Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door dennis
#36753
Halloo..

ik wil mijn tomtom graag vast in de middenconsole inbouwen.. in de 'tunnel'.. nu zit ik met één vraag.. ik heb al gezocht op het forum maar ik kan niet vinden waar de voeding vandaan wordt gehaald..
waar kan ik het beste de voeding vandaan halen? Ik wil hiervoor niet de sigarettenaanstekker gebruiken. Wie kan mij helpen?..
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36756
Je kan gewoon bij de draadboom de voeding aansluiten want die spanning van de aansteker wordt ook niet altijd toegepast dus kan je daar de aansluiting bijmaken een zekering dr tussen evt en je hebt spanning naar de tunnel toe. Houde voor de tom tom in de tunnel en t klepje kan altijd nog dicht. De Tom Tom kan je dan bewegen iig is wel fijn.
door dennis
#36757
Dank voor de snelle reactie.. maar hoe kom ik bij de draadboom? En welke zekering moet ertussen?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36758
Ik heb het dashboardkastje er uit geschroefd, geeft meer bewegingsruimte en overzicht als je wat doet geldt overigens voor alle auto's dat dat handiger werkt. Heb toen de draden gevolgd waar spanning op zat denk dat ik die van de radio gebruikt heb toen. De draadboom loopt achter t dashboard o.a.d door om de ECC radio e.d. allemaal van spanning te voorzien zodat alle opties in de auto kunnen werken. Heb er met van die kunststof dingen waar je een draad aan een andere draad kunt knijpen extra stroomvoorziening van gemaakt en een zekering aan die draad weer tussen het aansluitpunt en de tom tom gemaakt. De Tom Tom had ik in de tunnel zitten met de voet in de tunnel vast gemaakt. Klepje kon dan gewoon nog dicht als ik de tom tom naar beneden duwde.
Gebruikersavatar
door screamer
#36761
Je zou ook de geschakelde +12V op de klem in het dashboard bij de bestuurder kunnen gebruiken. Is dan een kwestie van de afdekking los halen (zijn 5 boutjes dacht ik), een draad bij de klem steken en deze door voeren naar waar je de TomTom wil plaatsen. Dan kun je gelijk een zekering tussen deze draad plaasten.


Guy
door dennis
#36830
Bedankt voor de reacties!!

Je zegt: ''Je zou ook de geschakelde +12V op de klem in het dashboard bij de bestuurder kunnen gebruiken''
maar welke geschakelde 12v bedoel je? de sigarettenaansteker? of?..
Gebruikersavatar
door screamer
#36871
Ik bedoel de klem bij het schakelpaneeltje onder in het dashboard, daar kom je bij door het onderste gedeelte van het dashboard (aan de bestuurderzijde) te verwijderen.


Guy
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36880
screamer schreef:Ik bedoel de klem bij het schakelpaneeltje onder in het dashboard, daar kom je bij door het onderste gedeelte van het dashboard (aan de bestuurderzijde) te verwijderen.


Guy
Ik verwacht dat Guy het paneel bedoeld op de onderstaande afbeelding. Het is dan niet die van een TT maar hij ziet er wel exact hetzelfde uit. De geschakelde plus is de meest linkse (75 staat erop).

Bij mij vorige auto (golf IV) had ik mijn versterker hierop aangesloten in plaats van direct vanaf de accu. Kan dit kwaad?

Afbeelding

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door screamer
#36899
Inderdaad dat bedoel ik. Duidelijker kan niet. ;)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#36911
Kan het trouwens kwaad als ik daar de versterker op aansluit in plaats van direct op de accu?
door dennis
#36915
owkay!! super duidelijk!! thnx voor de reacties.. maar weet ook nog iemand welke zekering ik er tussen moet zetten? en waar haal ik deze ?
Gebruikersavatar
door screamer
#36919
Vincentos schreef:Kan het trouwens kwaad als ik daar de versterker op aansluit in plaats van direct op de accu?
Kan geen kwaad. Maar je hebt wel kans dat een 'plop' geluid krijgt bij het omdraaien van het contact en nog eens na het starten. Zou het eens proberen, misschien valt het mee. Schakelt de versterker zich niet van zelf uit eigenlijk?


Guy
Gebruikersavatar
door screamer
#36920
dennis schreef:owkay!! super duidelijk!! thnx voor de reacties.. maar weet ook nog iemand welke zekering ik er tussen moet zetten? en waar haal ik deze ?
Zekering waarde is afhankelijk van de stroom opname van de TomTom. Maar dat zal vast niet veel meer dan max. 1 á 1,5A zijn. Zou er een zekering van 2A tussen zetten. Je hebt van die zekeringhouders die je tussen de draad kan zetten. Dat werkt denk ik het makkelijkst. Een beetje electronica of automaterialen zaak heeft zoiets wel.


Groeten,

Guy
door dennis
#36941
ok dank voor alle reacties, het wordt me steeds duidelijker...
nu heb ik vanavond het stuk plastic los gehaald en de plus draad voor de tomtom is me duidelijk.. kan de -pool gewoon op de zwarte aansluiting (rechts) ?
alvast thnx!!!
door dennis
#37152
Hallo allemaal,

ik heb een contrastekker besteld voor de aansluiting.. en een zekering.. zie onderstaand schema
wie kan mij zeggen of dit schema goed is? het is me nog niet helemaal duidelijk waar ik nu de plus en min pool aan moet sluiten op de auto (afbeelding linksboven)
heb ik de juiste zekering? en wat zijn de plus en min pool van de tomtom aansluiting?
hopelijk kan iemand me nog helpen met het schema.. alvast thnx!

url=http://www.postimage.org/image.php?v=aV1EcgFJ]Afbeelding[/url]
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]