Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door GP
#6332
Beste Jerremy,

Het probleem over de ondeugdelijke instrumentenpanelen van de TT's in de bouwperiode tussen 2000 en halverwege 2004 is naar mijn bescheiden mening echt bekend bij de fabriek, de importeur en de dealers. Er is in Nederland ook sprake van een coulanceregeling echter deze geldt tot een bepaalde leeftijd.

In Engeland is het naar ik lees beter geregeld, daar worden de ronddraaiende metertjes van de TT's, zoals het hoort, vervangen. Op de Engelse sites staat ook ook naar het lijkt officiele correspondentie van AUDI over dit probleem. Ook Topgear is hierbij betrokken (geweest). Lees de andere berichten op deze pagina's nog maar eens na, inclusief de link naar het filmpje.

Deze itims heb ik destijds schriftelijk onder de aandacht gebracht van mijn dealer en de importeur Pon. Het kostte enige moeite om schriftelijk bericht terug te ontvangen. Uiteindelijk heeft Pon in overleg met mijn dealer een compromis bereikt door allemaal een vierde van de vervangingskosten te dragen. Wel gingen hier een paar telefoontjes van mij aan vooraf. Voor de getroffen regeling zeg ik nogmaals zowel Pon als mijn dealer hartelijk dank. Mijn TT heeft 40 duizend kilometers gereden en is in het jaar 2000 gebouwd.

De schriftelijke reactie op mijn brief, waarin ik tevens heb verzocht om een terugroepactie te organiseren voor alle TT rijders, bleef beperkt tot de mededeling dat een oplossing is gevonden in de regeling zoals eerder genoemd. Pon heeft geen woord, en dat begrijp ik goed vanuit hun invalshoek, geschreven over een tegemoetkoming aan TT rijders in het algemeen. Dat is erg jammer, want dat was natuulijk een fantastische reclame geweest voor de klantgerichtheid!! Nu blijft het een beetje op de achtergrond rondzoemen.

In eerste aanleg was ik stellig van plan om er veel energie in te steken, maar je ziet dat de tijd dit afzwakt. Daarnaast heb ik de rekening direct betaald, het 'leed' is geleden en de TT voldoet weer als vanouds fantastisch.

Terug naar jou. Mijn advies is vriendelijk aandringen (schriftelijk, eventueel aangetekend, maak het officieel, zoek aansluiting en ondersteuning) op een coulanceregeling. Als je volhard is de kans op succes groot, daar ga ik van uit, want negatieve publiciteit wil AUDI niet en verdient een dergelijk klassemerk ook niet! Ik ben erg beniewd naar de resultaten. Houd ons op de hoogte!

Groet, Ger
Gebruikersavatar
door Cees
#6343
Zoals ik al in het andere topic aandroeg, misschien is het een tip eens te vragen wat ze in Duitsland met dit probleem doen.
door Jerremy
#6458
Ik heb vandaag bericht gekregen van mijn dealer..
En ja hoor, coulance regeling :)
Auto's tot 24 maanden oud die krijgen helemaal gratis een nieuw instrumentenpaneel en auto's tot 48 maanden, die krijgen 70% vergoed.
Die van mij is van 2003, dus ik moet 30% betalen.
Wat wel cool is, is dat ik 30% van het paneel moet betalen en mijn dealer gaat niks rekenen voor het installeren, dat is dan hun tegemoetkoming.
Toch topper!!
Ik had wat artikeltjes per mail naar mijn dealer gestuurd en hij heeft ook op dit forum gekeken, met die info heeft hij weer contact met PON opgenomen, met dit resultaat :D

Ik ben blij!!
door GP
#6512
Beste Jerremy,

Je inzet alsnog beloond, fantastisch!!

Gr. Ger
Gebruikersavatar
door MisterCats
#6531
en met hulp van het forum :P
Blijkbaar kan dat voor een dealer (en PON) net dat duwtje in de goede richting geven :wink:
door Jerremy
#6767
Gister hebben ze het nieuwe paneel erin gezet.
Ziet er weer top uit.
Mijn BIS ziet er ook een stuk mooier uit moet ik zeggen...

Toch lekker om weer te zien hoeveel benzine ik in mijn tank heb :)
Gebruikersavatar
door MarkG
#8346
Moet ik er sinds gisteravond ook aan geloven? :smt022

Of is het wat anders?

Cockpitverlichting flikkert . Dat wil zeggen dat ie maximaal dimt en dan weer aanspringt etc. Ik heb xenon dus heb begrepen dat het stelwieltje voor hoogte van de koplamp de cockpitverlichting regelt. Draai daar maar wat aan dan gaat het weer even goed. Dat heeft ie nu 4 5 keer gedaan. Begin van erger?

Heb hem trouwens altijd op voluit staan aangezien de dimmer irritant zoemt bij mij. Schijnt wel bekend te zijn.
door emanuel
#8352
Hmmm dat knipperen van de verlichting zou ook door een rotte potmeter in het stelwieltje kunnen komen. Als je met een multimeter de weerstand hiervan meet en hem tijdelijk overbrugt met een vaste weerstand zou het in dat geval weg moeten zijn.

Suc6 ermee !
Gebruikersavatar
door MarkG
#8382
Is dit zelf te vervangen? MARK kiekt u ook even mee? Dashboard er uit? Dan pas ik al :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#8386
zit aan t onderste stuk kunststof plaat wat als ik t goed heb bij t stuurgedeelte helemaal zit. Is ff geduld om los te halen maar wel zelf te doen. Demonteer en monteer t van de A3 en S3 ook gewoon zelf als dr wat niet naar mn zin werkt. ff checken en desnoods vervangen altijd.
Gebruikersavatar
door MARK
#8396
Probeer eerst eens het lichtsterkte verstelwieltje een keer of 30 heen en weer te draaien.....als dat niet helpt....

Afdekking onder stuurkolom uitbouwen en dan kun je er vrij gemakkelijk bij!

Succes
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#8631
Heb het ook met de display, soms wil hij geneens starten..
Als het door blijft gaan, dan schakel ik ook maar die pon in.
Zeer irri als je snel weg wilt :( :(
Gebruikersavatar
door BiOhAzArD
#9867
Nieuw inst. paneel in laten bouwen.
Kleine 1000 euro lichter...

Maar hij start gelukkig weer normaal :P
Gebruikersavatar
door bob
#11473
:D
Gebruikersavatar
door MARK
#11496
:D .......Dat had voor 125,- euro ook gekunt bij VEROTRONICS !!!!!!!

Jammer van de centen!!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]