Audi TT Club - Forum

Hier vind je alle gesloten onderwerpen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#59998
Club-gedeelte voor clubleden, prima. 35 euro lidmaatschap voor een club, ook prima.

De grote vraag is wat dan het 'club-gedeelte' is, want er is dus nu ook zoiets als een 'donateur-gedeelte'. Mijn indruk van de eerste post is dat het donateur-gedeelte zo'n beetje alles is, behalve dan een sectie waar je kunt vragen hoe je club lid kunt worden.

'Afwachten hoe het gaat worden' staat lijnrecht tegenover 'eind november verandert er van alles, betaal nu om geen rechten te verliezen'. Het is nu 20 november.
#60000
Misschien een lastige vraag maar het verschil is 15 euro of 35 euro.
Iets betalen vind ik niet zo erg overigens maar de vraag:

WAT wordt er precies niet toegankelijk tussen Club- en Donateur?
Aangezien ik tot op heden nog geen enkele keer gebruik heb gemaakt van club activiteiten en dit ook zelden zal doen is mijn persoonlijke ervaring. (heeft niks te maken met geen zin enz.)
Hoofdzaak voor mij, is berichten delen en lezen op dit forum.

Misschien lees ik er overheen maar ik denk dat dit in een lijstje wat duidelijker aangegeven kan worden, ook voor buitenstaanders. Bedankt alvast!

Ronnie: gelijk opschonen? :wink:
#60006
net even 35 euro overgemaakt voor lidmaatschap. we rijden allemaal toch wat duurdere auto's
(dat zijn TT'nu eenmaal) kunnen we dan voor het forumonderhoud, alle info, de toekomstige webshop etc. geen 35 euro per jaar over hebben. als het per maand was, deed ik ook niet mee!!!! nu vind ik de vergoeding echt niet buitensporig. groet hansgij
#60008
hansgij schreef:net even 35 euro overgemaakt voor lidmaatschap. we rijden allemaal toch wat duurdere auto's
(dat zijn TT'nu eenmaal) kunnen we dan voor het forumonderhoud, alle info, de toekomstige webshop etc. geen 35 euro per jaar over hebben. als het per maand was, deed ik ook niet mee!!!! nu vind ik de vergoeding echt niet buitensporig. groet hansgij
De vergoeding van €35,- is ook niet de issue geloof ik.
Als clublid betaal je voor meer dan het forum, en een club kan nu eenmaal niet zonder contributie.

@iedereen - De vraag is meer of het interessant is om €15,- voor donateurschap neer te leggen. Wat/hoeveel krijg je te zien / kan je doen (posten) als gast, donateur, of clublid. Hoe zit het met aankopen in de shop, en de eventuele kortingen voor betalende leden op producten in de shop. Zijn er voordelen bij georganiseerde meetings, etc, etc.

Om het nog niet te hebben over de afscherming i.v.m. privacy gevoelige gegevens zoals kentekens, mailadressen, telefoonnummers, e.d., die moeten natuurlijk niet zomaar openbaar, en voor iedereen zichtbaar zijn. Afscherming van een deel van het forum is dus niet zo raar. Betaling voor die afscherming zie ik als een vorm van beveiliging.

Ronnie kan natuurlijk het beste aangeven (op een rijtje zetten) waarin de verschillen zitten, en daar kan iedereen zijn beslissing naar nemen.

Iemand die het hier niet mee eens is, is natuurlijk niet gelijk een azijnpisser, en dat er terughoudendheid is begrijp ik ook. De TT Club wil duidelijk een bepaalde kant op, en heeft die weg ingeslagen, of die weg juist is zal de tijd leren. Een ieder die zich hier niet happy bij voelt kan dan z'n eigen conclusie trekken natuurlijk.

- Voor niets gaat de zon wordt gezegd, en dat is zelfs niet eens meer waar. -
#60018
Voor bescherming moet het forum gewoonweg grotendeels dicht voor gasten, waar zich instanties, werkgevers, etc. etc en zelfs criminelen tussen kunnen zitten.
Wat ik duidelijk opmerk is een stijging van bezoek uit de landen waar gestolen auto's heen verdwijnen end aar doodleuk op kenteken gezet kunnen worden met nieuwe papieren waar verzekeringen niet heen durven of kunnen om ze terug te vorderen als de oorspronkelijke eigenaar die auto dan nog wel terug zou willen.
Daarnaast staat niet eenieder stil bij wat ze posten waar anderen in situaties baat bij hebben en wat dus tegen je gebruikt kan worden.

