Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MARK
#33461
Heb je de luchtmassameter vervangen door EXACT het zelfde type.......dus met zelfde onderdeelnummer? Als de letter op het einde namelijk niet overeen komt kan dit ook resulteren in de door jou genoemde storing.

Wat voor type luchtfilter gebruik je?

Reinigen met remmenreiniger gaat wel, mits je het er gecontroleert langs spuit en direct hierna droogblaast met olievrije perslucht!
Gebruikersavatar
door Mischa
#33492
Sweeper schreef:
philipc schreef:Mede TT rijders!

Na deze topic gelezen te hebben ben ik ook van plan mijn LMM te vervangen. Als ik soms flink gas geef merk ik dat de motor een beetje inhoudt..

Aangezien ik zelf niet technisch ben, zou ik willen vragen of iemand mij hierbij zou willen helpen. Ik woon in de omgeving Amsterdam..

Waar kan je het beste een LMM bestellen? Gewoon bij de audi dealer?

Hoop dat iemand mij hiermee wil helpen.

Groeten,
Philip
Yep, bij de audi dealer. Zal +/- ? 80,- zijn meen ik. Zelfs met twee linkerhanden te monteren. Aan de ene kant zit een slangklem en aan de andere zijde (luchtfilterhuis) 2 kruiskop schroeven. verder stekker los- & vastmaken.

Als je aardige dealer hebt, heb je nog kans dat hij het voor je doet.

gr. Eric
Laatst toevallig aan de dealer in Apeldoorn gevraagd. Maar deze kwam met zo'n 125,- voor een ruil LMM.

Ik lees trouwens ook dat mensen de LMM schoon maken met isopropanol of contact spray. Hoe denken de experts hier over?
Gebruikersavatar
door sweeper
#33503
@mischa wat betreft de prijs ben ik niet zeker omdat ik hem via de garantie heb kunnen regelen.

ruil LMM of schoonmaken zou ik niet aan beginnen omdat het toch gevoelige elektonica betreft wat te makkelijk stuk gaat.

mijn TT is nu 6 jaar (bijna 7) & dit is z'n tweede LMM. Dan is € 125,-- voor een nieuwe altijd zekerder & beter.
Gebruikersavatar
door Mischa
#33507
De 125,- is voor een ruil LMM. Gewoon voor een nieuwe betaal je bij de dealer ruim over de 200,- Als je op H-Base(zeg maar prijzen van bedrijven als b.v. BREZAN) kijk zie je dat de prijzen idd dus 89,- (excl. BTW) voor met inruil en 221,- (excl. BTW) zonder inruil van de oude is.

Schoonmaken ben ik persoonlijk ook niet zo'n fan van. Een ruil LMM zie ik zelf geen probleem in. Grote kans dat bij de meeste TT's hier al een ruil LMM in zit. (Kijk voor de gein eens of je toevallig een geel stickertje met 2 pijltjes en een wereld bolletje er op heb zitten.) Voor het prijs verschil kan je hem zonder problemen 2x vervangen en dan ben je alsnog goedkoper uit. Zou ik zelf liever alles nieuw hebben? Maar natuurlijk. Maar mijn bank rekening denkt er helaas vaak iets anders over... :roll:
door Abidin
#34832
Heb mijn VAG uitgelezen en kreeg de foutmelding LMM sensor en koelvloeistof sensor te groot?

Iemand enig idee wat dit betekent?
Dacht zelf dat mijn LMM kuren begint te vertonen, want staat nu op 147.000 km en volgens de boekjes is de LMM ook niet in het verleden door de vorige eigenaar vervangen.

En iemand mischien enig idee wat een Quattro 225 pk hoort te zuipen (op de snelweg met gewoon 120 op de cruisecontrol dan, tuurlijk ff in de stap met stoplichten zuipt hij wel 1 op 7 of zo)?
Heb namelijk eerder 1 op 16.5 gereden met een rit van 130km, wel snelweg gewoon 100 op de cruisecontrol, en nu rijd ik snelweg 1 op 11 ongeveer?
Ligt dat dan mischien aan die foutmelding van LMM of koelvloeistof sensor te groot?

