Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#41263
Eindelijk heb ik ze ingebouwd!!!
En (zeg ik zelf) wel op een HÉÉL mooie wijze!
Als volgt:

Ik heb ledstrips gekocht die zwart zijn en waarvan de leds vanaf de platte zijde naar voren stralen.
Zo kunnen de ledstrips zo plat en zo onzichtbaar mogelijk gemonteerd worden.
Ik heb de bovenste aansluitingen van de honingraat-grilletjes met een dremel losgesneden (nadat ik de grilletjes uit de bumper had gehaald), vervolgens heb ik tussen de buitenframes van de grilletjes en de eerste honingraatblokjes de ledstrips gemonteerd/geplakt.

Ik heb vervolgens de bekabeling getrokken, weggewerkt en vastgezet met tyraps.
De bekabeling heb ik van beide ledstrips richting de accu laten lopen.
Ik heb een zogenaamde DRL-switch module gekocht, welke ik naast de accu heb gemonteerd.
Deze DRL module heb ik op de accu aangesloten en op beide ledstrips. Tevens heb ik een draad vanaf dit kastje naar de plus van het rechter stadslicht laten lopen.
Alles netjes gesoldeerd en met krimpkous en zwart tape afgeschermd.

Bovengenoemde zorgt voor het volgende:
  • Als ik met mijn afstandbediening de deuren open gaan de ledstrips beiden automatisch 10 seconden aan (LEAVING HOME FUNCTIE!)
  • Als ik met mijn afstandbediening de deuren sluit gaan de ledstrips beiden automatisch na 10 seconden uit (COMING HOME FUNCTIE!)
  • Als ik de auto start heeft de module dit door en schakelt bij draaiende motor automatisch de ledstrips aan.
  • Als ik vervolgens met die draaiende motor besluit om mijn verlichting (stadslicht en/of xenon) aan te doen omdat het bijv. avond, dus donker is, schakelen de ledstrips automatisch uit.
  • Dit is tevens dus geheel conform wetgeving: Alleen dagrijverlichting bij daglicht, dus 's avonds, wanneer ik de xenon aan heb, brand er geen dagrijverlichting(ledstrips).
IK BEN ZÓÓÓ waanzinnig blij met het resultaat!

Totale kosten: €42,90 euro
Inbouw-tijd: circa 4 uur


Hier enkele foto's en een YOUTUBE-filmpje van de gehele werking!

Zoals jullie zien zijn de strips zelf van dichtbij amper zichtbaar als ze uit staan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier een filmpje van de volledige werking bij daglicht:


En hier een filmpje van de volledige werking in het donker:


Gr.

Tim
Laatst gewijzigd door allewijn op za aug 01, 2009 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
door emanuel
#41266
Mooi geworden Tim !
door ptie
#41268
Netjes hoor :)

Ook leuk om De Tim even in het echt te zien ;)
door allewijn
#41269
Bedankt voor de nu al toffe reacties!
Ik heb er nu ook nog een filmpje bij gezet bij 'NACHTlicht'.

En 'ptje': Haha ik had liever niet op de film gestaan, maar hoe geraak ik anders bij mijn TT? ;)
Gebruikersavatar
door sweeper
#41270
WauW Tim :!:

Heel mooi opgelost.

Kan je die DRL module ook gewoon op je dimlicht of stadslicht aansluiten, zodat de Coming/Leaving Home functie daar op werkt?
Gebruikersavatar
door Snowking
#41275
Ziet er eg netjes uit! En je ziet ze ook niet echt als ze uit staan.
door allewijn
#41290
Ik denk dat deze module niet gaat werken als je de stads of dimlichten wil gaan aansluiten als coming/leaving home functie helaas....

In het donker staat het zo gaaf als je aan komt lopen bij je auto en je opent hem!!!
:D :) 8) :) :D
Gebruikersavatar
door jer84
#41291
Ziet er super uit!

