Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Door wie is de tuning (aan de hand van de grafieken) beter uitgevoerd?

Ik ben tegen tuning van auto's
1
11%
Hartog tuning
Geen stemmen
0%
***
8
89%
Gebruikersavatar
door evdb
#44363
Allen,

Momenteel zit ik bij de *** en de laatste hand wordt gelegd aan mijn TT.
Ik heb de vermogensgrafiek gezien van de software welke door Hartog tunning erin is gezet.

Ongelofelijk! Als je dat vergelijkt met het vermogen (en trekkracht!!) wat de auto nu heeft....... WOW!

Ik hoop dat ik over 1/2 uurtje weer terug richting Almere kan rijden.


Afbeelding

Groen = VR6
Grijs = Hartog
Paars = Standaard

Ik heb alleen een foutje gemaakt met de brandstof. Ik heb V-Power van Shell getankt en ik had 98 moeten tanken.
Scheelt 20PK en motor pingelt boven de 5000 toeren. Even snel tankje leeg rijden en lekker vullen met 98!! :lol:

Tot zo,

Erwin
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#44365
Hahaha die erwin, dacht dat jij niet van het tunen was. Sja het virus grijpt al snel om zich heen he?!

Lijkt mij trouwens een leuk idee om hier in deze thread alle vermogensgravieken te plaatsen. Zullen er een hoop worden i.v.m. de afgelopen tuning-meeting bij de ***.
Gebruikersavatar
door tony
#44370
:D ziet er super uit,

ben benieuwd naar het chippen ,
heb inmiddels ook een afspraak staan bij vr6,
moet helaas nog effe wachten :? want ik heb niet eerder tijd dan na de sint,
maar dat wordt een leuk cadeautje denk ik :D :D :D

veel plezier met je snelle TT

groetjes ton
Gebruikersavatar
door sweeper
#44374
Met de juiste benzine zou je op de 258pk uit moeten komen dus. Netjes hoor.
Er zit een mooie opgaande lijn in de grafiek, en niet teveel verval in de hoge toeren.
Zeer mooi resultaat dus.

Hartog "eat you're hart out!"

projecTT-ONE schreef:Lijkt mij trouwens een leuk idee om hier in deze thread alle vermogensgravieken te plaatsen.
Er is al eens een topic over gestart. Heeft weinig zin om dingen dubbel te gaan doen.
Gebruikersavatar
door evdb
#44375
Afbeelding
De patiënt de bank op....

Afbeelding
Even vast zetten.

Afbeelding
Quattro systeem uitzetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De computer van buiten.

Afbeelding
De computer van binnen.

Gebruikersavatar
door Rommyke
#44380
projecTT-ONE schreef:Hahaha die erwin, dacht dat jij niet van het tunen was. Sja het virus grijpt al snel om zich heen he?!

Lijkt mij trouwens een leuk idee om hier in deze thread alle vermogensgravieken te plaatsen. Zullen er een hoop worden i.v.m. de afgelopen tuning-meeting bij de ***.
Lijkt me ook een leuk idee om te kijken naar de grafieken van iedereen die een tuning heeft gedaan .
zo kan men ook direct het verschil zien tussen de verschillende tuners.
evdb schreef: Groen = VR6
Grijs = Hartog
Paars = Standaard

Ik heb alleen een foutje gemaakt met de brandstof. Ik heb V-Power van Shell getankt en ik had 98 moeten tanken.
Scheelt 20PK en motor pingelt boven de 5000 toeren. Even snel tankje leeg rijden en lekker vullen met 98!! :lol:

Tot zo,

Erwin
Erwin ,

Zoals ik kan zien heeft je wagen +/- 152kw standaard ?
Is dit de 1.8T met 165Kw waarbij je die 152kw aan de wielen hebt of volledig aan de Benzine te wijten ?


Groetjes
Romain
Gebruikersavatar
door evdb
#44381
Romain,

Zover ik heb begrepen heeft de benzine een grote invloed.

Erwin
Gebruikersavatar
door Geert
#44383
ik begrijp dat mensen wat willen doen ten aanzien van het vermogen en afgifte aan de auto door alle milieu restricties. Ik laat mijn motorfietsen ook weer opnieuw afstellen zonder die troep.
Maar auto's die in ene veel meer vermogen krijgen door dusdanige aanpassingen dat het niet meer past bij de auto vind ik persoonlijk echt gevaarlijk.
Je hebt mensen die het goed doen en ook gelijk remmen e.d. ten aanzien van veiligheid ook aanpakken, maar het gaat toch nog altijd te vaak fout.


Of is dit een hele gekke mening? :oops:
Gebruikersavatar
door massari
#44384
Zo'n getunede MK1 225pk quattro vond ik maar niks, vooral op hoge snelheden (250+), dan was het nogal zoeken naar stabiliteit, voelde je de auto niet eens meer op de weg. Dus hou je vast! :wink:

Dus als je in dit geval aanpassingen aan de wagen (onderstel etc.) kunt doen om de auto stabiel en veilig te krijgen, dan zou ik dat ook doen.
Gebruikersavatar
door TTPost
#44387
Rij je vaak 250+ dan? :D
Gebruikersavatar
door massari
#44395
Nou nee, maar boven de 200 vond ik mijn oude MK1 (en die was goed aangepakt qua tuning, niet alleen motorisch, maar ook qua onderstel) niet fijn rijden...

De MK2 is beter.
Gebruikersavatar
door evdb
#44405
Ik zal het ongetwijfeld wel eens rijden maar in principe kom ik niet boven de 180km/u.
Van de week moet ik even naar Duitsland en dan zal ik eens kijken of ik de zelfde mening deel als je boven de 200/250+ komt.

Maar dat neemt niet weg dat hij perfect rijd. Veel trekkracht en heerlijk in de bochten!

Wordt vervolgt... :-)
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#44426
Ik had die ervaring eigenlijk niet bij 250 op de teller. misschien ligt een roadster iets beter op de weg?
Gebruikersavatar
door sweeper
#44429
Edgecrusher schreef:Ik had die ervaring eigenlijk niet bij 250 op de teller. misschien ligt een roadster iets beter op de weg?
Wat de één een goede wegligging vindt is voor de ander matig. Je hebt niet het vergelijk met een mk2 die ook door de vakpers wordt bestempeld dat hij een betere wegligging heeft dan de mk1.

In basis zal een coupé altijd een beter wegligging hebben dan een cabrio vanwege betere torsiestijfheid.

Mijn ervaring is ook dat op hoge snelheid de mk1 goed op de weg ligt, maar heb ook geen vergelijking met mk2
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#44458
In basis zal een coupé altijd een beter wegligging hebben dan een cabrio vanwege betere torsiestijfheid.
In bochten zou dit natuurlijk kunnen opgaan, maar voor de rechtuit stabiliteit betwijfel ik dit, dan zijn misschien de extra kilo's van de roadster en de daklijn die de roadster de betere rijeigenschappen geeft.
de spoiler is niet voor niets op de coupe gekomen uit noodzaak, bij de roadster is dit ook maar gedaan, maar misschien niet eens noodzakelijk.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]