Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TTAssen
#34611
Hoihoi,

Ik heb in mijn TT (uit 2000) een prachtig Bose af fabriek stereo installatie.. Super geluid uit die radio maar ik kan alleen casettebandjes (wat zijn dat!?) draaien..
Nu kwam ik op internet een casette adapter tegen waarop ik mijn MP3 speler zou kunnen aansluiten...

Heeft iemand hier ervaring mee!? Werkt dat of is het helemaal niets!?

Groetjes
TTAssen
Gebruikersavatar
door rene4u
#34613
Cassettebandjes....ik heb er nog zo'n 250 liggen denk ik zo. Pure nostalgie!! :D
ik ben dus wel blij met het cassette gedeelte van de TT. 8)

Maar goed, jouw vraag. Ja, dit is mogelijk en ja dit werkt goed. Ik moet wel zeggen dat mijn ervaringen van 12 jaar geleden zijn. Toen had in een draagbare cd-speler aangesloten via zo'n cassette adapter op mijn autoradio.
Het geluid was goed, ondanks dat het frequentiebereik maar tot 16.000hz reikt. Maar goed, mp3'tjes komen niet veel hoger dan dit, dus niets aan de hand. :wink:
door TTAssen
#34619
Super!
Bedankt voor je snelle reactie!

Sommige adapters kosten rond de 8 euro.. sommige rond de 25 euro..
Is daar nog iets over te zeggen!?

:smt020

Groetjes
TTAssen
Gebruikersavatar
door rene4u
#34620
Het principe is hetzelfde, dus ik denk dat die van 25 euro wat degelijker in elkaar zit? Tenminste, dat mag ik aannemen.
Misschien een wat dikker draad, een stijvere constructie, een betere 'kop' die in het apparaat zit.

Als het mogelijk is, de 2 apparaten naast elkaar leggen en kijken/voelen wat het meest degelijk overkomt.
door rokky
#34621
Volgensmij kan je gewoon een cd wisselaar aansluiten op de standaard radio maar andere MK1 rijders moeten het maar zeggen als dat niet zo is.
Die cd wisselaars zijn vast wel via marktplaats oid te krijgen.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34622
Ik kan wel merken dat ik niet uit de bandjes generatie kom. :lol:

Maar als we over hetzelfde praten dan bedoel je met een adapter een bandje met een draad daaraan waar je je mp3 speler op aan kan sluiten?

Zo ja, meestal waardeloze kwaliteit geluid.

Wellicht is het verstandiger om een fm-transmitter te gebruiken. (wel één van goede kwaliteit)

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door sweeper
#34624
werkt op zich prima, maar nadeeltjes zijn in mijn ogen dat je draadjes hebt (rommelig), je hoort het bandje in de speler lopen/tikken (rammelt een beetje), en het kopje van de cassette is hetzelfde als het kopje in de speler. Deze raken elkaar, en die van het bandje beweegt heen & weer wat slijtage geeft.

Voordat ik een definitieve oplossing maak, heb ik gekozen voor een 12V lader met FM zender. (Belkin Ipod TuneBase FM 2)

Werkt oké, geeft bij tijd en wijle wat ruis als de frequentie te dicht bij een radiozender komt. Het is verder makkelijk mee te nemen in elke auto.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door rene4u
#34625
Vincentos schreef:
Wellicht is het verstandiger om een fm-transmitter te gebruiken. (wel één van goede kwaliteit)

Groeten,
Vincent
Nou, daar zou ik zelf niet zo snel aan beginnen, of je moet het leuk vinden om om de zoveel kilometer een nieuwe zender te zoeken omdat er weer eens zo'n regionale zender doorheen loopt te suizen.

Het zou natuurlijk mooi zijn als er een losse wisselaar aangesloten zou kunnen worden zoals rokky al zei.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34630
rene4u schreef:
Vincentos schreef:
Wellicht is het verstandiger om een fm-transmitter te gebruiken. (wel één van goede kwaliteit)

Groeten,
Vincent
Nou, daar zou ik zelf niet zo snel aan beginnen, of je moet het leuk vinden om om de zoveel kilometer een nieuwe zender te zoeken omdat er weer eens zo'n regionale zender doorheen loopt te suizen.

Het zou natuurlijk mooi zijn als er een losse wisselaar aangesloten zou kunnen worden zoals rokky al zei.
Haha, piraterij!

Wisserlaar zal inderdaad voor een betere kwaliteit zorgen. Moet je wel even je bandjes overzetten op cd ;)

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door sweeper
#34631
Je kan natuurlijk ook met een AUX kabel adapter op de cd-wisselaar ingang van de bose concert aansluiten. Geeft goed geluid, kan je speler tegelijk opladen, en je kan je mp3 speler waarschijnlijk via de radio en/of stuur bedienen.
door Jerry
#34636
Ik heb enige tijd geleden ook een cassette adapter geprobeerdn het geluid was redelijk alleen in de pauzes een irritante brom(ruis). Ik heb daarna een line-in kabeltje gemaakt en deze parallel via de cd-wisselaaruitgang aangesloten, geluid was super echter was er alleen geluid wanneer je de wisselaar aan had staan. Uiteindelijk heb ik in China een Xcarlink-5 gekocht via Ebay, super apparaat voor rond de € 80,-. kan gewoon in het dashboardkastje worden ingebouwd.

Voor meer info zie deze link: http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic. ... nk&start=0
of zoek op xcarlink.

Om in te bouwen in dashboardkastje zie link: http://www.tt-forum.nl/forum/viewtopic. ... t=xcarlink
Gebruikersavatar
door aaldert
#34641
Ik heb zo'n el-cheapo cassette-adapter en het werkt eerlijk gezegd wel prima. Ik had eerder een kensington pico (FM transmitter voor de ipod nano), maar in de TT is alles dusdanig afgeschermd dat het alleen niet ruist als je de hele ipod in je radio probeert te duwen. Misschien dat een FM transmitter met wat meer power er wel doorheen komt, maargoed, tot zover de elegante oplossing.

Zorg wel dat de draad niet te dik is trouwens, anders past hij er niet langs als je cassette naar beneden gaat. Ik heb al regelmatig dat ie terug komt.
Gebruikersavatar
door Mischa
#34653
Heb zelf ook een tijdje een cassette-adapter gebruikt. Geluid viel me inderdaad niet tegen. Maar zoals Jerry al zei is een Audio-Link / Xcarlink / etc. ook echt een mooie oplossing. MP3 en AUX-in functionaliteit en toch de "originele" audi look en met behoud van het extra display tussen de tellers. Enige nadeel is dat je geen tekst hebt. Dus je zal geen nummer informatie te zien krijgen. Maar persoonlijk kan ik daar best mee leven :)
Gebruikersavatar
door Blackdelight
#35141
Hi TTAssen,

Voor een goedkope en coole oplossing moet je op onderstaande link klikken.
Afgelopen december zelf eentje voor m'n vriendin besteld (ook een mazda premacy met cassetterecorder... hoe verzinnen ze dat anno 2000) en ben eigenlijk dik tevreden met het resultaat.
Is een cassette mp3 speler. Ja, je hoort het goed! Een cassette die je als mp3-speler of cassette in je auto kan gebruiken. SD-kaart (max 2 GB) met mp3-tjes erop erin stoppen en chillen. Nadeel - vind ik - is dat je het na een paar uurtjes via usb moet opladden (logisch voor een mp3 speler eigenlijk).
Op dezelfde site vind je ook best veel leuke gadgets voor je auto.

Suc6,

BlackDelight

Chinavision
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]