Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door robandium
#89507
Goedendag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal jullie meteen lastig vallen met een aantal vragen.
Zelf rijd ik een TT uit 2007 MK2 TFSI met 200PK. Nu wil ik mijn uitlaatsysteem veranderen.
Ik ben van plan om een cat-back systeem op maat te laten maken en installeren. Ik wil graag een sportkat hebben, reden is dat ik toch door de APK wil en het toch iets sportiever is dan de OEM kat.
Mijn eerste vraag is. Heeft een TT MK2 een middendemper? Dan weet ik namelijk of ik deze eruit wil halen om een luider geluid te krijgen en wil graag hierover jullie mening weten.

Ook ben ik van plan om de einddemper te vervangen naar een racedemper en voor de racedemper een cut out valve te laten plaatsen zodra ik het wil het geluid harder kan laten klinken zodat de uitlaatgassen met open klep niet door de einddemper gaan, maar gewoon uit een buis komen zodat de einddemper overgeslagen wordt.

Hij moet wel in toom blijven als de kleppen dicht zijn en de gassen dus via de race einddemper de auto verlaten, maar zodra de klep open is het echt wel hard mag zijn. Ik ben ook van plan mijn auto stage 1 te chip tunen en de brandstof rijker te laten zetten zodat ik klappen en geroggel in mijn uitlaat krijg.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en ben benieuwd naar jullie mening. Ook hoor ik graag of het aan te bevelen is, in geval van een midden demper, deze te laten verwijderen

Mvg,

robandium :smt006
door marmar1d
#89510
Heb een ander blok namelijk de 3.2. Bij mij is een klep gemonteerd voor de achterdempers. Op de klep nog een kleine bocht laten plaatsen. Qua herrie met klep open is dit meer dan voldoende. Meer wil je echt niet. Voordeel is ook als de klep dicht zit je net nog iets meer geluid hebt dan origineel. Middendemper leeg halen of verwijderen wil je echt niet heb ik een keer bij een golf 1 cabrio geprobeerd. Dat is een mega zware brom. Voor de 2.0 weet ik het niet maar de 3.2 heeft aan 1 kant een middendemper andere kant niet. Klappen uit de uitlaat na chippen betekend meestal onverbrande machine. Is na chippen ontsteking niet correct afgesteld. Ik heb zowel mijn golf 1 cabrio 1.8t gechipt die heeft nu 176 pk was 150 pk tevens de 3.2 die heeft nu 268 pk. De Audi is afgesteld op 98 golf op 95 octaan. Beste is wel te chippen als uitlaat is aangepast. Bij 3.2 is het trouwens wel zo dat als je een sportkat zijn er 2 monteert je een motormanagement foutmelding krijgt die je kan alleen bij de dealer kan laten aanpassen. Ik kon trouwens mijn golf nog meer laten geven maar ik heb deze rdw laten keuren met 150 pk mocht nog legaal maximaal 20% meer hebben.
door robandium
#89514
Bedankt voor je antwoord. Ik wil wel die klappen uit me uitlaat hebben, enige tips? Ik denk dat ik me middendemper laat zitten, en wat jij zegt voor de einddemper een klep plaatsen. Ook wil ik de einddemper veranderen naar een racedemper.

Ben benieuwd naar je antwoord.
door marmar1d
#89517
Klappen voor uitlaat heb ik niet concreet een antwoord. Je zou contact kunnen opnemen met eps in Hoogezand die zijn gespecialiseerd in RvS uitlaten.
door BMX
#89571
Ik heb ook een TT 2.0TFSI en heb nog steeds de originele einddemper, maar heb de poes op vakantie gestuurd omdat er een flexibelstuk gescheurd was.
Heel stom, maar dit is dus 1 geheel bij een TT. Van de turbo tot de catback ...
Ergens in dat geheel zit ook een soort van middendemper.

Ik was ongeveer €250,- kwijt voor de downpipe en heb deze zelf erop geschroefd.

Wat jij wil gaan doen is een complete uitlaat vervangen dus.

