Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#42608
In andere topics al aangegeven dat Paul (oprichter van t forum paulusb) en ik samen bezig waren op dagen dat hij vrij had en in het weekend om een Caddy SDi uit 2000 met net een klokje rond op de teller te (ver)bouwen. Voor wie benieuwd is naar het inpakken van een TT dak met folie, er zijn moeilijkere hoeken zoals van de Caddy 2.

Bij aankoop:

AfbeeldingAfbeelding

Standaard afgeveerd, 14 inch versleten banden met overal scheurtjes over de wangen heen en tot op de tussennokjes weggesleten, camvas was ook al te zien dus dat moest vervangen worden en 14 inch??? dat is uit de tijd ;)

En als ik mijn idee ten uitvoering breng met illustrator... zegt niks over de uiteindelijke uitvoering maar geeft altijd redelijk een idee.

AfbeeldingAfbeelding

Dan volgt uiteraard het ontwerp print klaar te maken en met de snij plotter diverse gegoten kleuren folies te snijden en hele lappen voor de bumper, opzij en t dak... het is tot zover af gekomen, zit nog wel wat werk aan en wat leuke details zijn nog mogelijk om uit te voeren maar dat te zijner tijd.
De Caddy is 15 cm verlaagd (V-Maxx), voorzien van 17 inch RS4 velgen, '97 Cupra sport seats inside... en flink wat oppervlakte aan folie, maar eerst alles bijgewerkt en roest hou ik niet van, dus dat is eerst goed aangepakt gezien deze modellen erom bekend staan dat ze weg kunnen gaan roesten alvorens de folie ertegen geplaatst is. Hieronder t resultaat en enkele foto's van dichterbij, alles is folie overigens dus geen gepoten bumpers en dak, maar puur en alleen folie op de witte basis van de Caddy.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
door allewijn
#42617
Gááááááf zeg Ronnie!
CoMpLiMeNtEn!
Wat een werk zal dat geweest zijn, mag ik vragen hoeveel mansuren ongeveer?
E mijn TT-tje 'even' strak wit met een zwart dak wrappen? Quanta-costa? :wink: :D

Mooi werk! Maar had ook niet anders van jou verwacht natuurlijk :wink:

p.s.: mooie reclame voor de VW-garage erop?

Gr.


Tim
Gebruikersavatar
door Ronnie
#42619
Dank je voor je compliment Tim,

Hoeveel uren het werk is geweest? dat wil je niet weten heb er daarom niet eens bij stil gestaan. Maar als ik dit zou uitbesteden had dat de aanschaf van de Caddy met gemak kunnen kosten alleen al qua belettering.

Je dak, dat is minder moeilijk dan de Caddy, dagje werk 4 a 5 meter folie van een 123 cm brede rol. Ik zou echter persoonlijk i.c.m. je zwarte lak en je velgen voor zilver metallic kiezen in plaats van wit. Is minder snel vuiligheid op te zien en geeft een gaaf effect met lichtval in tegenstelling tot wit. Maar wil dr gerust wit op plakken, dan ook de deuren, tekst police dr op, rode zwaaibalk op t dak en van die foute gouden police badges op de deuren dr bij ;) Als je t meent stuur je maar een pb.

De VW Garage heeft de Caddy verlaagd en witte pinkers voor en opzij ;)
Onderhoud, riemen e.d. Th. van de Loo b.v.
Caddy RKDesigns
Driver Paul en ik als ik m inpik ;)

Groet Ronnie
Laatst gewijzigd door Ronnie op do apr 22, 2010 1:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#42643
Wat is die wagen opgeknapt zeg. Ook al heb ik geen voor foto's gezien. Ik begrijp goed hoe een witte caddy eruit ziet met 14 inch stalen bakken erop met versleten banden. En dan nog eens roest dat moest worden bijgewerkt.

Ook zeer knap hoe het plakken van het folie is gedaan. Die folie moet wel zeer sterk en elastisch zijn als ik die roosters bekijk. Slim trouwens dat je een aantal sponsers hebt gevonden, dat schiet tenminste op.

Veel plezier met je (nieuwe) caddy.

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#42649
dat is een hele verandering ronnie! m`n complimenten ervoor, het stickeren
lijkt mee een ware hel toe om het zo strak erop te krijgen.

je hebt hem verlaagd met een schroefset he maar achter hoe is dat gedaan aangezien
deze auto`s standaard bladveren achter hebben?

gr.dennis



,
Gebruikersavatar
door denders
#42667
Complimenten Ronnie!
Stickeren kan die wel blijkt maar weer :wink: ...

