- vr feb 25, 2011 19:31
#63100
Hallo mede-tt-ers,
ik weet dat Forge de welbekende Split-R dumpvalve heeft (a 167 euro). Echter kwam ik deze tegen voor 100 euro, van Chargertech.Kent iemand dit ding? Ben benieuwd of het wat is... 1.8T Blow off valve semi-open/volledig gesloten
Blow off valve ontwikkeld voor de 1.8 Turbo VAG motoren.
Passend op: Audi A3 / A4 / A5 / A6 / S3 / TT
Te gebruiken als volledig open blow off valve/ semi-open blow off valve en gesloten recirculatievalve.
--------------------------------------------------------------------------------
Een blow off valve (ook wel dumpvalve genoemd) wordt gebruikt in diverse turbo en supercharger systemen om daarbij de druklading die niet gebruikt wordt(zoals bij overschakelen) uit het systeem te laten lopen. Hierbij ontstaat het overbekende "psshhhht" afblaasgeluid wat bekend is van bijvoorbeeld een subaru impreza.
Op diverse modellen geeft de plaatsing van een volledig open blow off valve problemen, deze blow off valve kan daarom semi-open gebruikt worden waarbij een deel van de af te blazen lucht wordt gerecirculeerd of volledig gesloten waarbij alle lucht wordt gerecirculeerd.
Geschikt voor alle 1.8Turbo motoren:
-Audi A3
-Audi A4
-Audi A5
-Audi A6
-Audi S3
-Audi TT
-Seat Alhambra
-Seat Cordoba
-Seat Ibiza
-Seat Leon
-Seat Toledo
-Skoda Octavia
-Skoda Superb
-Volkswagen Beetle
-Volkswagen Bora
-Volkswagen Golf
-Volkswagen Passat
-Volkswagen Sharan
ik weet dat Forge de welbekende Split-R dumpvalve heeft (a 167 euro). Echter kwam ik deze tegen voor 100 euro, van Chargertech.Kent iemand dit ding? Ben benieuwd of het wat is... 1.8T Blow off valve semi-open/volledig gesloten
Blow off valve ontwikkeld voor de 1.8 Turbo VAG motoren.
Passend op: Audi A3 / A4 / A5 / A6 / S3 / TT
Te gebruiken als volledig open blow off valve/ semi-open blow off valve en gesloten recirculatievalve.
--------------------------------------------------------------------------------
Een blow off valve (ook wel dumpvalve genoemd) wordt gebruikt in diverse turbo en supercharger systemen om daarbij de druklading die niet gebruikt wordt(zoals bij overschakelen) uit het systeem te laten lopen. Hierbij ontstaat het overbekende "psshhhht" afblaasgeluid wat bekend is van bijvoorbeeld een subaru impreza.
Op diverse modellen geeft de plaatsing van een volledig open blow off valve problemen, deze blow off valve kan daarom semi-open gebruikt worden waarbij een deel van de af te blazen lucht wordt gerecirculeerd of volledig gesloten waarbij alle lucht wordt gerecirculeerd.
Geschikt voor alle 1.8Turbo motoren:
-Audi A3
-Audi A4
-Audi A5
-Audi A6
-Audi S3
-Audi TT
-Seat Alhambra
-Seat Cordoba
-Seat Ibiza
-Seat Leon
-Seat Toledo
-Skoda Octavia
-Skoda Superb
-Volkswagen Beetle
-Volkswagen Bora
-Volkswagen Golf
-Volkswagen Passat
-Volkswagen Sharan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Van Fiat 850 uit 1974 (38pk) naar Audi TT uit 2000 (225pk)... we gaan vooruit...