- wo okt 25, 2017 16:22
#89132
Omdat ik wat zit rond te neuzen toch maar ff voorstellen. Ik ben Niels een inmiddels 42 jarige Groninger. De TT is geen midlife crisis actie hoor , ik heb sinds het behalen van mijn rijbewijzen altijd sportief spul gehad op vier -en twee wielen.
Sinds een weekje rijd ik als dagelijkse auto een eerste generatie TT uit 2002 met de 180pk 20VT erin.
Met name de combi van Groen-grijs en de prijs spraken mij aan. De auto heeft wel wat kilometers maar dat verneem je in het geheel niet. Valt niet tegen, zelfs niet als je uit een (ook 2002) A8 komt. Natuurlijk heel anders maar niks rammelt en kraakt.
Een paar kleine dingetjes wil ik nog aanpakken/ben ik tegen gekomen:
*)Raam bestuurdersdeur gaat bij openen niet een cm omlaag en binnen verlichting brandt dan ook niet. Microswitch?
*)De versnellingspook vraagt wat hulp om voor de 3 en 4 te komen als je uit 2 of 5 komt. De veer is nog heel en ik heb de boel wat gereinigd en ingespoten met WD40. Het is al een stuk beter maar het kan nog beter.
*)Stoelverwarming bestuurderstoel werkt niet goed, deze wordt maar deels warm (is belangrijk voor de acceptatie van de TT bij de vrouw!!)
*)De Uitlaat moet even netter afgehangen (nog liever monteer ik de dubbele v.d. 225pk..)
*) Binnenin, bij het voeteneind van de passagier klinkt het alsof de clima blower wat lawaaiig is behalve dat het toerental afhankelijk is. Nu zit de turbo hier ook zo'n beetje maar die hoorde ik bij andere turbo auto's niet op deze wijze. Met de motorkap open hoor je geen bijzondere dingen.
Grappig genoeg stond de TT al veel eerder op het "lijstje" tussen de Boxster en BMW Z3 Coupe. Destijds (2007 oid) werd het de Z3 terwijl ik nu echt toevallig tegen de TT aan liep.
Sinds een weekje rijd ik als dagelijkse auto een eerste generatie TT uit 2002 met de 180pk 20VT erin.
Met name de combi van Groen-grijs en de prijs spraken mij aan. De auto heeft wel wat kilometers maar dat verneem je in het geheel niet. Valt niet tegen, zelfs niet als je uit een (ook 2002) A8 komt. Natuurlijk heel anders maar niks rammelt en kraakt.
Een paar kleine dingetjes wil ik nog aanpakken/ben ik tegen gekomen:
*)Raam bestuurdersdeur gaat bij openen niet een cm omlaag en binnen verlichting brandt dan ook niet. Microswitch?
*)De versnellingspook vraagt wat hulp om voor de 3 en 4 te komen als je uit 2 of 5 komt. De veer is nog heel en ik heb de boel wat gereinigd en ingespoten met WD40. Het is al een stuk beter maar het kan nog beter.
*)Stoelverwarming bestuurderstoel werkt niet goed, deze wordt maar deels warm (is belangrijk voor de acceptatie van de TT bij de vrouw!!)
*)De Uitlaat moet even netter afgehangen (nog liever monteer ik de dubbele v.d. 225pk..)
*) Binnenin, bij het voeteneind van de passagier klinkt het alsof de clima blower wat lawaaiig is behalve dat het toerental afhankelijk is. Nu zit de turbo hier ook zo'n beetje maar die hoorde ik bij andere turbo auto's niet op deze wijze. Met de motorkap open hoor je geen bijzondere dingen.
Grappig genoeg stond de TT al veel eerder op het "lijstje" tussen de Boxster en BMW Z3 Coupe. Destijds (2007 oid) werd het de Z3 terwijl ik nu echt toevallig tegen de TT aan liep.