Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Caty
#80011
Hallo allemaal!

Ik wou me graag even voorstellen. Ik heet Gideon, ben 23 jaar oud en heb sinds het begin van september een Audi TT Coupe 1.8T 180PK. Het is mijn allereerste auto, een goede start dacht ik zo. Toen ik 'm kocht stond er 210.000 KM op. Motorisch gezien is hij in prima staat, op de juiste termijnen onderhoud gehad en geen rare dingen te vinden. Er zit hier en daar een klein krasje op van de vorige eigenaar (erg zonde, maarja niks aan te doen). Waarschijnlijk ga ik in de lente eens kijken of dat te repareren is, maar voorlopig is het prima zo.

Ik rijd al een behoorlijke tijd voor PostNL, in een grote Mercedes bus door kleine straatjes om pakketten te bezorgen. Autorijden leer je er wel van, maar het is toch erg fijn om 's avonds weer in je eigen auto terug te kunnen rijden (:

Dit topic is natuurlijk niet compleet zonder een foto. Ik kon er helaas niet meer maken vanwege het slechte weer.

Afbeelding

Ik ben zeker van plan om naar de TT Meeting te komen. Misschien ontmoet ik daar mensen die ongetwijfeld meer verstand hebben van deze mooie auto's. Ik zal er altijd iets van leren. Nooit verkeerd dus!
Laatst gewijzigd door Caty op zo feb 02, 2014 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
door emiel10
#80017
Welkom, zo ben ik ook begonnen met mijn TT, ziet er inmiddels net iets anders uit :)

Verder nog plannen? Tikje verlagen, ander velgen/spacers etc. etc. ;)
Gebruikersavatar
door denders
#80021
Welkom Gideon, ja kan ook wel meer opnoemen haha maar tijd zat hier om te verzinnen en mee te kijken wat er allemaal mogelijk is hoor :smt001
Jammer dat je zo ver weg woont, ben gek op kleine krasjes die met juist machinaal detailen als sneeuw voor de zon verdwijnen en de lak ophalen+de rest ;)

Let wel even op wanneer de waterpomp/distributie enz. is gedaan.
Bij jou zou dat 2x moeten zijn geweest, volgens officieel Audi 1x want die nemen het niet zo nauw helaas maar wel risico.

Veel rijplezier alvast!
Grt, Dennis
Gebruikersavatar
door eric v.
#80022
Welkom Gideon,
Een nog niet versleutelde TT,mooi hoor.
Maar zoals ik bijna altijd zeg, VERLAGEN EN SPACERS en wat je nog meer wil doen.

Have fun.
Eric V.
Gebruikersavatar
door Caty
#80025
Bedankt voor de leuke reacties! :)
emiel10 schreef:Welkom, zo ben ik ook begonnen met mijn TT, ziet er inmiddels net iets anders uit :)

Verder nog plannen? Tikje verlagen, ander velgen/spacers etc. etc. ;)
Ja absoluut, er zijn zeker nog plannen om hier iets moois van te maken. In de lente ga ik eens kijken naar een mooi setje veren+dempers (helemaal omdat mijn huidige vering nogal piept) en ook komen er in de lente een set 18" velgen + zomerbanden op. Welke dat precies gaan worden weet ik nog niet, maar ik heb nog even de tijd. :)

Tevens staat redelijk hoog op het verlanglijstje een tweede uitlaat. Of in dat geval een vervanging van het uitlaatsysteem naar 1 met twee pijpen, RVS.
denders schreef:Welkom Gideon, ja kan ook wel meer opnoemen haha maar tijd zat hier om te verzinnen en mee te kijken wat er allemaal mogelijk is hoor :smt001
Jammer dat je zo ver weg woont, ben gek op kleine krasjes die met juist machinaal detailen als sneeuw voor de zon verdwijnen en de lak ophalen+de rest ;)

Let wel even op wanneer de waterpomp/distributie enz. is gedaan.
Bij jou zou dat 2x moeten zijn geweest, volgens officieel Audi 1x want die nemen het niet zo nauw helaas maar wel risico.

Veel rijplezier alvast!
Grt, Dennis
Ik denk zo dat die krassen die op mijn achterklep zitten niet machinaal zijn te herstellen. Zijn redelijk diep en hebben alle tekenen van vandalisme. Blijkbaar had de vorige eigenaar geen aardige buren...

Distributie en waterpomp zijn volgens het onderhoudsboekje voor de tweede keer vervangen bij 190.000 KM. Zeer recentelijk dus nog.

Het doel wat ik met deze auto heb is om 'm zo netjes mogelijk te maken. Daarbij hoort een dubbel uitlaatsysteem, andere grill, andere diffuser, een verlaging + spacers en een nieuwe set velgen. Mijn einddoel is een auto waarbij mensen denken: 'Goh, hij is al wat ouder (1999), maar hij zit er zo goed uit!' Kleine wijzigingen die het uiterlijk net iets mooier maken. En als ze dan horen dat er al 211.000KM op de teller staat.. :)

Oh en misschien een chiptune :lol:
Gebruikersavatar
door denders
#80028
je weet nooit ja, aardig wat mensen met kortsluiting in hun hoofd soms..
Goed van de distributie! Zit helemaal snor, heb het pas ook laten doen maar dan 1e keer en 97000km.

