Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door miel
#67710
Is er iemand op dit forum met MK II die wanneer hij zijn sleutel uit het contact neemt de zijspiegels auto.inklappen, en uitvouwen bij terug contact inschakelen :?: :?:
was dit origineel zo en zoniet kan je dit (laten) doen via vagkommende vagkom :mrgreen: :mrgreen: of boordcomputer :?:
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#80133
Hallo.

Even een vraag. Ik heb geen levende zijspiegels al had ik dat best leuk gevonden.
Nee ik heb spiegels zonder spiegelverwarming?

Weet iemand of het standaard zou moeten zijn of spiegelverwarming op de tt mk2 zit.
Auto is origineel vanuit Duitsland. Achterruit verwarming werkt wel maar spiegels niet van de week.
Volgens naar de dealer toe gereden omdat ik nog garantie heb...
Die gaf aan dat er geen draden liepen en dat het er kennelijk niet op zat.

Ik stom verbaasd had het zelfs om m'n oude tt mk1 en m'n Saab. Auto's die ook nog is ouder waren.
Vind wel raar maar het zal wel. Maar een stille hoop dat iemand hier toch nog een idee heeft.
Misschien een juiste combinatie of dat het met temperatuur te maken heeft ?

Bedankt alvast

Gr. Ellen
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#80151
Hi Ellen,

tja.. zonder bekabeling wordt het sowieso lastig :wink:
Maar normaal gesproken werkt een spiegelverwarming icm met de achterruitverwarming.

Groeten,
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#80162
@Joop dat heb je eigenlijk mis, zit zelfs een icoontje voor bij de afstelknop mits je elektrische spiegels hebt want die kan je ook gewoon met handverstelling nog kopen. Weet eigenlijk niet hoe t in de Q5 zit, maar wel dat de Caddy die optie op die wijze heeft. Wel makkelijk want als de ruit schoon is en de spiegels hangen vol druppels ban je die met wat warmte productie in de spiegel zo kwijt.

@Ellen, Duitsers kunnen zowat alles los kiezen en zo gewenste opties samenstellen. Je komt daar dan gek genoeg ook auto's tegen die alle opties kunnen hebben terwijl zo'n eerste eigenaar niets in Xenon verlichting zag of daar het geld niet aan wilde besteden. Dat kom je dan bij NL auto's eigenlijk weer niet tegen, als dat een bomvolle is dan zit er ook xenon op.
Gebruikersavatar
door RuuTT
#80336
Hi Ellen, waarom denk je dat t niet werkt? Spiegelverwarming gaat volledig automatisch, je hoeft er dus geen knop oid voor in te drukken. De auto schakelt het zelf in en uit ahv de buitentemperatuur. Je kan t op een koude ochtend makkelijk uitproberen, duurt wel heel even voor het warm is maar dan zijn de dampen die er meestal af slaan niet te missen :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#80339
Ik heb in de Caddy een speciale stand, dan ontdooien de spiegels veel sneller dan hoef ik de spiegels niet te bekrassen. Dat zal t verschil wel zijn dan, anders gaat dat idd ook met de auto mee maar dat duurt bij diesels 10 minuten dat schiet niet op.
Gebruikersavatar
door sweeper
#80343
In mijn VW-T5 bus moet de spiegelverstellingsknop in het midden staan anders zal de spiegelverwarming niet aangaan met de achterruitverwarming.
door Reillier69
#86511
Heb zelf gemerkt dat de spiegelverwarming alleen werkt als de schakelaar in de middenstand staat van het select knopje
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86523
Je hebt in feite bij de VW familie, waar Audi onderdeel van is:
1. een basis uitvoering
2. een midline uitvoering
3. een highline uitvoering

Klinkt lullig maar Golf 7 rijders rijden weer met een ouder model Audi qua techniek... rij je een luxe golf geldt dat ook maar dan is dat van een luxer model Audi al geweest.

1. kan zelfs geen spiegelverwarming hebben de basis versie
2. dan moet je zelf die stand inschakelen
3. dan gaat alles automatisch en heb je veelal erg veel standaard opties

Heb je een TT waarvan de spiegels niet elektrisch inklappen en je zou dat wel willen heb je een set andere spiegels compleet nodig met motoren er in om te kunnen inklappen en bijbehorende modules, werkt t dan nog niet automatisch moet dat in de boordcomputer geprogrammeerd worden.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]