Ik heb een O2-sensor spacer geplaatst en dat zorgt er voor dat ik ook zonder cat geen foutcodes heb en dus door de keuring kom!
De uitlaat zit zo ver weg gebouwd dat je toch niet kan zien of er wel of niets aanwezig is!
Bij normaal/rustig rijden hoor je niets anders aan de auto. Pas als je het gas intrapt hoor je dat het niet standaard is. Geen dreun of wat dan ook. Heerlijk sportief/hees geluid!
Als je de boel een beetje goed warm rijdt dan pruttelt de uitlaat wel een beetje bij gas-los. Dit kan je er ook in laten programmeren als je toch voor meer vermogen gaat. Inclusief custom tuning kom je dan op een €700,-
Ik zal eerdaags een filmpje maken, dan heb je een idee hoe het klinkt.

Mocht je in de buurt wonen van DenBosch moet je de sleutels maar een keer komen lenen ;)
door robandium
#89659
Bedankt BMX! Heb je aub dat filmpje, ik moet het echt ff zien (en vooral horen). Over dat programmeren (remappen) gesproken, is dit slecht voor je auto eventueel? Ook als er een standaad ecu in zit?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door robandium op vr mar 30, 2018 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
door robandium
#89660
Weten jullie trouwens of de cat er makkelijk af te halen is en er een cat vervanger te plaatsen is of is deze helemaal weggewerkt tussen andere componenten?
door BMX
#89666
robandium schreef:Bedankt BMX! Heb je aub dat filmpje, ik moet het echt ff zien (en vooral horen). Over dat programmeren (remappen) gesproken, is dit slecht voor je auto eventueel? Ook als er een standaad ecu in zit?

Alvast bedankt.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen, staat op de planning!

De remap zit op je standaard ECU. Bij chiptuning passen ze de software op je ECU aan zodat je mer vermogen hebt en ze kunnen kan ook je uitlaat laten knallen.
Is het goed voor je auto? Je moet wel decat gaan, want de poes wordt er zeker niet vrolijk van al die brandstof :P
Als je alleen voor extra peekaas gaat, dan is er niets aan de hand. Mits je alles door een goede tuner laat doen, bij voorkeur een custom tuning en niet plug-and-play.

Je cat eruit halen is lastig, hij bestaat uit 2 delen. Net na de turbo zit een pre-cat en iets later de cat. Ik denk dat je aan t eind van de rit langer en duurder bent dan gewoon de hele boel swappen.
Afbeelding
Hoe het zit en waarom er een splitsing zit met een demper .. geen idee!
Misschien iemand die hier meer over kan zeggen?
door robandium
#89670
Bedankt voor je vloeiende reactie BMX. Dan heb ik nog eenn vraag. Ja het is voor mij oké om een cat-back te plaatsen maar ik wil wel een cat erop hebben zodra ik door de apk ga, en daarna moet hij daarna er gewoon weer makkelijk af kunnen. Heb je enige tips en info?
door achilleos
#89744
Ik heb de kat vervangen door een 200cell sportkat. Geen problemen met de apk/motorstoring in het dashboard en al een hele verbetering wat opspoelen van de turbo en uitlaat geluid betreft.
Volgende stap zal het laten uitvoeren van een stage 1 upgrade. Daarna kijken of de einddemper vervangen gaat worden.
door ginoceros
#90239
Heb je hier nog iets mee gedaan robandium ?
Ik wil de originele downpipe + cat ook vervangen door een downpipe met 200 Cells kat en ben op zoek naar ervaringen hiermee
door Rocky
#90247
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een Downpipe met een 200 cell cat.
Begrijp ik het goed dat chippen niet direct noodzakelijk is?

Ik wil namelijk wel laten chippen maar dan op een later moment moet namelijk hiervoor budget krijgen van vrouw lief :).

En wat zijn de ervaringen met een Downpipe van Hottuning?
door ginoceros
#90275
Vandaag de enkelzijdige uitlaat van onze 2.0 tfsi vervangen door een uitlaat van een 3.2V6 met enkele uitlaatpijpjes rechts en links. Uitlaatbuis vd 3.2 is anders dus de originele buis op de 3.2 pot gelast en andere diffusor geplaatst. Het ging om de looks maar geluid is ook iets dieper geworden. Vgl stap is het vervangen vh voorste deel vd uitlaat door een downpipe met 200 cells catalysator.
Laatst gewijzigd door ginoceros op wo dec 12, 2018 7:46, 5 keer totaal gewijzigd.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]