Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#77405
Vandaag eens bezig geweest met een klusje die me al wat langer stoort.
Er zullen er nog wel meer zijn die dit eens willen aanpakken, sommigen zullen dit al eens gedaan hebben, enfin voor wie het eens wil doen heb ik er een how-to van gemaakt;
Te beginnen met het benodigde materiaal:
oeps.JPG
materiaal.JPG
voor 1.JPG
voor 2.JPG
plaat.JPG
plaat 2.JPG
plaat los.JPG
letter 1.JPG
letters 2.JPG
lijm.JPG
cleaner.JPG
cleanen.JPG
plaat terug.JPG
patat, eindresultaat.JPG
Veel plezier :smt006
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
#88457
Gewoon warm genoeg föhnen, letters stuk voor stuk er af trekken onder hoek van ongeveer 45 graden en lijm mee er af trekken, wat achter blijft ff met je vinger wrijven weg is het. Niet te warm maken dan wordt het een zooitje, maar te koud dan trek je de folie v/d lijm af.

Andere methode, steekmes of t mes lang maken en gewoon de folie van de lijmlaag afsteken, dan blijft de lijmlaag achter, hg lijmverwijderaar op n doek en hups weg lijm. Voor de leek het makkelijkste.

Ik gebruik professionele goedjes maar raak dat zo min mogelijk aan als het niet nodig is.
#88458
En opletten voor de achterruitverwarming, met name de elementen die je met een steekmes vrij snel kan onderbreken waardoor een deel niet meer gaat werken!
#88465
dan steek je door de lijmlaag heen wat dus niet moet! en dan zou je in dit geval wel heel lomp zijn om de draden die erbuiten vallen te raken, met beleid te werk gaan niet als een kip zonder kop.

Ik snij nog wel folie die nog op t papier met de siliconenlaag zit, mooi door de folie laag heen en papier raak ik niet eens maar dat is ervaring en voelen wat je doet. RVS mes gebruiken en je snijdt niet in het glas, met die goedkopere zooi duik je zelfs t glas in als je niet oplet, dan zijn krasjes hoe klein dan ook niet t mooiste om te veroorzaken.

Simpelste van die kleine teksten zou gewoon n föhn pakken zijn en kapot föhnen met hitte maar ook dan moet je opletten voor die koperdraden vd verwarming dat je die niet opstookt dus dat heb ik maar niet als optie gezet. Als je de folie boven de 400 graden stookt krult t er zo vanaf.

Als je een caramelschijf ergens hebt heb je t er ook zo af, moet je erna wel ff stofzuigen.

Zo zijn er nog wel meer manieren.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]