Pagina 1 van 3

verlagings veren

Geplaatst: wo apr 20, 2016 19:52
door Def_B
Bij verlagingsveren worden de originele schokdempers behouden, het bedrijf waar ik echter langs ben geweest zegt dat ik best ook de originele schokdempers laat vervangen dit om de levensduur te verlengen maar ik vraag me af of dit geen truc is om meer te spenderen bij dit bedrijf?

Voor alle duidelijkheid mijn schokdempers zijn origineel van 2010 en het bedrijf zegt dit in het algemeen, het is niet dat ze mijn schokdempers gezien hebben en dan daar de conclusie genomen hebben om te zeggen dat deze bijvoorbeeld versleten zijn. neen.

Iemand die dit weet ?

Re: verlagings veren

Geplaatst: wo okt 05, 2016 18:49
door Def_B
Even een ander vraagje hierover, als ik een vaste verlaging van 30/30 neem gaat de wagen dus 3cm verlagen.

Maar gaat dat nog te doen zijn om te rijden hiermee of heb ik dan al problemen met vluchtheuvels ?

grts

Re: verlagings veren

Geplaatst: wo okt 05, 2016 20:19
door patje007
ik ga nu voor een Eibach setje 25/20 , ik heb al met verschillende schroefsets gereden maar begin er weer niet mee .

Op Duitse fora zijn er veel die met veren rijden , steeds weer positieve comments , zolang je "maar" voor een verlaging gaat van een 3tal cm , zijn de veren een prima optie .

Re: verlagings veren

Geplaatst: wo okt 05, 2016 22:18
door Def_B
Oke bedankt voor het duidelijke antwoord, ik begin er ook niet meer aan aan schroefsets !

maar denk je dat je tevreden gaat zijn met 'maar ' 25/20 en niet de 30/30 bijvoorbeeld?

Re: verlagings veren

Geplaatst: do okt 06, 2016 10:06
door Ronnie
Schroefset met comfort instelbare schokdempers is ideaal, kosten iets meer maar zet je m exact op de door je gewenste hoogte waar t comfort ook nog aanwezig kan blijven.

Maar als je verlagingsveren toepast dat kan inderdaad met 20-30 mm zakken zonder echt problemen te krijgen pak je lagere veren dan zul je merken dat de originele schokdempers toch met grote kans zullen gaan lekken daar ze daar niet voor gemaakt zijn.
Ongeacht hoe ver je wil zakken met verlagingsveren, zorg ten alle tijde dat de extra ingaande veerweg schoon is van de demper, anders kan aangekoekt vuil voor extra slijtage aan de rubbers zorgen met lekken en uiteindelijk dienst weigeren als gevolg. Laatste gebeurd in de regel niet, voor je de auto wegbrengt altijd zelf netjes schoonmaken voorkomt onnodige ellende die geld kost achteraf.

Re: verlagings veren

Geplaatst: do okt 06, 2016 14:45
door patje007
Def_B schreef:Oke bedankt voor het duidelijke antwoord, ik begin er ook niet meer aan aan schroefsets !

maar denk je dat je tevreden gaat zijn met 'maar ' 25/20 en niet de 30/30 bijvoorbeeld?

25/20 is perfect voor wat ik voor ogen heb , gewoon een decente wagen , beetje verlaagd & mooie velg :) :smt007

Re: verlagings veren

Geplaatst: vr okt 07, 2016 12:27
door Ronnie
Monteer er dan gewoon een set S-Line veren onder. Dan ligt ie ook iets lager dan standaard.

Re: verlagings veren

Geplaatst: vr okt 07, 2016 12:55
door patje007
Ronnie schreef:Monteer er dan gewoon een set S-Line veren onder. Dan ligt ie ook iets lager dan standaard.
Ik vindt 'em niet mooi staan op de S-line veren , de verhouding wielkast / band klopt niet in m'n ogen (achteraan tov vooraan).

Re: verlagings veren

Geplaatst: vr okt 07, 2016 12:57
door Ronnie
20/25 haal je nou juist die hoogte mee Patrick ;)

Stijn kan mooi kijken of een S-Line oogt naar zijn zin, zo niet weet ie dat ie iets lager moet gaan zakken :D

Re: verlagings veren

Geplaatst: vr okt 07, 2016 13:00
door patje007
bij een S-line ligt ie achteraan net wat lager (optisch) als vooraan , ik wil deze verhouding net andersom , daarom ga ik voor een 25/20 setje ;

Re: verlagings veren

Geplaatst: vr okt 07, 2016 23:34
door Ronnie
elke auto ligt optisch wat lager achteraan vind ik, maar bij mij ligt t voorover geschroefd ;)

Re: verlagings veren

Geplaatst: za okt 08, 2016 16:07
door Def_B
Wel, ik vind het niet mooi als een auto vooraan lager ligt als achteraan, dat is goesting natuurlijk. Ik heb graag zowel vooraan als achteraan even hoog of laag misschien ook wel vanachter iets lager.

Ik weet niet hoe het zit met mijn veren die er nu onder liggen behalve dat ik weet dat het een sportvering is.

ik wil wel verlagen maar ik wil geen gedoe met verkeersdrempels en zo.
Maar wat is 3cm verlaging, is dit een drastische verlaging of valt dit nog mee of toch al heel wat dat je beter als je nog deftig wil rijden toch voor een bijvoorbeeld 20/20 zou moeten gaan.

Schroefset is dus uitgesloten voor mij, ook te veel gedoe met het telkens verstellen. maar ik wil wel zien dat de wagen verlaagd is anders heeft het voor mij geen nut dat ik voor een vaste verlaging ga.



Ik ga er nog eens deftig moeten over moeten nadenken en alle info of ervaring is hier natuurlijk welkom.


Grts

Re: verlagings veren

Geplaatst: za okt 08, 2016 17:09
door patje007
Welke ervaring heb je al met lage wagens , wat zijn je verwachtingen ?

Re: verlagings veren

Geplaatst: za okt 08, 2016 22:48
door Ronnie
2460771_12_19092016153113.jpg
Ik heb de auto laten verlagen met schroefset, vervolgens wat omhoog geschroefd tot ik gewoon die vluchtheuvels nagenoeg allemaal normaal kan nemen en middels een draaiknopje in 20 standen comfort instelbare schokdempers eronder. Achter is deze qua hoogte niet te schroeven maar met beugels voorzien van gaten in 5 standen, staat in de middelste. Omlaag scheelde 21 km/h extra top ten opzichte van de originele hoogstand zal ik t maar noemen bij een Caddy, dit ligt niet echt super laag maar t rijdt vlot door overal onderweg. Ligt wel voorover, wat fijner is met de luchtweerstand bij een bestelwagen. De remapping van RS Tuning draagt er ook wel bij dat deze veel fijner rijdt. Het is echter geen TT... die sjezen m voorbij.

Re: verlagings veren

Geplaatst: zo okt 09, 2016 13:52
door Def_B
Ik heb met een verlaagde corrado g60 gereden, met een schroefset van v-maxx en laagprofiel banden.

Deze waren enkel in hoogte verstelbaar wat het wel hard maakte op slechte wegen.

Ik veronderstel wel dat ik s-line vering heb daar ik met een s-line tt van 2010 rijdt.

Dus moet ik nu een zo laag mogelijke vering nemen (30/30) om toch nog te zien dat de wagen verlaagd is of zal ik dat bij 20/20 ook merken dat de tt lager komt te liggen? Dat is eigenlijk de essentie van wat ik wil te weten komen !!!