Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Krummels
#87645
Dit is wel een onderwerp waar de meningen sterk over zijn verdeeld, dus ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik hier een thread over begin. Wat zijn jullie meningen/ervaringen over verrichte chiptuning aan jullie Audi TT? Is het het waard voor je geld? Soepelere motor? Minder brandstofverbruik? Zorgt het voor meer slijtage? Hoe heb je dit gemeten? Bedankt alvast, dan weet ik beter of ik er wel of niet aan moet beginnen :D
door Douque
#87646
Wat voor Audi TT heb je? Ik heb zelf een Audi TT roadster 1.8 TFSI en heb sinds kort via het internet een tuning file besteld. Ik heb de software zelf naar de ECU geschreven, maar je kunt dit natuurlijk (gebruikelijker) ook via een garage laten doen. Ik merk met name veel meer koppel- en trekkracht en dat mijn motor meer vermogen heeft dan voor de tuning. Dus wel een aanrader tot dusver.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#87650
Remapping van RS Tuning 45.000 km ruim al zonder enig probleem mee aan het rijden, daar ga ik wel weer heen terug. Gedegen maatwerk is toch echt een verschil. Sneller slijten zal het een en ander vast wel, immers als je zelf harder moet werken dan merk je dat ook. Maar heb nog tot op heden geen rare onkosten gekregen die bij andere tuners wel het geval was zelfs binnen 10.000 km... en dan grote erg versnelde onkosten.
Gebruikersavatar
door patje007
#87651
ik heb 3 jaar probleemloos met een gechipte 8N gereden , enkel de koppeling vervangen door een sportexemplaar , bij de huidige 8J heb ik er eigenlijk geen behoefte meer aan .
door sees
#87659
Ik zou zeggen RS Tuning, ik heb mijn TT ook laten tunen door Serge en ik zeg geweldig.
Serge heeft er veel ervaring mee en hij weet wat hij doet.

Gr. Sees
Gebruikersavatar
door WimTT
#87661
Ik zou zeggen lees mijn verhaal en trek daar je conclusie uit.
viewtopic.php?f=42&t=7862&p=83299&hilit ... ing#p83299

De WOW-tuning van *** heeft mijn APX blok opgeblazen en Serge heeft mijn TT MK1 nog kunnen redden.
Hij checkt eerst je auto of die goed genoeg is om te chiptunen, zonee eerst repareren. Zoja dan wordt dit met veel kennis en kunde gedaan, daarom zou ik het alleen nog bij Serge van RS Tuning laten doen!!
Ik zeg niet dat andere slecht zijn, behalve ***, maar ik weet dat Serge een kei hierin is.

Groeten, Wim
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]