Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TTERIK
#34358
Hallo,

Heeft iemand ook ervaring met chiptuning bij Rica.
Ik wil mijn 225 pk uitvoering laten chippen, maar ben er nog niet uit waar ik dit zal doen.
Hoor graag jullie reactie

Groeten Erik
Gebruikersavatar
door sweeper
#34366
Hmm, ik weet het niet hoor.

Ik heb net even gekeken wat het zou zijn voor mijn model/type (zie link), en ik heb via *** meer bereikt voor duidelijk minder kosten.

Zo te zien zijn de kosten bij Rica € 775,- (ex. btw). Bij Ronald € 399,- (via OBD), & € 499,- (op maat chip)(in. btw). Daarbij zitten ook de rollenbank testen, en checken door er mee te gaan rijden.

standaard 180pk, 235Nm, (rica) 210pk, 290Nm, (Ronald) 215pk, 340Nm.

Lijkt me duidelijke zaak. Toch :?:

Ik vind de grafiekjes die erbij staan ook een beetje te mooi om waar te zijn. Zo gelijkmatig loopt volgens mij geen enkele auto. Zie mijn eigen resultaat.

Er zijn al genoeg topic's te vinden op forum waar al zoveel besproken is over tuners, dat inmiddels toch wel duidelijk zou moeten zijn dat er twee tuners uitspringen in nederland.

http://www.rica.nl/chiptuning/showupgra ... &Model=582

Afbeelding

Mijn idee : Niet aan beginnen.

gr. Eric
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34567
Hoi Erik,

Ik had mijn A3 turbo vroeger gechipt bij Rica,
Die knallen er ''gewoon'' een chip in, even € 922,25 afrekenen...
En toedeloe...

Auto reed prima, (ik bedoel dan geen storingen of zoiets dergelijks)
Maar zeker NIET! verfijnt. Gewoon, ja leuk, wat meer power... niets bijzonders.

Ik ben voor mijn 225 pk Quattro bij Ronald van de *** geweest... TOP!
Een fantastisch soepele rijdende auto, met bergen koppel, zonder merkbare oneffenheden...

Ik heb een vergelijking van mijn auto, op dezelfde dag! (zonder dat er technische veranderingen zijn uitgevoerd tussendoor...! En shocking result...)

Paarse lijn = standaard 226pk en 279 nm
Grijze lijn = JD Engineering 244 pk en 319 nm
Blauwe lijn = *** 258 pk en 394 nm (@ 3800 rpm !!!) (plat stukje in de lijn = mijn versleten koppeling)
Goude lijn = Garret GT2871R eliminator turbokit *** 318 pk en 401 nm (niet dezelfde dag)

Mocht je ver van Aalten vandaan wonen: vergeet de afstand! en ga voor waar voor je geld!


Afbeelding
Gebruikersavatar
door nicky1975
#34910
Heb hier een site gevonden van een bedrijf dat ook aan chiptuning doet, maar heb geen idee of dat een goede is.

Digimar
#37096
Excuse my English.
I live in the netherlands and had my audi 1.8 tt chipped at JD Engineering last year for around 700 euro.
It gave a lot of power and I like it.
Recently I had my car changed its timing belt and when it came back to me, I feel there isn't as much power as before..
And it made me worry the garage have put back original chip? How can I tell if that's the case or not? Anyway to check if my car is still chipped and powerful on my own? Feeling is the only way?

Regards,

Ken
Gebruikersavatar
door sweeper
#37109
It is best you ask your dealer if they did something else to the car while it was there. (like a software upgrade) They don't change chips physicly.

Otherwise let them check if they have the timing right. If it's one notch of, the motor runs alright, but not at it's best. (clubmember MARK can help you maybe)

As last resort (have a second opinion) go back to JD and have him check your car. If he finds the problem and it relates to what the dealer has done, confront him with it.

I doubt it has something to do with the Tuning of your car.

Good luck.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#37171
During changing the belt have they put the new belt exactly back like the old one came of??? if it's just changed a little the car runs not like before if the belt isn't putted back on time.
Gebruikersavatar
door tt pedro
#37253
hey sweeper jij hebt zo een chip op maat of wat en heb jij gewoon een 1.8t
want 340nm is zekers netjes
Gebruikersavatar
door dutchsaint
#37258
Ik ga zelf binnenkort een afspraakje maken met de ***, is volgens mij in de aanbieding als ik de marktplaats advertenties mag geloven :D
Volgens mij een goede prijs/kwaliteit verhouding!

Eerst moeten mijn Forge Split-R en relocation-kit binnen komen. Dit ga ik eerst monteren samen Samco inlaat....Mocht je nog aanpassingen willen doen, doe ze voor het chippen!

Andere leuke mods die voor de tijd mogelijk zijn: Downpipe, helpt zeker! Intake, moet ook helpen zijn nu in de aanbieding van het merk Dahlbäck!
Gebruikersavatar
door tt pedro
#37259
ja weet niet of ik verders veel andere aanpassingen wil doen denk een bov en chippen anders krijg je weer zo een dik verbruik wil zoiezo ook wel dubbele uitlaatjes maar laat gewoon 1 van voor naar achter op maat lassen
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]