Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#42260
Beste mede TT-liefhebbers,

Ik ben een tijdje niet meer actief geweest op het TT-forum. Kwam voornamelijk doordat ik druk ben met een OerQtr restauratie-project (zie foto's) én omdat ik mezelf 2 grote (en dure) problemen had aangedaan bij mijn Allroad. Allereerst functioneerde de hoogteregeling + ABS + ESP vd Allroad niet meer, omdat 1 vd (vele) stuurapparaten waterschade had opgelopen doordat ik zo nodig een paar koi's in mijn auto moest vervoeren. En ten tweede overkwam mij voor het eerst in 25 jaar een "Stehenbleiber" op de duitse autobaan (afgesleept door de ADAC, zie foto --> was me nog nooit met een Audi overkomen !), omdat ik achter bredere banden gemonteerd had dan voor. Dit leidde tot een andere omwentelingssnelheid vd voorwielen tov achter en dat is iets waar een Torsen-differentieel (nieuwprijs 4.000,- !) absoluut niet tegen kan. Gelukkig wist ik op Motoso.DE (de grootste onderdelen-site in Dtsl.) een goed gebruikt exemplaar te vinden voor 600,-. Wees overigens gerustgesteld: voor onze TT-Qtr.'s is een andere bandenmaat voor en achter niet zo'n probleem, omdat deze geen Torsen- maar een Haldex-diff hebben.

Dit was een lange inleiding om te verklaren waarom ik zo lang niet meer op het TT-Forum was..... Maar gelukkig koester ik mijn TT-tje (zie foto's) nog altijd. En probeer ik 'm ook nog steeds te verfraaien. Eén vd dingen die mij daarbij al lang door het hoofd spookt, is het monteren van een sportuitlaat. De sportieve grom waarvan ik enorm geniet bij mijn OerQtr of Coupe GT (5 cylinders !) mis ik node bij mijn TT, helemaal als ik 'm open rij. Alleen kost zo'n grapje gauw meer dan 700 euro. Daarom heb ik 3 vragen:

Zouden de TT-Forum rijders die een sportuitlaat gemonteerd hebben eens willen omschrijven
1. Hoe zij de nieuwe sound ervaren ((te) zwaar, groot/klein verschil, dreunend binnenin, of juist sportieve grom, etc.)
2. Voor welk merk ze hebben gekozen (Scorpion, Milltek, FOX, ABT, etc.), prijs-indicatie en waarom juist dat merk
3. Eerlijk willen aangeven of zij het de investering waard vonden ?


Tot slot de vraag of mss nog iemand een tweede hands sportuitlaat in de aanbieding heeft. Hij moet passen onder een TT Rdstr. Qtr., 225 pk, Type 8N.

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen vd TT Sportuitlaat rijders.

Met vriendelijke Audi-groet,

Charles Kamphuis
06 - 204 29 929
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door massari
#42263
Ik heb destijds onder mijn MK1 een Milltek catback non-resonated (lege buis ipv middendemper) gehad, dit gromde stationair ook wel lekker. Op de snelweg cruisend hoorde je de uitlaat wel. Het werd nooit echt vervelend.

Onder mijn MK2 heb ik een volledig Milltek systeem eronder hangen, dus inclusief sportkat, downpipe en catback.

Als je puur voor het geluid gaat, zou ik de catback adviseren, wil je ook nog je MK1 gaan chippen, dan zou ik de volledige uitlaatlijn gaan aanpakken als ik jou was.
Gebruikersavatar
door screamer
#42301
Ik heb ook een Milltek uitlaat systeem onder me TT zitten, en dat bevalt heel goed. Ik heb de resonated versie, net wat braver dan de non-resonated die Massari onder zijn TT had. Heb het een poosje terug vergelijken en de non-resonated is wat zwaarder en harder van geluid, maar zijn TT is wel gechip tuned en die van mij niet.

Ik heb het volledige systeem dus ook de sport cat. met downpipe. Het is mooi spul, ziet er goed uit, degelijk, en klinkt lekker maar niet te. Als ik 120/130 rijd is het niet storend, maar met door trekken in toeren hoor je wel lekker.


Guy
door A.Hoksbergen
#42353
ook milltek volledig systeem, maar met enkele uitlaat (non quatro) , klinkt zeer beschaaft , maar je hoort hem wel , vond het ideaal eigenlijk.
was in mijn geval voorbereiding om het maximale uit het chippen te gaan halen.
icm andere luchtfilter.
Gebruikersavatar
door Blackboard
#42474
Ben informatief aan 't kijken of er voor mijn TT (Mk2), Quattro (245 pk/375 Nm), ook een Millteksportuitlaat is. Kan voor mijn TT, die nu beschaafd stil is :wink:, wel een sportiever geluid gebruiken. Ik zoek iets met een uitlaat links en rechts (dus geen TTS-versie met 2 x 2 pijpen maar de 6-cilinderversie met li en re een uitlaat).
Iemand tips en wat zijn de kosten?

gr. Tony
door rokky
#42478
Blackboard, deze is wel wel. Kijk maar eens op de site van vd velden in benthuizen prijzen staan er bij.
http://www.vandervelden.nl/tuningparts/milltek/

Heb jij een 3.2 of een 2 ltr?
Gebruikersavatar
door Blackboard
#42480
rokky schreef:Blackboard, deze is wel wel. Kijk maar eens op de site van vd velden in benthuizen prijzen staan er bij.
http://www.vandervelden.nl/tuningparts/milltek/

Heb jij een 3.2 of een 2 ltr?
Dank je, zal eens kijken
Ik heb een 2,0 TFSI met S-tronic
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]