Als je met je nagel echt blijft hangen dan is het alleen op te lossen door vullen en wetsanden gedurende 3 dagen en polijsten. Heb daar zelf dan nog niet echt ervaring mee maar moeilijk is het niet als ik het zo zie. Tijdrovend wel en anders over laten spuiten de klep.

Ja is mooi je auto in prima staat brengen en houden.
Ik heb ook alweer een ouder beestje hoor (2005) maar is niet af te zien, erg prettig.

Adviesje: neem een op maat tune, zonder ellende en zelfde verbruik kom jij wel op zeker 210 pk en flink meer Nm's met jouw motor.
Forge-DV erin (zo gebeurd) om het reageren en turbo terugval bijna weg te nemen maar goed alles op zijn tijd, je wilt nog meer zie ik :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#80039
Ter aanvulling op Dennis: ligt er aan wie je je auto laat tunen, want niet elke tuner laat de motor beter reageren met een Forge DV die kan zelfs een doorn in t oog zijn dat gewoon de standaard DV zelfs beter reageert. Op een standaard motor merk je goed wat de Forge DV doet, mits die juist is qua afstelling voor t motor type (zijn verschillende veren voor te krijgen en ophoogplaatjes). Een tuner kan de Forge DV toepassen maar betekent eigenlijk extra werk wat niet altijd het beste resultaat garandeert. Dat kan je vooraf met de tuner het beste bespreken.
Gebruikersavatar
door denders
#80040
Had het zelfs voor tuning gedaan bij mij persoonlijk dan en was toen nog standaard 150pk maar idd. ook gelijk de "lag" was weg.
Heb er na tuning wel 1 stap zwaardere veer en plaatje ingezet, ik voelde dat dit beter was.
Je zou een en ander eens kunnen bespreken tegen die tijd met RS Tuning bijvoorbeeld.
Laat de marktplaats/ebay kopie chipjes alsjeblieft liggen al wil ik niet 100% over 1 kam scheren.
Laatst gewijzigd door denders op zo okt 20, 2013 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Caty
#80052
Ik was sowieso niet gelijk van plan om er een chiptune tegenaan te gooien. Eerst even genieten van mijn eerste eigen auto deze winter en ondertussen uitkijken naar wat leuke upgrades als die goedkoop voorbij komen.

In de lente staat een respray van de achterklep op het programma, evenals een andere set velgen met zomerbanden, in combinatie met een verlaging. Dat zijn de eerste zaken die aangepakt gaan worden, maar zoals ik al zei: mocht er een leuke aanbieding voorbij komen van iets wat toch nog oooit gaat gebeuren - wie weet ;)

Weet iemand nog een toffe plek voor een set 18" velgen (Quattro Sport of RS4/6)?
Gebruikersavatar
door Caty
#80082
Ik kreeg vandaag een aanbod.. Bijna te mooi om waar te zijn, maar ik wil graag jullie mening. Ik heb zelf net sinds 2 maanden een Audi TT 1.8T 180PK (zoals bovenstaand). Hier heb ik 4350 voor betaald. Niet al te duur, er zijn namelijk ook nog een paar puntjes die aandacht nodig hebben (lees: lakwerk, vering en velgen).

Bij een autogarage, vlak achter mijn huis, staat een Audi TT 3,2 V6. Bouwjaar 2003.
Na korting en enig onderhandelen kreeg ik 5500 voor mijn eigen auto terug (1150 winst :o) en moest ik krap 4800 toebetalen.

Wat is jullie mening hierover?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/tt/10496726
door emiel10
#80084
ik vind 11k voor een 3.2 met 2ton op de teller nog wel redelijk aan de hoge kant. Daarin tegen is de 3.2 natuurlijk wel het dikste model. Mooie kleur en velgen staan hem ook goed.

De vraag is of je nu weer wat geld kunt missen en hoe de staat van de 3.2 is? Als die ook nog wat puntjes heeft schiet je er wat dat betreft weinig mee op natuurlijk.
Gebruikersavatar
door Caty
#80085
emiel10 schreef:ik vind 11k voor een 3.2 met 2ton op de teller nog wel redelijk aan de hoge kant. Daarin tegen is de 3.2 natuurlijk wel het dikste model. Mooie kleur en velgen staan hem ook goed.

De vraag is of je nu weer wat geld kunt missen en hoe de staat van de 3.2 is? Als die ook nog wat puntjes heeft schiet je er wat dat betreft weinig mee op natuurlijk.
Auto was echt piekfijn in orde, maar je hebt inderdaad gelijk. 11k was me teveel. Een uur nadat ik hem bekeken heb (en in heb gereden) was 'ie verkocht aan een andere geïnteresseerde. Heb toch een gaaf proefritje kunnen maken, dus mijn dag kon niet meer stuk :)

Blij dat mijn idee over de auto in elk geval gedeeld word door jou! :)
Gebruikersavatar
door denders
#80094
Als je dat maar zeker weet dat 'ie piekfijn in orde was.
Van binnen was het maar een flink stofnest en dan zo op de foto zakelijk, zou ik iig. nooit doen.
Er ging nog 10% zowieso vanaf las ik dus dan is het zeker niet veel geld maar ik weet de staat verder niet, dat moet ik zien/horen en voelen.

Maar denk dat je ook niet blij zult zijn in vergelijking van het verbruik en vooral de wegenbelasting.
DSG hoef ik zelf verder dan niet, liever een handbak maar persoonlijk allemaal.
Het mocht niet zo zijn, dus ergens goed voor denk ik altijd :)

Succes met die van jou naar de zin maken!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]