Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door spitfire
#56916
Hallo beste mensen.

ik wil een nieuwe radio inbouwen een JVC KD-AVX40.[Heeft iemand deze radio?]
Heeft iemand daar ervaring mee hoe ik dat het beste kan doen.
Er zit nu een grundig radio in weet nog niet hoe ik er die uit moet halen.
heeft iemand hier een suggesties voor.
Gebruikersavatar
door sweeper
#56917
Ik durf voor een Grundig niet met zekerheid te zeggen hoe hij vastzit, maar ik gok dat er 4 gaatjes op de hoeken zitten waar je 2 beugels in kan steken om hem te ontgrendelen. Anders even naar een automaterialen of auto audio zaak in de buurt gaan, die hebben vaak alle soorten haakjes/beugeltjes om verschillende radio's eruit te krijgen.

Over je JVC kan ik zeggen dat ik een vergelijkbare headunit heb gehad, en blij ben dat ik hem kwijt ben. Ik had de "Tristan BT1D4301" uit Duitsland. http://www.heliasmarket.de/heliasmarket ... odukte.php
Kwalitatief prima, maar de bediening van het "motion sensor" is niet prettig. Vooral als volumeknop kom je in de knoei met de andere functies, en moet je eigenlijk de afstandbediening gebruiken. De plek in de TT is eigenlijk te laag om lekker op het scherm te kunnen kijken, en bedienen zonder afgeleid te zijn van de weg. De Tristan kon je het paneel zelfs nog kantelen om het beter te maken, maar ideaal werd het niet. Een autoradio zonder knoppen leek mij ideaal omdat dan het klepje dicht kan, maar je moet hem toch verdiept plaatsen om dat te kunnen, en dat kan je met een radio met knoppen ook, en dan kan het klepje toch ook gewoon dicht.

Ik heb zelf nu de "Pioneer MVH-8200BT" via e-shop ->http://www.eshop.nl/winkel/Auto_radio/P ... medium=cpc, en die klinkt super, en ket klepje kan gewoon dicht.
zie -> http://www.audittclub.nl/forum/viewtopi ... r&start=15 (even scrollen & je ziet een foto van mijn oplossing)
suc6
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#56918
Als er al een aftermarket radio inzit, dan heb je een grote kans dat alle voorbereidingen al getroffen zijn. Het is dan slechts een kwestie van ouwe d'ruit, nieuwe d'rin :)
Bij elke radio worden er 'sleutels' of dergelijke meegeleverd om de radio eruit te kunnen halen. Mocht je die niet hebben, dan zou je evt. bij een lokale car hifi zaak lang kunnen gaan (bijv. Reijnders op de Leenderweg in Eindhoven of Car Sound in Geldrop). Zij zijn ongetwijfeld bereid je hiermee te helpen.

Succes iig!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door spitfire
#56921
Er zitten inderdaad vier gaatjes in de hoeken .Kan ik daar zelf een draad voor buigen?
De jvc radio staat wel goed aangeschreven vraag me af of de tristan en de jvc dezelfde kwaliteit zijn weet iemand dat.

Bedankt.
Gebruikersavatar
door sweeper
#56922
Ja dat zou wel moeten lukken, maar bij de originele zitten een soort weerhaakjes.
Afbeelding

Nee ik denk niet dat het dezelfde kwaliteit is, en dat de JVC vast beter in elkaar steekt, maar de bediening van de motion sensor verschilt niet veel dus vandaar mijn aanmerking daarover.
Gebruikersavatar
door spitfire
#56936
Oke, Maar ik zou er het liefste een hebbben met navigatie maar die zijn zo duur.
Maar toch Bedankt.
Gebruikersavatar
door sweeper
#56937
spitfire schreef:Oke, Maar ik zou er het liefste een hebbben met navigatie maar die zijn zo duur.
Maar toch Bedankt.
Ja dan worden ze gelijk een heel stuk duurder, daarom heb ik die Tristan uitgeprobeerd. Via Ebay kon ik die aanschaffen voor € 320,- incl. de GPS module. zie ->http://cgi.ebay.de/Autoradio-GPS-Navi-4 ... dZViewItem
Op de afzonderlijke onderdelen een prima radio, maar bijv. niet handig als je radio & navi tegelijk wil gebruiken. Je hebt dan n.l. niet de gesproken aanwijzingen van de navi. Het werkt dus wel, maar dan worden het de kleine dingetjes waar je je aan gaat ergeren.

Ik heb hem gelukkig met maar een klein verliesje kunnen verkopen op MP.

Nu dus een complete set-up van Pioneer, & navi via de Iphone met Sygic Aura.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]