- za aug 01, 2009 21:41
#41263
Eindelijk heb ik ze ingebouwd!!!
En (zeg ik zelf) wel op een HÉÉL mooie wijze!
Als volgt:
Ik heb ledstrips gekocht die zwart zijn en waarvan de leds vanaf de platte zijde naar voren stralen.
Zo kunnen de ledstrips zo plat en zo onzichtbaar mogelijk gemonteerd worden.
Ik heb de bovenste aansluitingen van de honingraat-grilletjes met een dremel losgesneden (nadat ik de grilletjes uit de bumper had gehaald), vervolgens heb ik tussen de buitenframes van de grilletjes en de eerste honingraatblokjes de ledstrips gemonteerd/geplakt.
Ik heb vervolgens de bekabeling getrokken, weggewerkt en vastgezet met tyraps.
De bekabeling heb ik van beide ledstrips richting de accu laten lopen.
Ik heb een zogenaamde DRL-switch module gekocht, welke ik naast de accu heb gemonteerd.
Deze DRL module heb ik op de accu aangesloten en op beide ledstrips. Tevens heb ik een draad vanaf dit kastje naar de plus van het rechter stadslicht laten lopen.
Alles netjes gesoldeerd en met krimpkous en zwart tape afgeschermd.
Bovengenoemde zorgt voor het volgende:
Totale kosten: €42,90 euro
Inbouw-tijd: circa 4 uur
Hier enkele foto's en een YOUTUBE-filmpje van de gehele werking!
Zoals jullie zien zijn de strips zelf van dichtbij amper zichtbaar als ze uit staan:
En hier een filmpje van de volledige werking bij daglicht:
En hier een filmpje van de volledige werking in het donker:
Gr.
Tim
En (zeg ik zelf) wel op een HÉÉL mooie wijze!
Als volgt:
Ik heb ledstrips gekocht die zwart zijn en waarvan de leds vanaf de platte zijde naar voren stralen.
Zo kunnen de ledstrips zo plat en zo onzichtbaar mogelijk gemonteerd worden.
Ik heb de bovenste aansluitingen van de honingraat-grilletjes met een dremel losgesneden (nadat ik de grilletjes uit de bumper had gehaald), vervolgens heb ik tussen de buitenframes van de grilletjes en de eerste honingraatblokjes de ledstrips gemonteerd/geplakt.
Ik heb vervolgens de bekabeling getrokken, weggewerkt en vastgezet met tyraps.
De bekabeling heb ik van beide ledstrips richting de accu laten lopen.
Ik heb een zogenaamde DRL-switch module gekocht, welke ik naast de accu heb gemonteerd.
Deze DRL module heb ik op de accu aangesloten en op beide ledstrips. Tevens heb ik een draad vanaf dit kastje naar de plus van het rechter stadslicht laten lopen.
Alles netjes gesoldeerd en met krimpkous en zwart tape afgeschermd.
Bovengenoemde zorgt voor het volgende:
- Als ik met mijn afstandbediening de deuren open gaan de ledstrips beiden automatisch 10 seconden aan (LEAVING HOME FUNCTIE!)
- Als ik met mijn afstandbediening de deuren sluit gaan de ledstrips beiden automatisch na 10 seconden uit (COMING HOME FUNCTIE!)
- Als ik de auto start heeft de module dit door en schakelt bij draaiende motor automatisch de ledstrips aan.
- Als ik vervolgens met die draaiende motor besluit om mijn verlichting (stadslicht en/of xenon) aan te doen omdat het bijv. avond, dus donker is, schakelen de ledstrips automatisch uit.
- Dit is tevens dus geheel conform wetgeving: Alleen dagrijverlichting bij daglicht, dus 's avonds, wanneer ik de xenon aan heb, brand er geen dagrijverlichting(ledstrips).
Totale kosten: €42,90 euro
Inbouw-tijd: circa 4 uur
Hier enkele foto's en een YOUTUBE-filmpje van de gehele werking!
Zoals jullie zien zijn de strips zelf van dichtbij amper zichtbaar als ze uit staan:
En hier een filmpje van de volledige werking bij daglicht:
En hier een filmpje van de volledige werking in het donker:
Gr.
Tim
Laatst gewijzigd door allewijn op za aug 01, 2009 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
215Pk|340Nm|JD-maatchip|Quattro|Dubbele einddemper|V6 diffuser|KW sportsuspension|WakBox|Forge DV006|18" RS4 ET20 8.5J|Dunlop SP Sport 01 A/S|
3Bar grill
3Bar grill