Leuke stoelen b.t.w. wel heel retro de halflederen kuipjes maar zitten wel lekker. (had ik dus in mijn Cupra)


Grt, Dennis.
door emanuel
#42696
Hee Ronnie, weer aan het wrappen. Mooi werk man !

Hoe is het uiteindelijk met de rekening afgelopen van die Oracal film die je op mijn TT probeerde te zetten en die mat werd als je hem een beetje oprekte? Wat een troep was dat zeg. Is er inmiddels beter metallic folie op de markt die echt hoogglans blijft bij oprekken?
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#42703
ziet er goed uit Ron :smt023 is wel heel wat opgeknapt, wielen staan hem ook echt super

greetz
Gebruikersavatar
door Ronnie
#42709
goTTzilla schreef:dat is een hele verandering ronnie! m`n complimenten ervoor, het stickeren
lijkt mee een ware hel toe om het zo strak erop te krijgen.

je hebt hem verlaagd met een schroefset he maar achter hoe is dat gedaan aangezien
deze auto`s standaard bladveren achter hebben?

gr.dennis



,
De folie is 55 micron dik (0,55 mm), ik werk het liefste met die folies die zo dun zijn, al zijn dat wel de meest lastige om mee te gaan plakken als je niet ervaren bent.

Waar de bladveren normaal vast zitten achter is losgehaald en speciale stalen platen met 4 verlaagstanden... staat nu op de hoogste stand, de as leggen ze dan op de bladveren. Scheelt een hoop qua wegligging en de wind heeft minder vat op die bak achter en dan schommelt t niet meer zo. Achter staat die dus in de hoogste stand, is laag genoeg en het kans dus nog veel lager met de velgrande de kast in, maar vind dat geen gezicht.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#42710
Vincentos schreef:Wat is die wagen opgeknapt zeg. Veel plezier met je (nieuwe) caddy.

Groeten,
Vincent
Thnx! Paul zal dr het meest mee reclame rijden ;)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#42712
Denzo schreef:Complimenten Ronnie!
Stickeren kan die wel blijkt maar weer :wink: ...

Leuke stoelen b.t.w. wel heel retro de halflederen kuipjes maar zitten wel lekker. (had ik dus in mijn Cupra)


Grt, Dennis.
wereld van verschil en die standaard rotstoelen zaten vol vlekken dus moesten dr wel uit, ondanks ze 12 jaar oud zijn zitten ze goed en heb de bestuurdersstoel zelf gerepareerd was de wang van naar de knoppen, schuim verniel je helaas door teveel keer kracht dr op te zetten dus wie de wangen van zijn of haar TT heel wil houden til je eigen lichaam dr overheen dan spaar je de schuimdelen ;)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#42713
emanuel schreef:Hee Ronnie, weer aan het wrappen. Mooi werk man !

Hoe is het uiteindelijk met de rekening afgelopen van die Oracal film die je op mijn TT probeerde te zetten en die mat werd als je hem een beetje oprekte? Wat een troep was dat zeg. Is er inmiddels beter metallic folie op de markt die echt hoogglans blijft bij oprekken?
Die hebben ze intern daar maar afgeboekt, ga niet betalen voor rommel waar ik niet om gevraagd heb Avery werkt het fijnste, echter is die nog steeds van kleur zoals jij die in handen gehad hebt. 3M is een eventuele extra optie om te kijken maar iets duurder. Er zijn inmiddels ook dure carbon, wood e.d. print folies op de markt, die ook goed vervormbaar zijn maar inkoop kost die als wat verkoop gevraagd wordt voor die gegoten kleurenfolies.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#42714
blue germanstyle schreef:ziet er goed uit Ron :smt023 is wel heel wat opgeknapt, wielen staan hem ook echt super

greetz
thnx, Paul geniet dr inmiddels t meest van, misschiend at ik nog een bedrijfsbakkie dr bij ga halen en dan zelf mee rondsjouwen en fiets achter in en pleur die maar ergens op een druk punt neer, want zoveel rij ik niet.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#42965
De achterlichten geheel rood maken zou dat wat zijn van de Caddy?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#42969
Ronnie schreef:De achterlichten geheel rood maken zou dat wat zijn van de Caddy?
dat lijkt me zeker weten mooi toe. het lijkt wel of is het origineel maar dat is het dan
net weer niet. even langs de spuiter, die blaast er zo even rode inkt over heen en je kan je
hele achterkant van je caddy niet terug.

gr.dennis
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]