Pagina 1 van 1

Hi allemaal

Geplaatst: vr okt 18, 2019 23:20
door jeex
Ben nog aan het oriënteren op de aan te schaffen roadster:

Audi tt 1.8 Quatro Cabrio
Porsche Boxster 2.5
Mazda MX5 NC

Andere – Z4, MR2 S2000 – zijn al afgevallen.

TIPS zijn erg welkom. Budget < 10.000

Re: Hi allemaal

Geplaatst: za okt 19, 2019 7:50
door miel
Je bent op de goede plaats om te orienteren voor de audi TT alvast.
Persoonlijk vind ik de mazda te klein En van porche kan ik wel fan zijn maar dan zeker niet de boxter. Uiteraard moet je ook de leeftijd en km stand in acht nemen, en voor welk gebruik die moet dienen.
Als de TT je voorkeur geniet, vind je hier wel de tools om een miskoop te vermijden, zelfs <10k.
Proefritje met de merken en modellen zullen al snel duidelijk maken waar je het beste gevoel in hebt !

Re: Hi allemaal

Geplaatst: za okt 19, 2019 9:52
door jeex
Dank voor je input Miel.

Research heeft al opgeleverd dat de Boxster weliswaar mooi is, net zo'n classic potentie als de TT, maar daar moet je meteen 1500 EUR in stoppen om dat IMS-lager probleem op te lossen. Onderdelen zijn redelijk aan de prijs.

Hoe is dat bij de Audi TT? Zijn die onderdelen goed te vinden en enigszins betaalbaar?

Re: Hi allemaal

Geplaatst: za okt 19, 2019 10:32
door Peter van Poll
Hallo, heb sinds vorige week een Boxster 2.7 987 aangeschaft en ik moet zeggen dat het heel anders rijd dan een TTS, ben er zeer tevreden over en de tijd zal het leren, blijf uiteraard TTS fan....

Re: Hi allemaal

Geplaatst: za okt 19, 2019 11:56
door jeex
Anders... kun je omschrijven? Comfortabeler of zo? Hoe voelt het met langere ritten?

Re: Hi allemaal

Geplaatst: za okt 19, 2019 16:15
door jeex
Proefritje gemaakt in een 1.8 Coupé maar een grafbak waarin van alles mis was. Nevertheless super fun. Toen een proefrit gemaakt in een BMW Z4. Wat een auto, wat een verschil.

Maar ik moet nog in een TT 3.2 Quatro Automaat rijden, want die lijkt me helemaal subliem. Of zoek ik verkeerd?

Re: Hi allemaal

Geplaatst: zo okt 20, 2019 14:57
door miel
Toenertijd ook eens een Z4 getest voor ik in een tt stapte, was voor ons geen optie, omdat vrouw met haar 1,50m geeneens aan de pedalen kon, en voor mij door de zit (lig?) houding het zicht in stadsverkeer maar zozo was, ook de zetelverstelling was bagger.
Voor ons was de instap in TT mk2 coupe 2l tfsi gelijk een openbaring, rijden met s-tronic en multiverstelbare stoelen, samen met alle extras én de ruime koffer, enz waren we gelijk in love .
De 3.2 zorgt samen met quatro voor een nog leukere versnelling wegens niet meer plattineren.
Inlezen op de meest voorkomende zaken waarop je moet letten en gaan testen zou ik zeggen

Re: Hi allemaal

Geplaatst: zo okt 20, 2019 15:12
door miel
Hier in belgie alvast valt onderhoud goed mee, ben zelf wel handig en slim genoeg om niet bij de officiële dealers telkens te moeten gaan.
En op dit forum genoeg tips te vinden wat je waar moet zoeken, vinden en kopen.
Om te schetsen, dealer om de hoek rekent 79/u, mijn garage die enkel audi en vw doet, rekent 60€ voor een klein onderhoud, met allles inbegrepen, just saying...
Remmen idem, dealer 450€, ikzelf 65€ !

Re: Hi allemaal

Geplaatst: zo okt 20, 2019 18:52
door jeex
Dank voor je input, Miel.

Ik hoop komende week een 3.2 quatro automaat te rijden. Kijken hoe dat is. Dat in- en uitstappen in de Z4 is een dingetje, maar ook een handigheidje. Lukte uiteindelijk met gemak.

Re: Hi allemaal

Geplaatst: ma okt 21, 2019 21:38
door jeex
Vandaag in een Boxster 2.5 gereden. Prima auto, fijn rijden, goede automaat, maar niet het ultieme dat ik van een Porsche verwacht. De BMW Z4 reed in menig opzicht fijner.

Dr grap: de verkoper rijdt in een Audi TT coupe 1.8 Quatro. Is hij erg tevreden over.

Re: Hi allemaal

Geplaatst: zo okt 27, 2019 20:22
door Ronnie
Quattro rijdt een stuk leukere dan de andere merken, maar is voor eenieder persoonlijk. Kwestie van gaan rijden en kijken welke het beste aansluit bij je wensen. Qua onderhoud en kosten vind ik een Quattro een stuk prettiger rijden dan de andere merken. RWD vind ik zelf weinig aan om zelf te bezitten, want dat nodigt uit om te driften, dan is FWD toch wat handiger als het geen AWD mag zijn. Quattro als je daar mee leert rijden dat rijdt echt super.