Audi TT Club - Forum

Hier vind je alle gesloten onderwerpen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#61209
Ik heb nog steeds geen enkel idee waarvoor je dan gaat betalen... :?

Als ik iets koop wil ik wel weten wat ik koop.
Dus kom maar op met een lijstje met welke delen bij welke optie horen.

beetje als een limited edition cd, staan er extra goede nummers op dan wil ik er best extra voor betalen, voor 2 afgekeurde slechte nummers niet, laat staan wat stom geneuzel als de making-of...

Ik vraag me wel af, zoals eerder gesteld, of dit niet een doodsteek van een forum is.
Er zijn tenslotte alternatieven en ook wel andere forums met (soms nog wel meer) know-how...
#61210
Vooralsnog wel, Peter :wink:
De uiteindelijke vorm hangt ook af met de technische mogelijkheden en beperkingen van het forum. Als je voor het één kiest, moet je soms ergens anders wat laten vallen...
Ik ga er vanuit dat er een goede mix zal ontstaan voor iedereen.

Groeten
Joop
#61213
Het forum komt er als volgt uit te zien:

GASTEN/GEREGISTREERDE GEBRUIKERS (Gratis):
  • kunnen slechts posten in de algemene topics
  • kunnen slechts een deel zien van de overige topics
  • hebben geen toegang tot het clubgedeelte
  • genieten niet van kortingen in de webshop
  • betalen een eigen bijdrage bij deelname aan de grotere meetings
DONATEURS (€ 15,- p/jaar):
  • kunnen posten in alle topics (m.u.v. het clubgedeelte)
  • hebben geen toegang tot het clubgedeelte
  • krijgen korting op aankopen in de webshop
  • betalen een gereduceerd bedrag bij deelname aan de grotere meetings
CLUBLEDEN (€ 35,- p/jaar):
  • hebben toegang tot het gehele forum
  • hebben een eigen, afgeschermd gedeelte op het forum*
  • krijgen extra korting op aankopen in de webshop
  • hebben gratis toegang tot de grotere meetings
* Het doel is om een veilige omgeving te creëren voor de clubleden, waar niet iedereen over de schouders kan mee kijken. Een omgeving waar je niet bang hoeft te zijn als er een kenteken of 06-nummer te zien is.

De huidige situatie beperkt ons wat extra terug te doen voor de mensen. Meetings bijvoorbeeld moeten het liefst kosteloos worden georganiseerd en een bakje koffie dient zelf te worden betaald. Met de beoogde inkomsten willen we hierin verandering gaan brengen. Zou het niet mooi zijn als we eens een keer een mooie prijs kunnen weggeven? Zou het niet mooi zijn als we de evenementen nóg grootser en nóg spectaculairder kunnen aanbieden?

Uiteraard moet er dan een onderscheid gemaakt worden tussen de mensen die wel en niet betalen. Dit verschil proberen we nu te vertalen in een stukje toegangsrecht op het forum, want dit is het enige visuele/tastbare wat we hebben bij de club. We zijn relatief gezien een kleine groep en we hebben er met z'n allen bewust voor gekozen een selecTTieve groep te blijven. Hier draait het om de TT en niets anders dan de TT :wink:, waar het op andere sites/forums een wirwar is van allerlei modellen en merken. Tot nu toe hebben we alles enigszins kunnen bekostigen, maar we willen alsmaar meer en beter met z'n allen, dus moet er iets veranderen.
En helaas liggen de sponsoren niet voor het oprapen, die houden vooral in dit soort tijden het liefst de hand op de knip...

Ach, eigenlijk betaal je niet voor het wel of niet toegang hebben tot bepaalde forums, maar meer voor alles wat er omheen gebeurd.
Een sigaar uit eigen doos? Tja, misschien wel voor een deel... maar je betaalt voor een Corona en krijgt er een dikke Cubaanse voor terug! (Sigaar dan, hè) :lol:

Groeten
Joop
#61246
Ik vraag me nog steeds af waarom het bij andere forums (zowel kleinere als grotere) wel mogelijk is om een forum gratis aan te bieden. (ik kan me zo niet eens een forum voor de geest halen, waarbij je moet betalen om elkaar te kunnen helpen)
#61265
Edgecrusher schreef:Ik vraag me nog steeds af waarom het bij andere forums (zowel kleinere als grotere) wel mogelijk is om een forum gratis aan te bieden. (ik kan me zo niet eens een forum voor de geest halen, waarbij je moet betalen om elkaar te kunnen helpen)
Het is niet zo dat het gehele forum wordt dichtgetimmerd, natuurlijk blijft er genoeg ruimte over om gratis elkaars passie te delen :wink:. We zijn echter wel van mening dat niet 'alle' informatie en mogelijkheden van het forum voor iedereen toegankelijk/beschikbaar hoeft te zijn.
Eric zegt het eigenlijk al: we zijn in beginsel een club, waar het forum een onderdeel van is.
De een kiest voor een open forum, de ander voor een besloten club site en wij proberen hierin een gezonde mix te vinden. Kortom, liedjes luisteren mag, maar wil je die exclusieve bonus tracks, dan kost je dat iets extra's :wink:

Groeten
Joop
#61297
Is het nu de bedoeling dat je zelf je berichten onder de goede onderwerpen moet plaatsen?, of wordt dit gedaan....., dit voornamelijk omdat er een splitsing is gemaakt tussen Mk1 en Mk2, of kan je dit zelf niet doen, had het nog niet gevonden namelijk


En de welkomst pagina van de mag weer geupdate worden :D

De Audi TT is veel meer dan een vervoersmiddel alleen. In haar reeds 12-jarige bestaan is het nog altijd een lust voor het oog; een waar icoon in de autowereld! Niet alleen de eerste modellen zult u hier aantre
#61299
Vanaf heden is het natuurlijk de bedoeling dat als je een nieuw onderwerp start het op de juiste plek zet. Joop zal in de loop van de tijd alle bestaande onderwerpen naar de juiste plek dirigeren. Even opletten dus.
#61307
marttin schreef:Is het nu de bedoeling dat je zelf je berichten onder de goede onderwerpen moet plaatsen?, of wordt dit gedaan....., dit voornamelijk omdat er een splitsing is gemaakt tussen Mk1 en Mk2, of kan je dit zelf niet doen, had het nog niet gevonden namelijk
Het overhuizen van reeds bestaande topics zal door ons worden gedaan. Aangezien het hier om duizenden topics gaat, is het wel voor te stellen dat dat niet in een avondje geklaard zal zijn :wink: Uiteraard zullen we de nieuwste topics eerst pakken, zodat actuele threads zo min mogelijk hinder ondervinden.
marttin schreef:En de welkomst pagina van de mag weer geupdate worden :D

De Audi TT is veel meer dan een vervoersmiddel alleen. In haar reeds 12-jarige bestaan is het nog altijd een lust voor het oog; een waar icoon in de autowereld! Niet alleen de eerste modellen zult u hier aantre
You're absolutely right! zal het z.s.m. even aanpassen :thumbright:

Groeten
Joop
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]