Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7324
Nou dat wordt dus een eigen topic met een fotoreportage als die af is!!
door krieltje
#7329
Ja ga denk ik van de week ff wat fotoos maken in de spuiterij,das wel leuk denk ik
Gebruikersavatar
door Ronnie
#7344
Zeker weten!
door Ivo8hoven
#9637
Tja ik ben hier ook al een tijdje aan het rondneuzen, we krijgen komende week de TT, maar ik oet zeggen dat ik niet onwijs onder de indruk was tijdens de proefrit van de 132kw die de TT hoort te leveren...... :cry:
Als je vanuit 3 wegtrekt vanaf de 80km/u moet er toch wel wat gebeuren......., het gaat nu allemaal erg geleidelijk....
Is dit normaal voor deze motor, of zal er toch een nwe lmm in moeten...? Zo ja, wat kost dit tegenwoordig bij de dealer...? iemand een idee, ik oorde iets over ruil delen...?
Gebruikersavatar
door MARK
#9644
..............Even goed teruglezen...... :wink:
door Ivo8hoven
#9646
Had ik al gedaan..., dus volgende week maar even wat bestellen bij onze vrieden van Audi.... :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11499
90.000 km en bij mij issie vervangen dan gaat ie echt irriteren de LMM
Gebruikersavatar
door bob
#11528
ronnie hoe kom je er achter dat hij slecht is?? :roll:
onze tt zit op 96000km toeren maakt hij nog trekt als een lier maar het is onze 1e snelle auto :D :D :D
vol uit durf ik niet ik heb een rij bewijs :oops: geen vliegbewijs :twisted:

gr uit groningen
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11536
Ervaring met verschillende Audi's :D

De A3 liep met 97.000 km op de klok steeds vreemder... LMM vervangen en t liep als een zonnetje en zuiniger ook. Was een 1.6 8 klepper die laat wel merken dat de LMM niet meer oké is.

De TT 225QC deed eigenlijk pas vreemd na de chiptuning en andere aanpassingen... LMM en tevens direct ook de temp. sensor vervangen en reed weer naar behoren. Kilometerstand on en nabij de 110.000 km

S3 aangeschaft en vervloekte die LMM weer en onder de 88.000 km al dit keer, maar rijdt met een nieuwe als een zonnetje.

Om erachter te komen koppel je de stekker los van de LMM... rijdt die dan beter dan mag je de LMM vervangen en anders functioneert die nog steeds naar behoren. Maar ben en zeur wat m'n auto betreft die moet gewoon super zijn en blijven.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#11706
ofwel? lmm toch maar eens vervangen?>
Gebruikersavatar
door MarkG
#11708
Excactly en jup ga ik ook laten doen. Samen met de dv. Dan lees ik em nog een keer uit en post het hier.

Helaas kan ik er niet bij zijn bij het vervangen. Dus ik ga maar voor de markeer-act.

@ http://www.wak-tt.com/maf/maf.htm als ik dan het eerste plaatje zie, wordt dan het onderdeel waar gelijk de stekker op zit ook vervangen? Dan kan ik die markeren.
Gebruikersavatar
door MarkG
#11778
LMM + diverter valve vervangen. Net proefritje gedaan:

Afbeelding

Geen enkel verschil. Rara politiepet. Zonde van m'n geld is mijn eerste indruk.

-Ik heb de boel gemarkeerd dus er zit echt wel een andere in. Verschil heb ik niet gemerkt. (merkte ook niet echt verschil toen ik zonder LMM reed btw. Ligt overigens geheel aan mij. Kreeg een placebo gevoel ;))

//edit en dan nu de 2e indruk. Had : swear: door moeten trekken tot minimaal 6500 RPM. :shock: http://www.wak-tt.com/vagcom/vagcomamm.htm Las de TDI handleiding @ Gerrit Speek...
Gebruikersavatar
door knotski
#23919
Hmm

net ff met vagcom mijn tt-tje uitlgezen na een zeelandritje van 600km,
en kreeg alleen deze foutmelding:
Control Module Part Number: 8L0 906 018 M
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 05710
Work Shop Code: WSC 00079
1 Fault Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent


dit zou kunnen wijzen op een defecte LMM, ware het niet dat ik deze zo'n 3000km geleden heb vervangen?
Heb erg rustig getoerd, maar daar geeft ie toch niet zo'n fout van aan?
Ik merk ook geen echt verschil ofzo?

heb m maar gewist maar het zit me toch niet helemaal lekker,
verder geen foutmeldingen en een gemidd verbruik van 1:13 gehaald..

ps:
Gerrit Speek wijst op mogelijke oplossing als:

Kontroleer screen ?
Kontroleer bedrading en aansluitingen
Kontroleer op lekken bij de LMM ?
Haal de LMM eruit en maak 'm schoon (remreiniger). behandel de sensor voorzichtig (lijkt mij niet met 3000km oud?)
Kontroleer het voltage van de LMM hoe/waar?
Vervang de LMM NOT

help?
gr
G
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]