Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Boetes naar inkomen? Hoe meer je verdient, hoe hoger de boete...

Ja, ben ik mee eens!
4
19%
Nee! Inkomen van iemand moet niets uitmaken.
17
81%
Gebruikersavatar
door evdb
#48404
Vandaag mijn eerste (ja, echt waar...) boete ontvangen die ik met mijn schaTTje heb gereden.

Op een weg waar je 50 mocht, reed ik de ongelofelijke snelheid van 58Km/h (na corr. 55Km/h).
's nachts om 01:30, dus dat is een levensgevaarlijk snelheid voor eventueel kinderen die nog op straat spelen.

30 eurootjes (inclusief 6 euro administratiekosten (??))

Maar.... ik krijg er wat voor terug! Ik ga een foto opvragen. Voordat ik hem inlijst en ophang in de garage, zal ik hem nog even inscannen en in dit topic zetten. Het opvragen/opsturen van de foto is 'gratis'.

Zijn er nog andere leden die samen met hun schaTTje op de foto staan?

Erwin
door ptie
#48423
Hoe meer je verdient, hoe hoger de boete lijkt me terecht. Een boete van 50,- op een inkomen van een ton maakt geen indruk. Het moet dan natuurlijk wel gaan op terechte boetes.

30,- voor 5km/h te hard 's nachts op 01h30 schaar ik niet onder terecht.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48425
Doen ze dat in Zweden niet t bekeuren naar inkomen? dat doen ze iig niet alleen bij verkeersovertredingen meen ik ergens gelezen of gehoord te hebben, wel goed op zich bij die grootverdieners, die voelen t anders echt niet in t budget
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#48426
je krijgt een boete omdat je als ware een beetje gestraft moet worden voor je rijgedrag. dus als je een hele hoop verdiend kan je wel wat meer boete
betalen anders boeit het je echt niet als je een vermogen aan geld hebt en je een paar tientjes boete krijgt.

wat betreft jou overtreding. wat voor debiel gaat nou om zo`n tijd controleren op snelheid :smt067 en dan ook nog eens zo`n lage overschrijding.

maar het gaat de politie volgens mij niet meer om de veiligheid in het verkeer. de controles zijn er gewoon om geld in de staatskas te krijgen.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door Vincentos
#48434
Gaat in mijn ogen nergens over. Iedereen moet zich aan de wet houden en dat er een onderverdeling wordt gemaakt in inkomen maakt het echt belachelijk. Dat altijd maar ''de sterkste schouders'' de zwaarste lasten moeten dragen is in mijn ogen al onzin. Het heeft straks helemaal geen zin meer om door te leren met alle inkomensafhankelijke belastingen.

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door Snowking
#48438
De bekeuringen zijn niet alleen bedoeld om je te laten boeten voor het te hard rijden maar ook om het te hard rijden af te schrikken. En als je krap bij kas zit zal het wel eerder afschrikken. Maar hogere boetes voor voor de hogere inkomens klinkt toch ook niet echt eerlijk. Oplopende boetes misschien wel? Als je vaak te hard rijd wordt de boete steeds hoger. Dan is na een tijdje 5km te hard geen 30 euro maar 300 euro. Dan gaat het vanzelf steeds meer afschrikken om te hard te rijden.

groeten, Robin
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48439
te beknopte poll dus :D
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#48440
Gewoon snelheidslimiet overboord kieperen.... Niemand meer een boete :D

Oh nee, gaat ook niet goedkomen dan :lol: :roll:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48441
Ik stem voor! :D linkerbaan 200, de volgende 180, dan 160, 140, 120, 100, 80 hups 6 baans gooi maar neer :D dan hebben we iig een hele tijd geen flinke wegwerkzaamheden meer nodig als t klaar is!

:lol:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#48443
Ja precies! Even de voordelen:
  • In het begin veel werkgelegenheid
  • 6-baans snelweg, dus geen files
  • Geen files is goed voor de economie
  • Oom agent kan zich volledig gaan richten op de criminaliteit
  • Mensen krijgen weer plezier in het autorijden
Enige puntje is dat mensen allemaal een snelle wagen moeten gaan aanschaffen, maar ja, da's ook weer goed voor de economie :lol:
Kortom.... Kan ik me nog ergens kandidaat stellen voor de verkiezingen :D
Gebruikersavatar
door nickbox
#48444
Ik zie het meer als een hardrijbelasting.
Het is duidelijk dat er in de meeste gevallen alleen gecontroleerd word om geld binnen te halen.
Dit word zelfs opgelegd aan de korpsen. Het is simpelweg een deel van het totale budget van de politie.
Wat gebeurd er nu als er braaf volgens de regels gereden zou worden, dan moeten dus andere belastingen het gat vullen.
Men zou dan b.v. kunne verzinnen dat bij warme dagen de cabriorijders die met gesloten dak een bekeuring krijgen.
Daklozen zijn in Rotterdam altijd al verdacht geweest.......
Betalen naar inkomen doen we al genoeg, dus nu even niet.......
En een paar kilometer te hard gebeurd snel. Ik heb liever dat ik goed op het overig verkeer let dan zoeken of er ergens een foute politie man staat, of dat je constant op je teller moet kijken......

Vedrer lijkt het me ook weer tijd om mijn oude plan weer uit de kast te halen:
Wanneer in een 80 km zone geen 80 gereden kan worden kunnen de gemiste kilometers gebruikt worden op momenten dat er wel door gereden kan worden.
Dus in de kwartier in de file en gemiddeld 20 gereden, dan even een kwartiertje 160 rijden daar waar 100 voor geschreven wordt......
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#48445
Haha, ja en dat je dan de evt. opgespaarde km's kunt inwisselen voor een mooie badjas... of een koffiemok :lol: Geweldig!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48446
Gewoon van die groene zone bebording met de snelheid die je moet rijden erbij, maken we dr een grote speelplaats van op de weg :D
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#48447
Lol
Ff minister Eurlings PB-en :lol:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48448
Partij GAS dr OP!

heerlijk dubieus... :D
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]