Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Op de snelweg mag de snelheid best naar 140 km/h

Nee, dat is veel te hard
1
5%
Ja moet kunnen, indien aangepast tijdens de spits
16
80%
Nee is slecht voor het mileu
3
15%
Gebruikersavatar
door marve
#21608
Nu ik wat langer met mijn TT rijd en begin te wennen aan de pk's (322) betrap ik me er steeds vaker op dat ik te hard rijd.
Om dit wat in te dammen heb ik maar de snelheidswaarschuwing ingesteld op 130 km/h
Op 80 km/h wegen ben je dan goed nat, maar met een beetje mazzel behoud iig je rijbewijs.
Niet dat ik zo'n notore hardrijder ben, maar je kent het wel, je bent aan het kletsen en shit weer veel te hard.

Hieronder de link om eens te kijken wat het kost als je je te buiten gaat

http://autotelegraaf.nl/infoenadvies/betrapt/?ito=30475
Gebruikersavatar
door Arnold
#21617
Ik heb trouwens NEE geantwoord. De meeste weggebruikers kunnen nu al niet rijden wanneer het 100 of 120 is, laat staan wanneer ze 140 gaan rijden.
Gebruikersavatar
door TT Assen
#21619
Ik gebruik voor het rijden in Nederland mijn PK's alleen voor snel optrekken en inhalen.

Om autorijden qua snelheid betaalbaar te houden heb je toch ook Cruise Control? :D 8)
door Patbanbu
#21622
Bij een wat hogere snelheid rij je geconcentreerder. In mijn ogen zou een hogere maximum snelheid de verkeersveiligheid alleen maar ten goede komen. Vandaar dat mijn antwoord vóór de hogere snelheid is.

Lagere snelheden geven nauwelijks effect op het gebied van milieu.
In Nederland is er geen adequate aanpak van de file-problematiek die al jaren gaande is en al door bijna iedereen voorzien was. Over milieuvervuiling gesproken :evil:

Daarbij weet maar een klein deel van de Nederlanders iets over de afwijking van snelheidsmeters in personenwagens.
Kijk maar eens op de ring west van Amsterdam. Daar rijdt iedereen in de trajectcontrole ongeveer 75 km/h. Wordt altijd aangezien voor een asociale debiel als ik daar rijd (87 op de teller), maar heb er nog nooit een bekeuring gehad.
Ook leuk als je met een vrachtwagencombinatie rijdt. Dan stuif je iedereen voorbij met 83 op de teller en dat zijn geijkte tellers :twisted:
door emanuel
#21624
Van mij mag het best 140 is nog best te doen voor de meeste chauffeurs, en het is natuurlijk niet verplicht. Maar veel plezier zul je er niet van hebben, je staat toch meestal in de file.
Gebruikersavatar
door nickbox
#21627
lucky bastards....Hier in de randstad lukt het bijna nooit om boven de 80 uit te komen. Het zou dus weinig uitmaken om de max. snelheid te verhogen vrees ik.....
Maar ik zie meer in het Quota systeem...Ja wat is dat nu weer vraag je je af????
Kijk als ik hier op de ring rijd mag ik gemiddeld 80 rijden, door de traject controle wordt dit in de gaten gehouden en indien de gemiddelde snelheid overscheden wordt, wordt er ook beboet.
En nu komt het..... in de praktijk lukt het nooit om de 80 te halen, sterker nog je staat meestal stil......
Straks met het rekening rijden is dit allemaal goed bij te houden.Wanneer ik b.v. de kwartier gemiddeld 15 km heb gereden, heb ik dus nog recht op de de resterende 65 km. Wanneer ik deze opspaar en gebuik op een traject waar 120 mag worden gereden, mag ik daar dus 120 + 65 km = 185 km rijden voor een kwartier. Of 120 + 130 = 250 km, maar dit slecht 7,5 minuten....

Misschien klopt het rekenkundig niet helemaal, maar het gaat om het principe.........
door Patbanbu
#21629
nickbox schreef:Maar ik zie meer in het Quota systeem
Ha, ha, Dat zie ik ook wel zitten :D :D :D :D :D

Ik zeg: "Nickbox for President!!!!" :smt038
Gebruikersavatar
door remarc
#21639
Ha, ha....

Ik ben een strukturele hardrijder, rij meestal op de snelweg toch al gauw minimaal 160, 170 km/uur. En weet je wat het mooiste is, je merkt er gewoon niks van.
Ben laatst (december) in Friesland op vakantie geweest (235 km), vanuit brabant, was s'avonds na 21.00 en heb dat met een gemiddelde snelheid van 178 km/uur gereden, heerlijk. (nu alleen nog maar wachten op de boetes) haha.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#21643
gewoon meer rijbanen net als in Duitsland t beleid... gas dr op als je dr zin in hebt en de slomere hops naar rechts ipv links gaan hangen. Ik trek hier in nederland graag op en snelheid kun je hier snachts meestal niet eens fatsonlijk halen of t is seeds van korte duur. en 140 km/h? als je t dan verhoogd doe t dan goed die 20 km/h verandert amper wat

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]