Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door NielZ3qp
#89132
Omdat ik wat zit rond te neuzen toch maar ff voorstellen. Ik ben Niels een inmiddels 42 jarige Groninger. De TT is geen midlife crisis actie hoor :mrgreen: , ik heb sinds het behalen van mijn rijbewijzen altijd sportief spul gehad op vier -en twee wielen.

Sinds een weekje rijd ik als dagelijkse auto een eerste generatie TT uit 2002 met de 180pk 20VT erin.

Afbeelding

Afbeelding

Met name de combi van Groen-grijs en de prijs spraken mij aan. De auto heeft wel wat kilometers maar dat verneem je in het geheel niet. Valt niet tegen, zelfs niet als je uit een (ook 2002) A8 komt. Natuurlijk heel anders maar niks rammelt en kraakt.

Een paar kleine dingetjes wil ik nog aanpakken/ben ik tegen gekomen:

*)Raam bestuurdersdeur gaat bij openen niet een cm omlaag en binnen verlichting brandt dan ook niet. Microswitch?
*)De versnellingspook vraagt wat hulp om voor de 3 en 4 te komen als je uit 2 of 5 komt. De veer is nog heel en ik heb de boel wat gereinigd en ingespoten met WD40. Het is al een stuk beter maar het kan nog beter.
*)Stoelverwarming bestuurderstoel werkt niet goed, deze wordt maar deels warm (is belangrijk voor de acceptatie van de TT bij de vrouw!!)
*)De Uitlaat moet even netter afgehangen (nog liever monteer ik de dubbele v.d. 225pk..)
*) Binnenin, bij het voeteneind van de passagier klinkt het alsof de clima blower wat lawaaiig is behalve dat het toerental afhankelijk is. Nu zit de turbo hier ook zo'n beetje maar die hoorde ik bij andere turbo auto's niet op deze wijze. Met de motorkap open hoor je geen bijzondere dingen.

Grappig genoeg stond de TT al veel eerder op het "lijstje" tussen de Boxster en BMW Z3 Coupe. Destijds (2007 oid) werd het de Z3 terwijl ik nu echt toevallig tegen de TT aan liep.
Gebruikersavatar
door eric v.
#89133
Welkom,

1 microswitch
2 https://m.youtube.com/watch?v=eeOoDJuhSx8
3 deel van de verwarmingselementen kan stuk zijn.
4 heb je een 180 quatro gaat de uitlaat van de 225 passen ,anders niet.
De niet quatro heeft een diepere kofferbak.
5 kan je dit beter omschrijven?

Groet Eric V.
door NielZ3qp
#89140
Goede info Eric! Geen Quattro dus helaas geen dubbele uitlaat :wink:

Het geluid wat ik hoor lijkt een beetje op een kachelmotor die je hoort. Het is een beetje joelend geluid zeg maar. Tevens is het toerental afhankelijk en ook aanwezig met de clima uit. Het zou de turbo kunnen zijn alleen zou ik niet verwachte dat je die hoort blazen in het interieur op het gesis uit de waste gate na dan.

Volgende week moet ie maar ff op de brug om een complete check te doen en olie + filter. Ik had Motul 5W40 vol syntheet in gedachten.
Gebruikersavatar
door eric v.
#89141
Dubbele uitlaat kan wel.
Maar niet die van de quatro

Eric V.
door r.beniers
#89142
Voor een dubbele uitlaat onder je TT kan ik PM Performance aanraden in Swifterband. Daar heb ik ook een uitlaat laten monteren onder mijn TT. Afbeelding
door Louis3200
#89158
Bij mijn TT ging aan de bestuurderskant de ruit niet omlaag bij openen. Na het resetten van de raambesturing was dat opgelost (bij mij ging de binnenverlichting wel aan). Procedure resetten ramen:

Ramen dicht
Contact aan
Beide ramen tegelijk helemaal open
Beide ramen tegelijk helemaal dicht
Knopjes loslaten
Beide knopjes 5sec op sluiten houden
Knopjes loslaten
Contact uit

Bij mij heeft het geholpen. En was daar best blij mee, want had niet zoveel zin om de deur uit elkaar te halen ;)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]