Donateurs betalen voor een geheel jaar 15 euro als ze maandelijks op het forum komen is dat 1,25 euro per maand omgerekend als je 12 x inlogt op jaarbasis. Log je vaker in dan zakt het bedrag per inlog steeds verder.
Voor Donateurs zal er niet bar veel veranderen zoals t nu is, alleen dat er een bijdrage gevraagd wordt om zeer veel activiteit welke niet exact te herleiden is of dat nu positief of negatief gezien zou moeten worden uit te sluiten en gegevens te waarborgen voor gasten die de info niet meer mogen inzien.
Shop korting is een percentage wat wel lager is dan de clubleden aan korting kunnen gaan genieten.

Gasten mogen slechts in enkele hoofdonderdelen in onderwerpen lezen en reageren. De rest wordt wel getoond qua onderwerpen en de titels van topics bijv. maar inhoud is uitgesloten om te raadplegen.

Voor Clubleden gaat het meer veranderen. Daarvoor gaan we informatie vergaren uit het forum en kort en bondig beschikbaar stellen, zodat je je niet rot hoeft te lezen en te zoeken op het forum. Wie daar geen extra bijdrage voor over heeft... helaas dan.

Meningen en conclusies mogen er zijn, maar hou het allen wel graag netjes.

Ik kan persoonlijk nog niet concreet op alles inhoudelijk reageren aangezien er december weer een vergadering plaats vind die meer duidelijkheid zal moeten gaan verschaffen.
#60022
Dankje Ronnie voor het overzichtelijke antwoord!

Aan de zijlijn gekletst vind ik wel dat iemand zelf verantwoordelijk is welke foto's en teksten hij of zij plaatst..ik vind jullie niet voor 100% verantwoordelijk voor derden eerlijk gezegd. Als iemand zijn TT even met sleutel laat staan KAN het dievengilde daar misbruik van maken..tsja

Maar goed, succes alvast met afspraken, ik wil graag lid blijven van deze club want ik heb er toch ook al mijn voordeel mee gedaan en het is een gezellige verzameling van auto-fanaten! Ook heb ik de TT nog wel een tijd. Zal van de week eens aktie ondernemen qua bestelling :wink:
#60128
Weinig tijd, maar zal het morgenavond proberen uit te voeren..
#60248
Een donateur erbij :wink:
Ideal gedeelte werkt goed!
#60781
De eerste aanpassingen zijn reeds in gang gezet. Om het voor iedereen inzichtelijk te houden is hieronder een overzichtje met de geplande fases:

Uitbreiding (sub-)forums:
  • Clubmembers & donateurs krijgen er extra afgeschermde (sub-)forums bij.
Verplaatsen van reeds bestaande topics:
  • In deze fase gaan we de bestaande topics herverdelen in de nieuwe opzet. Deze verandering zal het meest zichtbaar zijn voor iedereen.
Sluiten van overbodig geworden forums:
  • Hier worden de forums die in de toekomst niet meer gebruikt gaan worden gesloten.
Instellen van de forumpermissies:
  • Wanneer alle forums zijn ingevuld, worden de toegangs- en schrijfrechten van de verschillende gebruikersgroepen definitief toegewezen. Dit houdt in dat elke gebruiker de juiste privileges krijgt.
Mochten er onverhoopt nog vragen zijn dan hoor ik dat graag natuurlijk!

Groeten
Joop
#61207
Momenteel ben ik bezig met het herindelen van de forums (zoals eerder aangekondigd). Hierbij kan het gebeuren dat de forumpermissies (het wie-mag-wat verhaal) enigszins verstoord wordt, daar deze een nieuwe locatie krijgen.
Ook zal te merken zijn dat bepaalde delen van het forum in de toekomst beperkte mogelijkheden krijgen qua toegankelijkheid en zichtbaarheid.

Groeten
Joop
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]