Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Welke chiptuner?

JD engineering
15
94%
***
1
6%
Gebruikersavatar
door bazzz
#31164
ik wil binnenkort toch aan een chip op maat gaan beginnen. nou twijfel ik nog tussen 2 tuners namelijk *** en JD engineering. ik heb van beide hoop goede reacties gelezen en gehoord. echter wat is wijsheid.
vr6 is iets goedkoper, maar kunnen hun mij dezelfde kwaliteit bieden die JD heeft.

wie o wie kan mij helpen in mijn besluit.

mvg bas
Gebruikersavatar
door Ronnie
#31189
bazzz schreef:ik wil binnenkort toch aan een chip op maat gaan beginnen. nou twijfel ik nog tussen 2 tuners namelijk *** en JD engineering. ik heb van beide hoop goede reacties gelezen en gehoord. echter wat is wijsheid.
vr6 is iets goedkoper, maar kunnen hun mij dezelfde kwaliteit bieden die JD heeft.

wie o wie kan mij helpen in mijn besluit.

mvg bas
Bas qua VAG kan je kiezen JD of VR6... Ronald chipt uitstekend en doet echt niet onder voor JD die heren kennen elkaar ook. Tijdens die meeting kan je zelfs t persoonlijk testen met je TT indien de opkomst niet massaal wordt ;) dat maakt t vast makkelijker voor je. Maar beide adressen zijn goed, echter ik kies voor ROnald die zijn service is echt uitstekend ook de kwaliteit/prijs verhouding van de chip op maat ;)
Gebruikersavatar
door svkaster
#31229
Ik kies voor Jd, ken die andere niet. Weet alleen dat Ronnie er is geweest.
Zou trouwens meer tunners in de poll opnemen.

Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#31424
JD doet ook wel eens een beroep op... zegt genoeg. Je kan naar beide adressen... alleen ik ga naar Ronald in t vervolg, super service en t rijdt super. Paulusb z'n S4 rijdt ook erg fijn na een bezoekje aan de *** in Aalten.

In Geldrop zit ook een goeie als je je portemonnee mee neemt maken die ook erg leuk spul voor je klaar ;) Kronenburg met het KMS systeem. Zo kan je allerlei kanten op met tuning het is maar net wat je zoekt.
Laatst gewijzigd door Ronnie op wo okt 08, 2008 2:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door bazzz
#31428
nou wil het even tussen deze 2 houden omdat ik daar de beste reacties van vind op het net.

@ ronnie, wat voor vermogen heeft de VR6 bij jou uit de TT kunnen halen? van JD zijn genoeg voorbeelden.
Gebruikersavatar
door metaal
#31429
Over een paar uur ga ik m?n nieuwe wiTTe TT ophalen en loop ook al rond met dezelfde vraag. Ik heb bij het garantie bijkopen zoiets als: Moet IK een verzekering afsluiten voor het ?gepruts? van de tuner? Als die zeker is van z?n zaak is, GEEFT die dat er gewoon bij, wat sommige ook doen.
De genoemde bijeenkomst heb ik ook al toegezegd en in m?n agenda geplaatst. Op youtube is een filmpje te vinden van een test waarbij een viertal TT?s waren getuned. Ik had gezocht op audi tt getuned. Oettinger 340 pk (9795 euro), ABT 300 pk (10115 euro), Wendland 260 pk (1289 euro) en MTM 313 pk (7877 euro). Alleen bij Wendland was de auto gechip tuned (wel prijzig). Waar ik meer benieuwd naar ben is dat op langere termijn de motor heel blijft. Ik was van plan aan de verkoper te vragen hoever een tuner mag gaan om niet de garantie te verliezen van Audi.
Ik vind overigens wat gevaarlijk om van meningen van anderen af te gaan. Want hoe meet je de kennis en kunde van de tuner (ook op langere termijn). Sorry dat ik zo negatief ben.

