Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door Corney
#88305
Goed, weer eens een vraag..

Alles motorisch in orde gemaakt aan de TT, en er reteblij mee. Nu wilde ik langzaam aan beginnen om in de auto het 1 en ander goed te doen. Nu heb ik gelezen dat er bij de TT ook 2 achterspeakers zitten. Soms ook wanneer er geen BOSE systeem inzit.

Toch nieuwschierig, en even door de roosters gekeken. En ja hoor, ik zag daar 2 boxjes zitten in elk paneel 1. Nu heb ik een aftermarket radio, en dat geeft wat problemen met zich mee af en toe voor de achterspeakers. Maar nu zie ik door ''de bomen, het bos niet meer''.

Ik heb geprobeerd de + en - van de kabelboom van de radio door te verbinden op de originele stekker die in de auto zit. Helaas zonder succes.. Nu heb ik bijna elk gerelateerd forum doorzocht, maar niet echt specifiek voor mij probleem. (Of ik lees er overheen.) Namelijk, hoe kan ik de achterboxen weer werkend krijgen?

Heb ik een verloopkabel nodig? Of is het wel gewoon een kwestie van de juiste draden op de kabelboom van de auto te zetten? Ik zie namelijk schema's waar de in & uit line van de achterspeakers worden gebruik op de multicolor stekker, terwijl bij bijvoorbeeld deze http://www.schlauer-shop24.de/Dietz-170 ... io-Adapter verloopkabel die multistekker niet gebruikt word..

Dit zijn de stekkers die ik bedoel..
Afbeelding

Dit het desbetreffende schema, wat ik bedoel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
door eric v.
#88320
In jou link is de rode stekker bedoeld voor de multicolor stekker.

Hier een linkje
http://www.wak-tt.com/guides/ttc.pdf

Pag 74/75
Hier zie je dat bij allebij de achterspeakers via een versterker lopen.
Als je line op + op 1 en - op 3 zet van je 20 pin conector zal links achter het gaan doen.
Je hebt hier verlopen voor.
Ga even kijken wat jij nodig hebt.

Groet Eric V.
door Corney
#88324
Lijkt er verdomd veel op namelijk. Moet ik nog ergens aan denken? Of is het gewoon plug&play?
door Corney
#88333
Heya! Bedankt nogmaals, stekker vandaag binnen. Gelijk aangesloten, en het werkt! Het zwarte loshangende stekkertje heb ik op de zwarte draad gezet, die ook als de ground van de radio werkt. Hoop dat dit gewoon goed gaat? Of heeft deze zijn eigen ground nodig?

Ik zat ook eens een beetje te kijken, onder de kachelroosters die boven op het dashboard liggen. Hier zitten de gaten wel ingeboord, voor 2x 2inch speakertjes. Is het een toegevoegde waarde om deze ook erin te plaatsen??

Mvg
Gebruikersavatar
door eric v.
#88338
Mooi
Die twee tweetertjes kan je plaatsen of het nut heeft weet ik niet.
Naar mijn idee heeft het pas nut als je met bv een driewegsysteem gaat werken ,laag midden hoog en deze op de juiste frequentie gaat filteren om balans in het geluid te krijgen.
Ben nu zelf bezig met de mini van mijn dochter, gebruik twee versterkers, 1 om voor het geluid op hoog en midden te hebben en deze op een volume niveau te regelen.
De ander om achter midden en laag te hebben .
Dit word ook door bose en harmann cardon in auto's gedaan.
Het gaat mij niet om hard maar om een mooi geluid .

Succes Eric V.
door Danny Jaenen
#88341
Mijn koelwater temperatuur meter komt niet boven de 70 ik heb een voeler aan de slang vervangen maar dat helpt niet moet ik de voeler aan de radiator ook vervangen ik heb een tt 1800 MK 1 uit 2000 met 180 pk 132 kw
Gebruikersavatar
door eric v.
#88342
Beste Danny,
Start je eigen topic met je vraag /probleem.

Linkje.
https://m.youtube.com/watch?v=gU6aiySTHpU

Kijk of 49c de zelfde temp geeft als je dash.
Zo ja ,thermostaat vernieuwen, neem wel een eom product en niet van het net.
Vergeet de o ring niet mee te bestellen.
Heb nog wel ergens een how to voor het vervangen van de thermostaat.

Succes Eric V.
door Corney
#88348
Bedankt eric.. Ik ga nog eens wat speuren over het internet of het een toegevoegde waarde heeft voor die center speakers.

@Danny, zou inderdaad thermostaatke kunnen zijn. Word die wel 90 graden wanneer je een tijdje stil staat? Wat Eric zegt; eigen topic word je wat beter geholpen..
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]