de tijd had gehad om zichzelf een soort van 'aangepast programma' aan te leren, waar hij dus kennelijk voorheen altijd op had gelopen, waardoor het alleen maar leek alsof hij toen soepel liep, doordat het programma zich zeg maar aanpaste aan dat lek).
Gelukkig hadden ze de betreffende slang bij JD op voorraad en hebben ze die direct vervangen.
Hierna heeft Martijn nogmaals een rit gemaakt en gelogd, waarna hij terugkwam en mij wist te melden dat hij hem nu hélemaal goed vond rijden.
Snel stapte ik zelf in en jáhoooor: EEN HEERLIJK SOEPEL LOPENDE TT, welke nog krachtiger/soepeler boost als voorheen.
Eindelijk de soepelheid, eindelijk de beloofde PK's, eindelijk de beloofde NM's!!!
De lange rit terug was dan ook heerlijk, hij loopt ineens weer zo soepel en strak. Op de snelweg bij 120km/u het gas intrappen resulteert ook in een heerlijke harde duw die oneindig lang lijkt te duren (iig tot hoogst illegale snelheden).
Elke versnelling is een genot en zodoende ook in het stadsverkeer weer heerlijk doseerbaar en soepel.
Ik ben weer blij! Ik heb weer zin om mijn TT te voorzien van nieuwe banden, nieuwe remmen, een grote beurt, spacers, etc!
(ooohooh daar gaat de inhoud van mijn portemonnee weer)
JD-ENGINEERING levert weer een prachtige service en ik ben dan ook SuPeR geholpen!
Zo zie je maar, wat ben ik blij dat ik toentertijd niet voor zo'n flut-chippie van een Ziptuning, Tunex, oid. heb gekozen, daar had ik echt niet 9 maanden later nog aan hoeven kloppen en daar hadden ze al hélemaal niet de chip zo precies op maat aan kunnen passen!
JD-ENGINEERING --> TOP!!!!
(http://www.jdengineering.nl/)
Een aanrader....
Gr.
Tim
215Pk|340Nm|JD-maatchip|Quattro|Dubbele einddemper|V6 diffuser|KW sportsuspension|WakBox|Forge DV006|18" RS4 ET20 8.5J|Dunlop SP Sport 01 A/S|
3Bar grill
3Bar grill