Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door metaal
#31749
Ik was opzoek naar een autohouder voor m?n PDA. Op internet waren de opties het allemaal net even niet. Twee kwamen in de buurt de Carcomm Safety Mount en de Carcomm universele consolebevestiging. Alleen vond ik de prijs buiten proporties voor een stukje kunststof. Ook deze oplossingen hebben voor- en nadelen. Bij de eerste hoeft er aan de auto niets verandert te worden, maar belemmert de luchtstroom van één van de luchtroosters. De ander (zo leek het) moest met een paar schroefjes aan de middenconsole bevestigd worden en stak uit in de ruimte van de mede passagier. PDA is echter wel goed zichtbaar. Andere autohouders zoals aan de voorruit bevestigen en op het dashboard is geen optie, want het belemmert het zicht naar buiten. En dat mag nu eenmaal niet EN je krijgt er een boete voor.
Mijn idee behoeft aan de auto ook niet te worden geboord en geschroefd te worden, alleen kan men vinden dat het zicht op de ventilatie bediening belemmert is. Voordat ik op het idee kwam, had ik het asbakje verwijdert en in dit ontstane gat, kon precies de PDA in staan. Misschien een idee om iets te maken dat de PDA niet meer kan bewegen (b.v. met een stukje piepschuim)

Benodigdheden: hout 45 x 40 x 25 mm en een strip plastic of aluminium van 120 x 50 x 2 mm.
Gereedschap: Zaag, rasp of grof schuurpapier, boormachine met een boortje van 4 mm.
Al in bezit: de vorige autohouder waar de PDA inpast.

Voorbereiding:
Neem het asbakje uit en neem het mee voor het passen en meten van de keg en strip.
Als men geen stukje hout heeft, dat 45 x 40 x 25 mm is, kan men een aantal dunnere stukjes hout op elkaar lijmen. Vervolgens maakt u er een keg van met de rasp of schuurpapier (gaat langzamer), zodanig dat de 25 mm dikke zijde aan één zijde 21 mm wordt. Probeer met passen en meten de keg in het asbakje mét het stripje totdat het geheel mooi past.

Ga naar de auto en bekijk het resultaat. Bepaal de hoek waarbij de PDA achterover kan staan en tordeer de strip ietwat naar de bestuurder toe. (niet op de foto?s te zien, dat is pas later gebeurt)

Verder:
De stroomvoorziening kabel heb ik ingekort, zodat er geen bos draad achter de PDA ligt. Aan dezelfde oplaad unit van de PDA heb ik ook een draadje gesoldeerd voor het opladen van de GSM ontvanger.


[url=http://www.postimage.org/image.php?v=aVODqK9][img]http://www.postimage.org/aVODqK9.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
door Mischa
#31786
Afbeelding

Ziet er goed uit! Maar wordt het bedienen van de clima nu niet een beetje lastig? Of blijft deze zoals bij de meeste mensen toch altijd op 1 vaste temperatuur staan?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#31801
Afbeelding

Nu istie voor iedereen te zien :wink:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#31805
:shock:

Hahahaha :D
Nou ja, dan kunnen de mensen kiezen welk plaatje ze bekijken :wink:
Gebruikersavatar
door Mischa
#31808
Waarschijnlijk zien ze geen van beide... Jij hebt ook gewoon de "bron" van de foto gekopieerd gok ik? Ach ja, we horen het vanzelf wel van de andere die het niet kunnen zien ;)

Dus voor de personen die de foto's niet zien en zelf niet de moeite willen nemen om de link even te kopieren:

Het is voor de MK2 TT en het ziet er goed uit :D
Gebruikersavatar
door metaal
#31814
@Micha,
Ja, het bedienen van de clima is lastig nu. Het is een heel gegoochel om de ventilatorstand te veranderen. Heb nog overwogen om de strip aan de voorkant in te steken. Dit geeft aan de achterkant meer ruimte. Blijft hanissen.

kan het plaatje zelf nog steeds niet zien, totdat ik de URL kopieer.

Gisteren uitgebreid gebruikt. Echter als ik de PDA uit wil nemen, neem ik ook de gehele houder mee met het asbakje. Waar ik wat huiverig van was, bleek niet zo te zijn; ik had het vermoeden dat de PDA zou staan te trillen onder het rijden. Heb er niks van gemerkt.
Gebruikersavatar
door Mischa
#31817
Ik had gelijk HappySocks ;) Zit nu op een andere pc en kan nu gewoon geen enkel plaatje meer zien haha

@Metaal,

lastig dat je dus inderdaad niet makkelijk meer overal bij kan zo. Maar ja, wie mooi wilt zijn moet pijn lijden zullen we maar denken ;)


Afbeelding
Gebruikersavatar
door jos
#31913
gewoon het middelste luchtrooster eruit halen en dan in het gat een houdermal maken
dat heb ik voor mijn losse tomtom ook gedaan
werkt goed
helaas heb ik geen foto
Gebruikersavatar
door metaal
#32808
Heb ik weer! Wil ik wat de boel nog wat naar me toe draaien, breekt het af. Heb intussen van twee stukjes aluminium plaatjes van 1 mm dik een nieuwe beugel gemaakt. Het lijkt nu wat stabieler te staan.
De asbak met de houder bewaar ik nu in het handschoenen kastje.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]