Beetje zure reactie? ik zal ff de deo pakken dan zal t frisser worden

Valt mij juist een beetje tegen van jou Jos, jouw reactie hierop.
Juist jij, zou beter moeten weten...
De testbank met z’n
GECALCULEERDE krukas-pk’s is een van de grootste
SCAMS van de chiptuning wereld!
Gezien de reacties hier, wil men kennelijk dit maar gewoon niet begrijpen.. (en helaas ook niet op menig andere forums)
Het is simpel weg niet mogelijk krukas-pk’s te meten met een rollenbank. (FEIT)
Aangezien er totaal niet gemeten KAN worden wat het vermogensverlies aan bijv. warmte, wrijving in de bak/lagers/overbrenging/banden op de rollen etc etc is..
Word dit verlies door een testbank gecorrigeerd met een waarde X
Het zijn dus
VERZONNEN KRUK AS PK's!
En let op, deze verzonnen waardes zijn OOK nog eens te manipuleren!!
Dubbele scam mogelijk dus..!!
Denk hier nu eens simpel over na.
Hoe kan men nu een testbank bouwen die universeel alle auto’s
PROBEERT te meten.
Het verlies van een RS4 is totaal verschillend dan van een TT 1.8t/ Quattro en weer totaal verschillend dan van een BMW 320D etc.
Ook zijn er veel verschillende testbanken/systemen..
Een inerta bank
Een volgeremde bank
Hub dyno
Etc.
Etc.
Ieder met zijn eigen voor en nadelen..
Omdat wetenschappers hier zelf flink over in de clinch liggen, over hoe je nu toch (het beste) kunt
PROBEREN te berekenen wat de pk’s zijn.
Zijn er ook nog eens een 9 verschillende protocollen uit te kiezen.
ISO protocol
DIN protocol
SAE verschillende protocollen
ECE protocol
Etc.
Etc.
Dit verklaard dan ook waarom Amerikaanse pk’s totaal niet hetzelfde zijn als Europese pk’s.
Een ieder met een andere denkwijze en andere formule om dit nu toch te gaan
PROBEREN te berekenen.
In zo’n protocol staat dus vastgelegd de testomstandigheden waaronder dit zal plaatsvinden en heeft een eigen formule.
De testcabine dient dan ook een klimaat gecontroleerde te zijn. (laat nu toch bijna altijd de roldeur wagenwijd open staan bij een testbankrun!?)
Er zijn namelijk verschillende factoren die namelijk deze uitkomsten/waardes weer beïnvloeden.
Denk aan atmosferische druk/temperatuur, maar ook drag/ slip, etc, etc.
Dezelfde auto in de winter op een testbank zetten geeft ook weer andere waardes aan dan bijvoorbeeld gemeten in de zomer.
Ook worden hier ook weer een aantal
CORRECTIES voor gegeven..
Tevens kan de bediener van de testbank deze door middel van 1 van de input data te veranderen in deze hele lange formule van het protocol, een compleet andere
GECALCULEERDE krukas pk’s als resultaat laten zien.
METEN IS WETEN word toch bijna overal op ieder forum geroepen??
Laat het nu net toch zo zijn dat men helemaal geen krukas-pk’s kunt meten op een rollenbank/testbank!!!
Het zijn dus verzonnen krukas-pk’s! (die tevens
OOK nog eens flink te manipuleren zijn)
Als je dus als tuner bepaalde krukas pk’s belooft aan een klant die men dus helemaal niet kunt meten, ben je dus schuldig aan oplichting!
Dit is TS dus totaal niet te verwijten dat hij trots is op zijn prachtige 276 pk uitdraai van de testbank.
TS heeft helaas gewoon niet door dat hij opgelicht is!
Ts denkt betaald te hebben voor 276 krukas-pk’s
Helaas word door bijna iedereen pk’s als maatstaf voor de kwaliteit van de tuning genomen. (pk’s zegt helaas
NIETS over de kwaliteit van de software)
Zo kan men wel degelijk een prachtige testbank uitdraai hebben, terwijl het een slechte tuning betreft en zelfs tot serieuze schade kan leiden.
Denk even terug aan het verhaal van WKB!
Ook de buurman vraagt als eerste hoeveel pk dat jouw auto gekregen heeft na de tuning..
De tuner die er de meeste pk’s uit weet te halen, word gezien als de beste tuner.
Het is dan ook op het internet een wedstrijd wie er de meeste pk’s op de website zet.
Liefst nog 5-10 pk meer dan de concurrent, want dan komen de klanten naar jou toe.
De testbank is dan ook een van grootste onderdelen van de grootste
SCAM binnen de tuning wereld. (en er zijn nog veel meer leugentjes te vertellen!)
Helaas doet bijna iedere chiptuner (op een enkeling na) hier dan ook wereldwijd aan mee.
Velen verdienen hier grof geld aan!
Hoe kan men in gods naam toch pk’s neerzetten op een website, als die helemaal niet echt te meten blijken? (zonder een motor compleet uit te bouwen)
Daar is dus 1 woord voor: oplichting
Nou, en nu word mijn reactie een beetje zuur genoemd??
Ik vind het belangrijk voor een ieder forumlid/ clublid hiervan op de hoogte te zijn, niet in deze pk onzin/leugens/oplichting te trappen.
Laat eventueel een ieder die misschien een natuurkundige als kennis heeft naar deze uitspraken van mij kijken,
en ook zijn alle tuners uitgenodigd mee te doen aan deze discussie die beweren dat zij
WEL beschikken over een rollenbank Dyno die
ECHTE krukas-pk’s kan meten!
Ben heel erg benieuwd of er tuners zullen zijn die dit willen gaan beweren..
Ps: Deze discussie gaat niet over de bruikbaarheid als tool om te gebruiken voor tuning, puur over krukas-pk’s
PROBEREN te meten met een rollenbank Dyno.
Het belangrijkste tijdens tuning is het bekijken van alle live-data, of dit nu rollend is op een bank of op de weg maakt niet uit. Rollen op een bank is een simulatie van het echte rijden.
Het kan hoogstens je rijbewijs schelen, al is topsnelheid vaak totaal niet van belang.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamometer
http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower