Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#68261
Iemand weleens in een Lotus Elise MK2 gereden of eentje gehad?
Vind het ook een heel gaaf ding. Roest allemaal ook niet en superlicht.
Helaas zijn er (te) veel met stuur rechts maar ik was zo eens aan het kijken.
De MK2 TT in een beetje uitvoering is me het (nog steeds) niet waard.

Vandaar dat ik andere opties open hou.
Laatst gewijzigd door denders op ma aug 22, 2011 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door patje007
#68264
als daily bedoel je !? Dat ding ben je binnen het jaar beu dan , veel te extreem voor dagelijks gebruik .
Gebruikersavatar
door denders
#68271
Daily ja, en ik kan wel wat hebben hoor maar ik begrijp je.
Heb je erin gereden een tijdje?
(van horen zeggen ben ik niet zo van, alleen eerste hand)

In welk opzicht ben je het zat dan?
Stoelen slecht?, kun je het gas niet doseren?, herrie?
Ik heb geen kids enz. hoef ook geen stationwagen voor spullen, dat soort argumenten.
Dus klein & tweezit is oke maar wel met een boodschap-bakkie :P

Ze maken ze zelfs nog sneller (maar dat hoeft niet voor mij)
Dingen zijn door hun gewicht juist heel voordelig ook als daily en volgens mij mechanisch ook wel in orde inmiddels, tunen indien mogelijk komt altijd later of niet.

Reed er laatst naast eentje maar het stuur zat (ook) weer rechts, ik dacht dus ik ga eens kijken.

Het is natuurlijk vloeken in de kerk hier niet over TT kletsen maar aan de andere kant zijn een boel mensen hier gewoon auto-liefhebbers ipv zwaar merkvast.
Ik ben naar een aantal andere opties aan het kijken ondanks ik de TTMK2 even in het achterhoofd hou maar de markt is nog zo 30k voor een persoonlijk plaatje helaas.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#68275
Is gaaf als 2de auto, rijden super alleen het is meer een kart dan een sportauto :D
Gebruikersavatar
door WimTT
#68287
Lijkt mij ook geen probleem, heel vroeger droomde ik van een Datsun 280 ZX. De Lotus lijkt me ook leuk, maar zoals hiervoor ook al vermeld, meer iets voor erbij.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#68289
Lotus koekjes kunnen elke dag :D Lotus toiletpapier ook... of ga ik nou offtopic? :D
Gebruikersavatar
door denders
#68297
@patje: was jouw mening uit eerste hand of gewoon een gokje hoe de auto is??

@WimTT: waarom? ik zag iemand tijdje terug hier in de wijk met een daily 240zx...
Maar oke, als je geen gereviseerde neemt zul je er wel werk in het weekend steeds aan hebben. Daar heb ik geen tijd voor en trek in :wink:

@Ronnie: bedankt voor de tip: ik moet nog vandaag even boodschappen doen, maar ben toch lekker vrij :D
Laatst gewijzigd door denders op vr aug 19, 2011 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door WimTT
#68302
Die twee kun je niet met elkaar vergelijken, een Datsun 240 of 280 zie ik niet echt als een sportwagen. Meer een hele mooie coupe, maar de Lotus is echt wel een sportwagen.
Gebruikersavatar
door denders
#68307
Ik vergelijk ze zeker niet, hele andere tijd en uitvoering.Al zijn sommige oldtimers in goede en/of gereviseerde staat zeker ook soms moeilijk om niet te willen hebben en...scheelt weer in de oldtimerverzekering en wegenbelasting :D

Maar idd. ik zoek wel een beetje sportief uit doorgaands en van deze tijd, mij zul je niet snel in een dikke mercedes of ander slagschip zien rijden, past me gewoon echt niet.
Gebruikersavatar
door patje007
#68311
Zelf nooit ééntje gehad , had vroeger wel 2 goei kameraden met ene .

Op het autoforum zitten er verschillende met Lotussen en ik denk dat er geen enkele bij is die 'em als daily gebruikt .

Er was er ééntje die het wou proberen , maar hij heeft 'em alweer te koop wegens te extreem ...
Gebruikersavatar
door miel
#68316
Zelf kort gereden, van vriend die hem te koop gezet had. Veel te extreem voor mij wegens in/uit kruipen(na 3 keer al beu) vrij veel geluid binnenin van motor, geen plaats voor autoradio enz... Hij heeft echter wel veel bekijks, zolang je niet in of uit stapt, want dan beginnen mensen te lachen... :( :roll: :?
Gebruikersavatar
door patje007
#68318
ik heb er in Goodwood ook eens in / uitgekropen , no thnx ...
Gebruikersavatar
door denders
#68361
mmm maakt mij alleen maar meer nieuwschierig ! :D
Maar ik snap jullie comments wel, moet wel leuk blijven!
Ik ben echter zelf ook niet extreem in lengte en gewicht... 1,77 Lengte en gewicht om en nabij 77-79 Kg.

Ik zal jullie ervaring in mijn achterhoofd nemen.
Kun je er eigenlijk wel iets in meenemen? volgens mij net 1 dikke boodschappentas?
..in de kofferbak dan he.

Gelukkig kan ik op mijn gemak zoeken naar wat ik nu kan en wil..vandaar dit topic.
Laatst gewijzigd door denders op ma aug 22, 2011 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]