Arie
Gebruikersavatar
door bazzz
#31434
doordat vele mensen mij zijn voor gegaan ( loop al tijdje mee in de auto wereld) en al jaren hoor ik namen als JD en vr6 voorbij komen ( en in belgie tuner heinz) kun je wel een zeggen wat de populairdere tuners zijn door hun kwaliteiten. stukje van allewijn geeft maar aan hoe de service van JD is...

prijzen die jij noemt vind ik behoorlijk hoog als het alleen om chiptuning gaat! word er niet meer aan gedaan dan alleen software veranderen?

of de motor heel blijft bepaal je zelf, ik heb een olie temperatuurmeter in gebouwd zodat ik duidelijk kan zien wanneer de motor echt op temperatuur is voordat ik het gas wat dieper in trap. na een wat langere rit laat ik de auto ook standaard 3 - 5 min stationair draaien zodat alles weer op normale temperatuur kan komen en de turbo wat kan afkoelen ( turbo's kunnen ruim 200.000 toeren per minuut maken bij hard accelereren!)

mvg bas
Gebruikersavatar
door Ronnie
#31631
bazzz schreef:nou wil het even tussen deze 2 houden omdat ik daar de beste reacties van vind op het net.

@ ronnie, wat voor vermogen heeft de VR6 bij jou uit de TT kunnen halen? van JD zijn genoeg voorbeelden.
TT's gechipte en R32's zonder turbokit zien de mooie achterbumper van de S3 met de chip op maat II, ik rij geen TT meer maar die had meer vermogen maar was toch minder als de S3, hiervan is de bak sneller en de turbo anders iig.

Ronald zijn service is super, is de laastet keer in 5,5 uur tijd achter de dingen gekomen waarom mijn motor wat minder lekker liep, onderdruk slangetjes versleten en ingescheurd, nieuwe bobines geplaatst en bougies. Kan hetzelfde vertellen en beamen als Tim Allewijn over Ronald. Maar wie naar de meeting gaat zal het zelf kunnen opmerken die ook bij Jeroen geweest is.
door robbyrr
#31689
Nou,ik ben wat minder positief over de ***..ronald is dan wel aardig maar heeft naar mijn mening ZEKER niet zoveel verstand ervan als jd..ik was er naartoe gegaan omdat hij zei dat je een dumpvalve makkelijk erop kan zetten als je de foutmelding gewoon weghaald met vag.com gedoe...en toen wou ik m meteen chippen daar.
Van 's ochteds tot 's avonds laat!! bezig geweest met trail en error want hij kon t niet anders doen(dus hele tijd chip maken erin zetten en kijken of t goed is,zo niet weer eentje maken en rijden en kijken of ie goed is...en dat uren achter elkaar)elke keer was er wel wat en het uiteindelijke resultaat na uren gedoe,was dat er een chip met dezelfde waardes erin kwam en ik toch gewoon de volle 600 euro moest betalen toen.
En dan nog over de dumpvalve die ze erin hebben gezet....door de dumpvalve viel de motor met schakelen continue veel te ver terug in zn toeren en soms zelfs uit....die heb ik er naar een paar maanden dus ook uit gehaald en verkocht en eentje van forge(gesloten) en hij liep weer prima...Ze zijn er wel aardig,dat wel....maar ik zou dan absoluut voor jd gaan.

Grt,

robby
Gebruikersavatar
door bazzz
#31700
jah das nadeel van chippen als de chip steeds op maat gemaakt moet worden. ben in ieder geval bezig met vr6 om daar binnenkort een opmaat chip te laten monteren.
Gebruikersavatar
door jos_br
#31704
Ik werk samen (net als Xtreem-tuning) met JD en weet wel dat JD geen beroep doet op.....

Verder schrijft en ontwikkeld JD alle software zelf.

Jos.
Gebruikersavatar
door Xtreme-tuning.nl
#31724
Hoi Jos,

Wilde net zeggen. Jeroen doet geen beroep op de *** hoor.

Grtzz
Gebruikersavatar
door bazzz
#31731
hoor al meer van die berichten... heeft me wel aan het twijfelen gezet. ik zie in ieder geval hoop mensen met jd die dik tevreden zijn.
Gebruikersavatar
door svkaster
#31757
Daar kan ik alleen maar bij aansluiten. En ik weet dat JD altijd tijd maakt. Zelfs tenkosten van nieuwe klanten. Heb daar twee uur langer moeten wachten omdat een klant een probleem had met zijn chip, die hij een week daarvoor had laten tunnen. Hierdoor moest ik telkens wachten.


Op dat moment vont ik het zwaar kl#te maar toen ik er over na dacht op weg naar huis dacht ik, Het zou mij maar moeten overkomen, dan is het fijn dat ie tenminste tijd voor je heeft om het probleem te verhelpen. zie ook soortgelijk verhaal van tenminste Allewjjn

Stefan
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]