Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jorrit
#83696
Hallo allemaal,

Ik merkte laatst op dat als ik mijn auto in de garage parkeer, dat deze een benzinegeur heeft bij het rechterachterwiel en de tankdop. De geur is het sterkst onder de wielkast. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Jorrit
Gebruikersavatar
door jorrit
#83705
Hallo Allemaal,

Ik heb het brandstoffilter vervangen en het probleem lijkt opgelost.

Brandstoffilter was 130.000 km oud en was pikzwart en vol vuil.

De auto rijdt echt een stuk beter na het vervangen. Ik zou het iedereen aan raden, klusje van een half uurtje. nieuw filter van 10 euro. je auto gaat beter en zuiniger rijden.

Met vriendelijke groet,

Jorrit.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#83771
Helaas wordt er geen exacte levensduur gegeven aan het brandstoffilter. Bovendien kennen ze bij Audi ook geen onderhoudsinterval op dit onderdeel, want men stelt dat een brandstoffilter 'eigenlijk' nooit vervangen hoeft te worden bij benzinewagens...
Aan de andere kant is het maar goed dat ie er zit, want je wilt immers niet dat al die zooi in je motorblok terecht komt!

Bij een verstopte of lekkende filter kunnen er de meest idiote problemen ontstaan, zoals:
  • moeilijk starten
  • verlies van vermogen
  • stotteren
  • hoger brandstofverbruik
  • enz
Het lastige is dat dit soort problemen in eerste instantie vaak niet meteen aan het brandstoffilter toe te schrijven zijn, waardoor een foutieve diagnose snel gemaakt wordt (met onnodige kosten als gevolg).

Ik heb het eens gehad dat mijn wagen niet direct wilde starten. Stomme was dat dat alleen het geval was wanneer hij bijvoorbeeld een nachtje had stilgestaan. De rest vd dag geen enkel probleem. Achteraf bleek de brandstoffilter te lekken en het toeval was dat de brandstof precies in het hitteschild terecht kwam en zo dus de grond niet raakte. Gedurende de nacht sijpelde de benzine dus uit het filter, zodat er 's morgens een kortstondig gebrek aan brandstof was in het systeem... Tijdens het rijden verdampte de benzine van het hitteschild, dus bij inspectie op de brug was er ook niets te zien.. Heeft al met al best een tijdje geduurd voor dat we daar achter waren :)

Kortom, het kan zeker geen kwaad om ook het brandstoffilter eens wat meer aandacht te geven :wink:
Gebruikersavatar
door jorrit
#84087
Hallo allen,

Het viel me laatst op dat als ik mijn auto in de garage zet dat er een borrelend geluid bij de tank / tankdop vandaan komt. "zelfde geluid als een waterpijp"

Zelf als ik de tankdop er af haal, maakt die dit geluid.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Groeten,

Jorrit
door audi tt lover
#84093
Hallo Jorrit

Ik had dit probleem ook. Borrelen en naar benzine ruiken. Als ik de tank leeg reed en ik draaide de dop eraf hoorde ik een bonkend geluid. Toen ik de motor heb vervangen zijn er 2 leidingen onder de motorkap verwisseld (omgedraaid) de tank zoog toen vacuum. Toen de leidingen zijn omgedraaid was het probleem weg. Misschien heb je er wat aan.

Groet Joop
Gebruikersavatar
door peter1981
#84094
mijne zuigt ook wat vacuum
nog geen tijd gehad om er naar te kijken maar normaal gesproken moet er een ontluchting in de pijp naar de tank zitten.
Als die verstopt zit zuigt die wat vacuum
Maandag had ik het dan toevallig niet maar de andere keren met tanken wel
al tank ik niet zo vaak maar wil het wel oplossen bij de golfjes 1 kon bijv de tank in elkaar klappen van de vacuum :O
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]