Denk trouwens dat het wel kan werken, je moet de module tussen de juiste bedrading aansluiten.

Gr,

Jermaine
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#41296
Super zeg, wat een mooie upgrade!
Gebruikersavatar
door slider
#43697
mooi gedaan! alhoewel ik die van mij nog steeds het mooiste (maar ook het duurste :-( ) is ..maar heb er geen spijt van ;-)
door Michiel27
#43747
jer84 schreef:Ziet er super uit!

Denk trouwens dat het wel kan werken, je moet de module tussen de juiste bedrading aansluiten.

Gr,

Jermaine
Er staan op de Duitse Ebay wel van die modules die dit doen idd. (voor nog geen 25 euro)

Welke module heb jij precies gebruikt Tim?
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#45516
Beste TT rijders...

Ik wil net als Tim de Coming home/leaving module gaan toepassen.
Maar weet iemand of dat deze module is die Tim heeft gebruikt? (Tim inmiddels ook PM gedaan)
Dit is de Coming home module.
Afbeelding


En dit is de DRL module
Afbeelding

(Ik wil dus ook dat ze werken op me CV en dat ze uitgaan als ik me gewone verlichting aan doe.)
Welke ik van de twee moet hebben is ff een raadsel. Want samen zijn ze ideaal. Of mis ik hier iets vernufts?
Zoals dat ik beide schakelaars moet aansluiten?

Gr. Ellen
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#45575
Ik denk dat ik het al weet, beide schakelaars inbouwen.
één voor de coming home en leaving functie
één voor de DRL dat ze aan gaan met starten en uit nadat het normale licht wordt ingeschakeld...
Mocht het anders zijn dan hoor ik dat graag,
Alvast bedankt,
Gr. Ellen
door allewijn
#45610
ik was een tijdje, ivm verhuizing, niet op het forum, maar het Ellen ondertussen geantwoord.
Daar anderen er echter ook wat aan kunnen hebben, hier mijn antwoord:

Hoi Ellen,

Sorry voor late reactie, maar ik zit in een verhuizing!
Ik heb een module gekocht van Autostyle. Ook de ledstrips zijn van Autostyle.
De module kocht ik in eerste instantie (want daarvoor is ie gemaakt) omdat hij detecteerd wanneer de auto gestart wordt (doordat hij op de plus en minpool van de accu zit detecteerd hij of de accu bijgeladen wordt, dus of de motor/dynamo draait of niet). Als de auto dus gestart wordt geeft hij voeding aan de ledstrips, die je dus ook op de module aansluit. Als je echter je dim/stadslicht aanzet, dan merkt de module dit ook (een draadje loopt vanaf de pluspool van een stadslicht) en schakeld hij de ledstrips uit. (dit ivm regelgeving, je mag nml geen dagrijverlichting/ledstrips voeren bij duisternis, tenzij je ze tot 30% zou dimmen).

Na dit aangesloten te hebben werkte het meteen.
Extra voordeel was dat dit kastje dus 'piekspanningen' op de accu herkent en hierop reageerd. Als je dus je deuren opent of op slot doet met de sleutel/afstandbediening, dan voelt hij even een spanningsverschil en schakeld de ledstrips even aan. Na tien seconden gaan ze echter weer uit. Een keurige coming/leaving home functie als gevolg...

Kijk maar even op de website van autostyle, www.autostyle.nl
Ik heb dus niet de module die jij mij toestuurde, maar enkel deze: http://home.planet.nl/~warne027/DRL%20switch.jpg

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik ze graag.

Groetjes,

Tim


'T is dus allemaal eigenlijk een stuk simpeler dan men denkt. Een stuk minder bekabeling en modules nodig dan men denkt!
Één simpel kastje met 7 draadjes doet alles!.
Gebruikersavatar
door denders
#45634
Erg nette mod!
Leuk voor op het "lijstje" :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]