Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MARK
#4443
:arrow: Vermeld deze Dealer even voor eventuele referentie aangaande toekomstige problemen Pon = Pon toch????? maakt niet uit welke Dealer.
door GP
#4445
Beste lezer,

'k Heb de storingen in mijn instrumentenpaneel in eerste instantie gemeld bij de dealer. De dealer heeft vervolgens Pon ingeschakeld. Zelf heb ik vorige week een keurige brief inclusief ondersteuning van een paar engelse artikelen naar Pon verstuurd. Ik hoop op een positief antwoord. In ieder geval fijn dat het bij jou al opgelost is. Dat laatste sterkt mij ook!! Gr. GEr
Gebruikersavatar
door Cees
#4447
Pon kan hier niet onderuit. Dit probleem moet worden opgelost onder coulance.
Gebruikersavatar
door MarkG
#4451
Stoer, ik krijg nu wel de indruk dat of het bij Pon al bekend is en er een coulance policy van is gemaakt of dat wij het hier initiëren bij Pon. Hou ons op de hoogte zou ik zeggen! :o
door rudmerw
#4501
maakt wel uit PON heeft eigen dealers!!

In mijn geval dealer in Haarlem (martin S), let wel ik heb nog A-selectie
door GP
#4982
Beste mensen,

Het heeft even geduurd voordat ik gereageer.
Ik heb contact gehad met Pon. Daaropvolgend heeft de dealer mij een coalanceaanbod gedaan.
Inmiddels heb ik het aanbod geaccepteerd om de kosten te verdelen onder de fabriek, importeur Pon, de dealer en mijzelf.

Enerzijds stemt mij dat tevreden omdat tegemoet wordt gekomen aan de te maken kosten. Mijn TT is nu 6 jaren oud en heeft 40.000 kilometers gereden.

Anderzijds is het teleurstellend dat AUDI dit, schijnbaar breed bekend probleem, niet direct breed en pro-actief benadert. Mijn insteek is dat verwacht mag worden dat de instrumenten een AUDI-leven meegaan.
Over dit laatste heb ik Pon opnieuw benaderd met daarbij het verzoek mij schriftelijk te informeren over de beweegredenen.
Ik wacht geduldig af en herinner indien dat nodig is.

Zodra er nieuws is meld ik me opnieuw.

Verder nodig ik iedereen uit om iets toe te voegen aan dit item!!

Gr. Ger Prins

nb. Mijn TT roadster is destijds ook geleverd door Martin S te Haarlem!!
Gebruikersavatar
door MARK
#4984
:shock: ....Ja het blijft van de gekke dat dit niet 100% wordt vergoed....zeker nadat het probleem is erkend :!: :!: :!:
Gebruikersavatar
door svkaster
#5353
even een kort vraagje, hoe oud is jouw TT, zit hij nog in de garantie omdat jij gewoon een nieuwe dash hebt gekregen, of geld dit voor alle dash, in mijn geval is het bouwjaar 1999!

m.v.g

Stefan :?:
Gebruikersavatar
door Cees
#5359
Dit geldt voor alle dashboarden................
door GP
#5417
Beste TT-rijders,

Het nieuwe instrumentenpaneel is keurig, volgens afspraak, gemonteerd door de dealer Century te Assen. Ik heb nog geen rekening gekregen, maar de afspraak is dat ik een kwart van de kosten betaal. Alles werkt gelukkig weer zoals het hoort.

Ik blijf erbij zoals meerdere mensen hebben aangegeven dat AUDI eigenlijk een soort van terugroepactie dient te organiseren voor de TT rijders, waarvan het instrumentenpaneel nog niet is vervangen. Ik wacht nog geduldig op een officiele reactie van de importeur Pon. Zodra ik daarover nieuws heb ontvangen zal ik me wederom melden.

Tot die tijd graag ervaringen ten aanzien van de instrumenten toevoegen!!

Gr. Ger Prins
door rudmerw
#5423
zoals vermeld heb ik een nieuwe dashboard (TT uit 2000) en da's interessant zo heb ik e.e.a ontdekt. (ook al is het uitgeschakeld) er zit een verklikkerlicht in voor de gordels en boven in het dashboard een dicht gemaakt display die volgens mij in nieuwere (of buitenlandse) modellen waarschijnlijk de turbodruk behoort weer te geven (zag ik op een engelse site). Daarnaast (ja het gaat werkelijk waar nergens over) de beglazing is van glas (Ik moest voor het eerst in mijn leven het dashboard vochtvrij maken na een koude nacht)

Anyway de kosten van de dash zijn 660-680 EURIE ex btw en ex plaatsing
door GP
#5587
Rekening van de dealer ontvangen; 215 euro inclusief, een kwart van de totale rekening.

Gr. Ger
door Jerremy
#6223
Ik had al een eigen topic gemaakt van mijn probleem met mijn instrumentenpaneel.
Bij mij is dus de benzinemeter heel raar, want die staat gewoon twee kwart te ver zeg maar.
Af en toe gaat mijn temperatuur aan de wandel.

Ik heb met mijn dealer gesproken, ook over het feit dat dit een bekend probleem is bij Audi.

Maar hij krijgt daar niks over te horen van PON, wat ik toch een beetje jammer vind. PON erkent het probleem dus gewoon niet. Mijn dealer werd aangeraden om de aansluitingen te checken of de massa goed is en anders moet er een nieuw instrumentenpaneel in, wat dus geld kost.

Daarop heb ik mijn dealer de link naar deze site gemailed, zodat hij kan zien dat PON wel degelijk op de hoogte is van dit probleem, ik ben dus erg benieuwd. Anders ga ik zelf een brief naar PON schrijven, want ik vind gewoon dat Audi dit moet oplossen. Zo een auto is veel te duur om met zo een gare benzinemeter rond te rijden.
Ik ben echt niet te beroerd om voor een reparatie te betalen, maar dit is gewoon iets dat niet deugd en dat moet dan opgelost worden..
door Jerremy
#6224
GP schreef:.

Anderzijds is het teleurstellend dat AUDI dit, schijnbaar breed bekend probleem, niet direct breed en pro-actief benadert. Mijn insteek is dat verwacht mag worden dat de instrumenten een AUDI-leven meegaan.
Over dit laatste heb ik Pon opnieuw benaderd met daarbij het verzoek mij schriftelijk te informeren over de beweegredenen.
Ik wacht geduldig af en herinner indien dat nodig is.

Zodra er nieuws is meld ik me opnieuw.
En heb je hier nog een reactie op gehad?
Gebruikersavatar
door MARK
#6225
:idea: Misschien kan ik hier iemand van dienst zijn????......stuur me even een PM!!

Mark :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]