Audi TT Club - Forum

Heb je je TT of een andere auto onder handen genomen, plaats hier je behaalde resultaten
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#37650
Afgelopen woensdag is Vincentos helemaal vanuit Oudenhoorn naar Nunspeet gereden om mij te helpen met het polijsten van mijn TT. Bij deze een kort verslag.

Vincent zou rond half tien bij mij zijn. Ik wilde de auto graag poetsklaar hebben, dan heb ik hem van tevoren gewassen en gedroogd. Dat was al om half negen in de ochtend. Zo vroeg heb ik nog nooit een auto gewassen :D

Vanwege file was Vincent iets later, en na een bakkie koffie zijn we om half elf gestart. Eerst samen de auto met klei bewerkt. Hier kwam heel weinig vanaf. Vincent was zeer verheugd toen bij de bumper de klei iets grijzig kleurde. "Eindelijk, ik heb wat gevonden!" :D
Achteraf denk ik dat de klei stap deze keer over had kunnen worden geslagen.

Daarna samen met de machines aan de slag. Vincent met zijn Bosch, ik met mijn nieuwe DAP. De witte Lake Country pad met Poorboy's World SSR 1.0 leverde zoals verwacht niet zoveel op, dus daarna direct maar aan de slag met de oranje LC pad + PW SSR 2.5.
Omdat één slag met de oranje pad niet het beoogde resultaat leverde, hebben we de auto hier 2x mee behandeld.

Daarna moesten de minuscule krasjes die de oranje pad veroorzaakt weer weg worden gewerkt met de witte pad + SSR 1.0.

En toen was het alweer 16h. Vincent moest natuurlijk nog een heel eind rijden (+file), en is toen naar huis gegaan. Ik heb daarna zelf nog de hele auto met de groene pad + Meguair's Deep Polish gedaan, en om het af te maken nog een laatste stap met Meguair's NXT Tech Wax.

En toen was het 21h, en was ik klaar (en het zat :D). Uiteindelijk is elk deel van de TT 5x behandeld (2x oranje pad, 1x wit, 1x groen, 1x wax).

Ik heb wel gemerkt dat polijsten geen wondermiddel is, een groot deel van de krasjes / swirls zijn er uit, maar een deel zit er nog gewoon op. Ik hoop dat dit in de loop der tijd (volgende keer, volgend jaar) nog wat verminderd. Daarbij ben je ook wel een hele dag zoet :o

Maar al met al mag het resultaat er zeker zijn :) En met dank aan Vincent, top! :smt023
door allewijn
#37992
Gaaf om te zien en leuk dat 'Vincentos' zo enthousiast is om te helpen!
Ik kan haast niet wachten tot ik zelf weer tijd heb om mijn Meguiar's G220 te pakken en mijn Poorboys producten op het tedere huidje van mijn TT te wrijven! (Ik was een van de eerste die bij de eerste Carclean meeting deze machine en alle Poorboys producten heeft gekocht)
Hij knapt er zo van op (en helemaal een zwarte TT zoals die van jou en mij), maar het is inderdaad vreselijk veel werk en je hebt er echt een complete dag voor nodig.

Ik heb: Meguiar's G220 poetsmachine en oa de Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover, de Poorboys World SSR2.5 Medium Super Swirl Remover, de Poorboys World Black Hole, de Poorboys World Spray & Gloss, de Poorboys World Poly - Elastic Clay en de Poorboys World Natty's Paste Wax Blue en drie kleuren lake country pads.

Gr,

Tim
Gebruikersavatar
door Vincentos
#38023
allewijn schreef:Gaaf om te zien en leuk dat 'Vincentos' zo enthousiast is om te helpen!
Ik kan haast niet wachten tot ik zelf weer tijd heb om mijn Meguiar's G220 te pakken en mijn Poorboys producten op het tedere huidje van mijn TT te wrijven! (Ik was een van de eerste die bij de eerste Carclean meeting deze machine en alle Poorboys producten heeft gekocht)
Hij knapt er zo van op (en helemaal een zwarte TT zoals die van jou en mij), maar het is inderdaad vreselijk veel werk en je hebt er echt een complete dag voor nodig.

Ik heb: Meguiar's G220 poetsmachine en oa de Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover, de Poorboys World SSR2.5 Medium Super Swirl Remover, de Poorboys World Black Hole, de Poorboys World Spray & Gloss, de Poorboys World Poly - Elastic Clay en de Poorboys World Natty's Paste Wax Blue en drie kleuren lake country pads.

Gr,

Tim
@ Tim: die zin over een teder huidje vind ik wel even te ver gaan haha :D

Heb je een metallic lak of een uni lak? Je was inderdaad 1 van de eerste met die machine. Als je ook een helpende hand wil dan hoor ik het wel ;)

Groeten,
Vincent
door allewijn
#38034
Vincentos schreef: @ Tim: die zin over een teder huidje vind ik wel even te ver gaan haha :D

Heb je een metallic lak of een uni lak? Je was inderdaad 1 van de eerste met die machine. Als je ook een helpende hand wil dan hoor ik het wel ;)

Groeten,
Vincent
Ik heb (volgens mij) geen metallic lak. Mijn TT is 'gewoon' glanzend zwart, er zit geen 'spikkel' oid in. Hoe heet mijn kleur eigenlijk? (hij is uit 1999).
Lijkt me leuk om een 'samen' te poetsen!
door ptie
#38045
Heb jij niet briljantzwart, code LY9B, net zoals ik?

Daarnaast heb je nog "ebonyzwart met parelmoereffect" (metallic) en "ravenzwart".
door allewijn
#38083
ptie schreef:Heb jij niet briljantzwart, code LY9B, net zoals ik?

Daarnaast heb je nog "ebonyzwart met parelmoereffect" (metallic) en "ravenzwart".
Waar kan ik die 'code' ook alweer in mijn TT vinden?
Dan ga ik er even naar kijken...
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#38086
Was dat niet onder de bekleding in de kofferruimte? (bij het reservewiel)
En anders zit er nog zo'n sticker in het boekje (achterin de gebruiksaanwijzing staat wat welke code betekend)

Succes!

Groeten
Joop
door ptie
#38088
De kleurcode staat inderdaad op de sticker in de kofferbak, bij het reserve wiel in de buurt, tezamen met het chassis nummer, lak code, optie nr's en meer. De code zou moeten beginnen met een L.
Gebruikersavatar
door denders
#73147
Upje naar vandaag de dag, maar ziet er goed uit dit zo te lezen ptie!
..ook al is het flink tijdje terug ;)
door ptie
#73153
Sodejanus, schop even een oud topic omhoog :D

Volgens mij zaten bij dit topic ook foto's? Hmmm, misschien verloren gegaan met de conversie naar het nieuwe forum. Bij deze dan maar nogmaals:

Afbeelding
Poetsauto Vincent.

Afbeelding
Een toen nog jonge god aan de poets.

Afbeelding
Foto voor.

Afbeelding
Foto voor en na.

Nu zou ik met de rechterkant op de laatste foto niet meer tevreden zijn. Maar goed, aldoende leert men :)
Gebruikersavatar
door denders
#73157
Haha ja het is efkens terug, maar zo ben ik he.. als ik iets uitzoek, doe ik het goed!

Als "beginner" wil ik idd een mooiere finisch dan wat hier toen bereikt is...
Bedankt voor de foto's die waren idd. inmiddels verwaterd of weggepoetst! :smt044
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]