- wo mar 24, 2010 10:50
#50782
Heren,
Het word langzamerhand tijd om mijn TT'tje van iets meer vermogen te gaan voorzien.
Ik heb de S-Line versie met 150 PK. de standaard specificatie zoals op wikipedia staat?
: 4-in-lijn 150 pk 210 Nm voor 1335 kg 8,9 sec
Al geloof ik deze waarde niet helemaal. Hij voelt zoveel sneller dan mijn vroegere 1.8V6 Mazda MX-3 (140 PK 8.4 sec )
En deze week op mijn nieuwe HTC telefoon Dino Dyno geinstalleerd en die gaf aan (bij nat wegdek ) dat ik na 8.1 sec vanuit stilstand de 60Miles p/h passeerde.
Dus ga ik er maar van uit dat de standaard waardes niet helemaal kloppen.
Ik wil rond de 500 euro besteden om wat meer Pk's vrij te maken.
Op dit moment is de enige aanpassing een Forge DV Split'r, waar ik ook nog een vraag over heb.
Hoe is deze het best af te stellen? want op dit moment zit er bij overschakelen in flink gat tussen de turboaanslag!
Nou zit ik te denken aan een standaard chip van Tunex waarbij ze deze waardes opgeven. Audi TT 1.8 T 110 kW / 150 PK --> 141 kW / 191 PK 210 Nm --> 290 Nm
Prijs 225 euro, Ik heb veel gelezen over Tunex en andere (betere) tuners. maar ik denk dat het voro deze prijs toch leuk kan zijn.
dan hou ik nog 275 euro over. Is hier nog wat PK's mee te verkijgen? anders zit ik te denken aan optische aanpassingen,
Graag jullie advies hierin? en hebben er mensen ervaring met 150PK tunen?
Is het echt een wereld van verschil? en hoe zit het kwa geluid van de Turbo / DV? veranderd dat nog?
ALvast bedankt voor al jullie reacties.
Het word langzamerhand tijd om mijn TT'tje van iets meer vermogen te gaan voorzien.
Ik heb de S-Line versie met 150 PK. de standaard specificatie zoals op wikipedia staat?
: 4-in-lijn 150 pk 210 Nm voor 1335 kg 8,9 sec
Al geloof ik deze waarde niet helemaal. Hij voelt zoveel sneller dan mijn vroegere 1.8V6 Mazda MX-3 (140 PK 8.4 sec )
En deze week op mijn nieuwe HTC telefoon Dino Dyno geinstalleerd en die gaf aan (bij nat wegdek ) dat ik na 8.1 sec vanuit stilstand de 60Miles p/h passeerde.
Dus ga ik er maar van uit dat de standaard waardes niet helemaal kloppen.
Ik wil rond de 500 euro besteden om wat meer Pk's vrij te maken.
Op dit moment is de enige aanpassing een Forge DV Split'r, waar ik ook nog een vraag over heb.
Hoe is deze het best af te stellen? want op dit moment zit er bij overschakelen in flink gat tussen de turboaanslag!
Nou zit ik te denken aan een standaard chip van Tunex waarbij ze deze waardes opgeven. Audi TT 1.8 T 110 kW / 150 PK --> 141 kW / 191 PK 210 Nm --> 290 Nm
Prijs 225 euro, Ik heb veel gelezen over Tunex en andere (betere) tuners. maar ik denk dat het voro deze prijs toch leuk kan zijn.
dan hou ik nog 275 euro over. Is hier nog wat PK's mee te verkijgen? anders zit ik te denken aan optische aanpassingen,
Graag jullie advies hierin? en hebben er mensen ervaring met 150PK tunen?
Is het echt een wereld van verschil? en hoe zit het kwa geluid van de Turbo / DV? veranderd dat nog?
ALvast bedankt voor al jullie reacties.