Pagina 1 van 1

Fluitende turbo? hoe

Geplaatst: wo dec 16, 2009 16:19
door KennyTT
Hoi allemaal ik zou graag hetzelfde geluid hebben als een subaru zodat je die turbo goed hoord, weet soms iemand hoe ik dit kan bekomen?

Mvg

Geplaatst: wo dec 16, 2009 16:42
door Geert
Subaru aanschaffen :D

Geplaatst: wo dec 16, 2009 16:52
door Peultje
bedoel je dat je gesis hoort als je je gas los laat na een bepaald aantal toeren? :)

dan moet je er een dumpvalve opzetten :) heb ik ook, en dat klinkt egt vet!

(vraag me niet hoe en wat mbt monteren en wat je nodig hebt, zat er al op toenk em kocht :) )

gr

Gerard

Geplaatst: wo dec 16, 2009 18:01
door Masterwill

Geplaatst: wo dec 16, 2009 20:29
door sweeper
Als je de turbo wilt kunnen horen fluiten tijdens het accelereren dan zal je een ander turbo moeten plaatsen. Onze turbo's hebben standaard een demper.

Als het afblazen wil horen op het moment dat je gas loslaat moet je een Forge Splitter plaatsen op de plek van de DV. Een echte volwaardige BOV (blow off valve) kan niet op onze TT zonder de ECU aan te passen.

Ikzelf heb in overleg met Ronald (***) op de plek van de DV een FMCL007P & in de slang direct voor het gasklep huis een FMDV004 (echte Blow Off). Ronald heeft de software daar op aangepast. Heb ik een rustige rijstijl dan zal bij gas los de DV opengaan, maar bij flink stampen werken ze beide & hoor je de psssst. Omdat ik mijn turbo vervangen heb hoor je ook het fluiten (opspoelen) van de turbo, maar niet hinderlijk. (nieuwe heeft geen demper)

Het is een leuke combi zo, en mensen zie je echt verschrikt omkijken als ze de BOV horen.

Geplaatst: vr dec 18, 2009 0:31
door Ronnie
Ik hoor de wastegate anders erg goed inde auto Eric, wat maakt een S3 turbo dan anders als van een TT want de 225 pk die ik naar 274pk had laten chippen had er idd minder last van. De S3 als ik daar mee bij t postkantoor weer weg schiet dan zijn die oudjes met warme dagen in t jaar altijd zo zwaaierig met de hand... trek alleen maar vlot op naar de 50 en nog van die handjes van doe eens rustiger :D je hoort bij mij de druk iig erg goed ook al zit er een Forge DV op ipv een Blow Off Valve

Geplaatst: vr dec 18, 2009 7:28
door sweeper
Ik hoop voor jouw dat je de wastegate niet zal horen. Dit is tenslotte een klepje in het uitlaat gedeelte van de turbo die als de druk van de turbo te lang aanhoud of te hoog oploopt als bypass fungeert voor de uitlaatgassen.

Kan het niet een lekke vacuüm/druk slang zijn dan? Ééntje met een klein scheurtje die pas echt merkbaar wordt bij maximale druk.

Een Forge DV hoor je inderdaad beter dan het origineel, en helemaal als je ook nog eens een openlucht filter systeem hebt, maar niet zo goed als een echte BOV of Splitter.

Geplaatst: zo dec 20, 2009 19:57
door Ronnie
dan weet ik niet precies wat ik hoor, maar als de opgebouwde druk vrij komthoor je t goed en bij schakelen als je van t gas af gaat en de motor valt wat terug dan hoor je t geuid ok is de druk iig, maar geen slang is lek of los want heb dat eerder gehad. In een TT hoor je beduidend minder ook al is die gechipt, DV, Katvervanger etc.

Geplaatst: zo dec 20, 2009 22:02
door sweeper
De enige optie die ik dan nog kan bedenken is dat tijdens boost de N249 via het vacuüm potje de DV opent. Met een sissend geluid als gevolg.
Heb zelf voor dit fenomeen de N249 bypass gedaan. Mocht de druk dan echt te hoog oplopen neemt de N75/wastegate de boost wel weg, maar veel geleidelijker.

Geplaatst: zo dec 20, 2009 23:14
door Ronnie
We kijken wel een keer met een meeting als we dr beiden zijn moet je maar een keer meerijden of zelf rijden dan merk je wel op wat ik bedoel.

Geplaatst: zo dec 20, 2009 23:18
door sweeper
No problem. :smt023

De nieuwjaarsmeeTTing zal er toch nog wel komen?
Als mijn velgen gerepareerd zijn & winter schoeisel er dan eindelijk onder zit, zal ik er zijn.

Geplaatst: zo dec 20, 2009 23:20
door Ronnie
Ja die komt dr wel, is gelijk de ledenvergadering ieder jaar opnieuw, hopelijk kan dan ook de nieuwe site en t nieuwe forum de lucht in.

Gr Ronnie