@ Mark:
Lees dat we bij jou kunnen zijn voor een nieuwe LMM?
Wat ben ik kwijt bij je dan?
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34840
Hellow Hellow,

1 op 16,5 met een 225 pk Quattro... Knap !!

Ik rij 1 op 10 met 120 op cruise control...
(meer verbruik door mijn turbokit snap ik ook wel, maar vroeger liep hij niets zuiniger dan 1 op 11,5 bij 120 cruise control)

Vervangen van de LMM wordt volgens mij niet in onderhoudsboekje genoteerd.
Wellicht kunt je de foutcode doorgeven die je via vag-com krijgt.

Groetjes Ingmar
Gebruikersavatar
door Vincentos
#34846
Onlangs heb ik de truc van het loskoppelen van de LMM toegepast bij de audi A3 van mijn broer. (1.8 zonder turbo) omdat deze onregelmatig stationair draait en moeizaam start.

Na het loskoppelen startte hij alleen helemaal niet meer :lol:

Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door Softalino
#35593
Hmmm ik heb een rotte LMM, net naar de dealer gebeld en ik ben 125 eurotjes kwijt :? Ik dacht dat die rond de 80 euro waren. Nauja ik hoop maar dat het daarmee is opgelost.
Gebruikersavatar
door nicky1975
#35602
Je kan veel goedkopere LMM vinden op internet, vb. ebay
Heb ook gelezen dat je de LMM van de audi kan vervangen door een LMM van mercedes, niet van de merk bosch maar pierburg.
http://www.wmtechniek.be/Pierburg/index2.html
Heb die van mij ook vervangen, nu zit er een pierburg in, werkt perfect.
Koste mij 50euro op ebay.
Gebruikersavatar
door down2earth
#36355
Mijn TT vind ik ook niet echt snel...
Het enige toerental waar hij echt even goed gaat is na de 6000t/min.
Heb al een forge diverter valve gezet maar daar merk ik 0,0 van..
Morgen eens proberen met de stekker vd LMM eruit 8)
Gebruikersavatar
door hotbot
#37343
Iemand enig idee waar ik een LMM kan kopen (type 06a906461c of cx)? Liefst natuurlijk in België of niet te ver ;-)
Buiten natuurlijk de standaard audi dealer?

2de vraag: wat zijn de juiste waarden die uitgelzen moetn worden voor de LMM? Ik lees hier namelijk verschillende waarden - iemand enig idee?

Bedankt!

Ah en de Pierenburg is niet geschikt voor dit type: op de website staan enkele modellen, maar niet met een C :-(
Gebruikersavatar
door sweeper
#37366
Ik ben bang dat het toch een dealer wordt.
Bij mijn beste weten zijn er weinig of geen bedrijven die er mee adverteren deze LMM's te verkopen.
Waarom zouden ze ook. Het is en blijft een OEM onderdeel waar voor anderen niets aan te verdienen valt, want zij moeten ze waarschijnlijk ook gewoon bij dealers of importeur halen.
Gebruikersavatar
door Mischa
#37372
Zoals ik eerder al zei: LMM's zijn ook bij andere zaken te koop hoor. Birze / Brezan etc. hebben ze ook. Als het goed is kan je je oude daar, net als bij de dealer, inruilen voor de nieuwe. (met bijbetaling) Kijk gewoon op H-Base. En dan natuurlijk onder "motor" bij de sensoren.
Gebruikersavatar
door hotbot
#37451
Mischa schreef:Zoals ik eerder al zei: LMM's zijn ook bij andere zaken te koop hoor. Birze / Brezan etc. hebben ze ook. Als het goed is kan je je oude daar, net als bij de dealer, inruilen voor de nieuwe. (met bijbetaling) Kijk gewoon op H-Base. En dan natuurlijk onder "motor" bij de sensoren.
Heb ik reeds gedaan, maar vind nergens een link waar je dit kan kopen, enkel prijzen
Gebruikersavatar
door Mischa
#37453
Mijn antwoord was eigenlijk ook ana Eric gericht om te laten zien dat ze niet exclusief bij de dealer te koop zijn. H-Base is een soort groot handel voor auto-materiaal winkels. In Nederland heb je in verschillende steden b.v. Brezan zitten die alles verkoopt wat je op die H-base site kan vinden. Helaas kan ik jou in het verre zuiden verder niet helpen...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]